Dzisiaj jest 20 kwietnia 2024, 00:49


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: 12 lipca 2013, 15:02 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 lutego 2011, 15:04
Posty: 29
Lokalizacja: WROCŁAW
Witam,

Po zakończonej właśnie wymianie uszczelnień silnika (miska, pompy, filtr oraz pokrywa zaworów i rozrządu) mam problem z uruchomieniem silnika. Na świecach jest iskra a gaźnik jest mokry. Kręcąc z przerwami przez około 2 min usłyszałem zaledwie 2 leciutkie wystrzały. Jeśli chodzi o demontaż innych przeszkadzających podczas pracy elementów to wyciągałem jedynie gaźnik, alternator i chłodnicę.

Czy nasuwa się Wam na myśl coś co mogłem zrobić niewłaściwe. Dodam że przed wymianą uszczelnień silnik odpalał prawidłowo.

Z góry dzięki

_________________
Wrocław-Istambuł-Wrocław. Dystans pokonany Nysą w 8 osób. Strona zespołu: www.nysa-zlombol.pl.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 12 lipca 2013, 19:53 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Temat nieodpalania silnika milion razy wałkowany na forum..
Kolejność zapłonu 1-2-4-3, sprawdź to najpierw. Jeśli iskra jest na wszystkich świecach, sprawdź czy ustawiłeś prawidłowo luzy zaworowe (0,2 mm na każdym).
Świece, czy są suche czy mokre. Może gaźnik źle wyreglowany, może ciągnie lewe powietrze, za mocno lub za słabo dokręcony gaźnik lub uszczelki kolektora... Przyczyn może być milion. Metodą dedukcji usterek dojdziesz do przyczyyny.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 17 lipca 2013, 08:24 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 lutego 2011, 15:04
Posty: 29
Lokalizacja: WROCŁAW
Serdeczne dzięki Marian15 :)

_________________
Wrocław-Istambuł-Wrocław. Dystans pokonany Nysą w 8 osób. Strona zespołu: www.nysa-zlombol.pl.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 17 lipca 2013, 21:33 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 lutego 2011, 15:04
Posty: 29
Lokalizacja: WROCŁAW
Sprawdziłem kolejność kabli na cylindrach dozowanie paliwa w gaźniku i poprawiłem jego uszczelnienia. Niestety przy pierwszej próbie odpalenia eksplozja z silnika z wielkim hukiem rozerwała tłumik. Coś jest nie tak z zapłonem. Przy odpalaniu mam pojedynczy wystrzał z hukiem. Jak gdybym źle podpiął kable. Iskra na wszystkich cylindrach.

_________________
Wrocław-Istambuł-Wrocław. Dystans pokonany Nysą w 8 osób. Strona zespołu: www.nysa-zlombol.pl.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 17 lipca 2013, 21:52 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Rozerwała tłumik?! O.o Może miałeś zapchany, ale nie wydaje mi się, żeby aż tak, żeby rozerwało....
Był już tu taki temat, ale powtórzę:


Cytuj:
Strzały w rurze wydechowej, czarne zabarwienie spalin, silnik się dławi i przerywa, zużywa dużo paliwa – zbyt bogata mieszanka paliwowo-powietrzna. Potencjalne przyczyny :

zanieczyszczony filtr powietrza lub w przypadku mokrego filtra za duża ilość oleju powoduje za mały przepływ powietrza;
ssanie nie zamyka sie do końca ( jazda na półssaniu, mimo cięgna wcisniętego – za mało luzu w cięgnie );
uszkodzone dysze paliwa – kiedyś czyściło się gaźnik różnymi drutami przepychając dziurki dysz; l
zanieczyszczone dysze powietrza;
za wysoki poziom paliwa w gaźniku ;
nieszczelny zawór iglicowy lub pływak;
nieszczelny zawór oszczędzacza (gaźnik Jikov);

Strzały w gaźnik, silnik przerywa, nie rozwija pełnej mocy – zbyt uboga mieszanka paliwowo-powietrzna. Potencjalne przyczyny:

nieszczelność kolektora ssącego lub gaźnika, zasysanie tzw. fałszywego powietrza, niedokręcone nakrętki mocujące gaźnik;
za niski poziom paliwa w gaźniku;
zanieczyszczone dysze paliwa;
za niskie ciśnienie pompy paliwa (np.: pęknięcie membrany);
zanieczyszczony układ zasilania, smok w zbiorniku, rurka paliwa lub filtr w pompie paliwa;

Potencjalne przyczyny silnika, którego nie da się uruchomić:

zatkane przewody paliwa;
uszkodzona cewka zapłonowa lub kondensator;
przerwany przewód lub obluzowany zacisk przewodu (kable zapłonowe);
uszkodzona kopułka lub palec rozdzielacza;
uszkodzony rozrusznik – powoduje duży spadek napięcia lub obraca się za wolno;
woda w układzie paliwowym (zbiornik – gaźnik, komora pływakowa);
uszkodzona pompa paliwa nieszczelność zaworków, pęknięta szklanka osadnika – wyciek paliwa, pęknięta membrana tłocząca paliwo;
nadmiar paliwa w gaźniku oraz w rurze ssącej i cylindrach – silnik zalany;
zanieczyszczone lub silnie nadpalone styki przerywacza;
niewłaściwe działanie ssania , zanieczyszczona dysza rozruchowa lub nadmierne uchylenie przepustnicy (odpalanie z nogą na gazie);


Może zawór któryś zapiekł się i się nie domyka... :roll:
Kable sprawdź jeszcze raz.. jaką masz kopułkę? tą poziomą, czy pionową?
Aparatu zapłonowego nie wyciągałeś? Może masz odwrotnie założony... albo jakieś paliwo masz dziwne.... :roll:

EDIT:

Jeszcze mi wpadło na myśl, a propos zapłonu - sprawdź cewkę i jej podłączenia. Ja miałem problem z odpaleniem przez przetopiony kabel od stacyjki do cewki. Sprawdź, czy inne przewody do cewki są drożne i stykają jak należy. Cewka do aparatu zapłonowego zwykłego musi być też zwykła (NIE MOŻE BYĆ ELEKTRONICZNA, bo za mocną iskrę daje, topi się przerywacz). Sprawdź też przerwę na przerywaczu i kondensator. Wydaje mi się, że to coś z zapłonem jednak... posprawdzaj wszystkie elementy, nie ma ich wiele:
-aparat zapłonowy (przerywacz, kondensator, kopułka, palec),
-przewody WN,
-przewody NN,
-cewka,
-świece.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 18 lipca 2013, 12:16 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 lutego 2011, 15:04
Posty: 29
Lokalizacja: WROCŁAW
Dzięki za podpowiedz. Mam kopułkę 44-44 pionową. Styki i palec były pokryte grafitowym ciemnoszarym nalotem a płytka aparatu zapłonowego była nieco mokra (tłusta). Sprawdzę dokładnie zapłon i dam znać. Trochę się boje odpalać po wczorajszej eksplozji. Sąsiedzi przyszli sprawdzić czy żyję -taki był huk :]

_________________
Wrocław-Istambuł-Wrocław. Dystans pokonany Nysą w 8 osób. Strona zespołu: www.nysa-zlombol.pl.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 18 lipca 2013, 21:41 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 lutego 2011, 15:04
Posty: 29
Lokalizacja: WROCŁAW
W drugim dniu dochodzenia przeczyściłem świece, kopułkę rozdzielacza i palec. Iskrę sprawdziłem na starej i nowej cewce. Iskra pojawia się na wszystkich cylindrach. Kable w kolejności (1)-(2)-C-(4)-(3). Niestety podczas każdej z 10 prób uruchomienia silnika pierwszy zapłon następuje w kolektorze (kręcę, kręcę, huk, koniec). Jutro sprawdzę dokładnie gaźnik. Dodatkowo zaobserwowałem drobne wycieki na uszczelkach gaźnika.

_________________
Wrocław-Istambuł-Wrocław. Dystans pokonany Nysą w 8 osób. Strona zespołu: www.nysa-zlombol.pl.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 18 lipca 2013, 21:50 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Wycieki mogą być spowodowane zalewaniem silnika, kolektor ssący pod gaźnik Webera ma specjalne otwory na dole, którymi nadmiar paliwa może wyciekać. Czy jest to rozwiązanie dobre - można dyskutować, ale tutaj nie o to chodzi.

Sprawdź zawory w takim razie. Iskra, iskrą, ale posprawdzaj wszystkie połączenia, o których napisałem.
Płytka przerywacza może być trochę tłusta, byle same styki przerywacza były czyste i suche.
Ustaw przerwę na przerywaczu, odstęp elektrod świec, luzy zaworowe.
Wszystko to jest opisane na forum, poszukaj, poustawiaj, sprawdź wszystko jeszcze kilka razy i próbuj. Nie ma cudów, jak wszystko jest dobrze, musi palić. Jak nie pali, coś jest nie tak, metodą dedukcji dojdziesz, co.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 22 lipca 2013, 07:40 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 lutego 2011, 15:04
Posty: 29
Lokalizacja: WROCŁAW
DUPA ze mnie. Wkręcając pompę bez prawidłowego obrócenia jej wałka zablokowałem rozrząd. Teraz muszę ustawić zapłon. Robię wg. opisu z książki ale coś mi się to nie chce zgodzić na próbniku.

_________________
Wrocław-Istambuł-Wrocław. Dystans pokonany Nysą w 8 osób. Strona zespołu: www.nysa-zlombol.pl.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 22 lipca 2013, 10:26 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Musisz zacząć od momentu kiedy kulka lub dziurka na kole zamachowym pokryje się ze wskaźnikiem w takim momencie, kiedy oba zawory na pierwszym cylindrze są zamknięte (dźwigienki powinny mieć luz, który ustawiłeś, prawidłowy po 0,2-0,22mm na każdym).

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 23 lipca 2013, 08:35 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 lutego 2011, 15:04
Posty: 29
Lokalizacja: WROCŁAW
Uff... Odpaliła. Miałem problem z ustawieniem zapłonu (albo strzały albo parskanie), ale przypadkiem spotkałem pod osiedlowym sklepem speca siedzącego w szoferce skrzyniowego Żuka. Pomógł mi, choć jechał do domu a było już późno. Ustawił zapłon (dokładnie opisując i powtarzając przy mnie czynności) za pierwszym razem i nawet się nie zdziwił. Odsprzedał mi jeszcze zapasowy aparat, który woził w Żuku. Oczywiście zapłaciłem mu za nocny serwis, ale nigdy wcześniej tak chętnie i stosunkowo niewiele nie zapłaciłem mechanikowi. Jeśli ktoś ma ochotę to mogę w wolnej chwili wstawić na forum opis ustawiania zapłonu od tego pana. Wiem że jest tych opisów sporo, ale sprawdzonych patentów nigdy za wiele.

_________________
Wrocław-Istambuł-Wrocław. Dystans pokonany Nysą w 8 osób. Strona zespołu: www.nysa-zlombol.pl.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 23 lipca 2013, 18:53 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
to opisz ta metode :)

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net