Dzisiaj jest 28 marca 2024, 18:55


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 89 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna
Autor Wiadomość
Post: 03 września 2008, 22:12 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 grudnia 2007, 14:06
Posty: 381
Lokalizacja: Wrocław
Witam
Znowu pospamuję konkretnymi rzeczami...
Zastanawia mnie, czy są jakieś patenty na umiejscawianie uszczelki pod głowicą silnika? Tzn. czy książkowa metoda pociągnięcia olejem lub sproszkowanym grafitem jest najlepsza? Swego czasu stosowane było u nas takie lepiszcze zabytkowe. Nie pamiętam co to było, ale jak się zapiekło, to trzymało. A ostatnia uszczelka bez tego, ino olejem maźnięta i założona właśnie się poddała niespodziewanie, więc czyżby błąd w sztuce? Zwłaszcza, że to już drugi raz w tym samym miejscu, między 2 a 3. cylindrem.
Druga rzecz przy okazji: rozumiem, że olej silnikowy, do którego dostała się woda należy koniecznie wymienić? Czyli żadne usuwanie wody w grę nie wchodzi, bo on się i tak do niczego nie nada, ta?
Wiem, głupio piszę, ale taka to moja dola... Proszę o pomoc lub litościwe przemilczenie mej obecności.
Juzef


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 08 września 2008, 14:08 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 lipca 2007, 13:03
Posty: 2604
Lokalizacja: Kołobrzeg
Pojazd: Nysa 522W, 522S,Autosan H6 ZK
olej do wymiany jest, a uszczelki to ja niczym nie smarowałem....

_________________
nysomani wszystkich krajów-łączcie się!!!!!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 08 września 2008, 15:18 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 grudnia 2007, 14:06
Posty: 381
Lokalizacja: Wrocław
Czyli tak po prostu ją włożyć bez niczego? Zastanawia mnie czemu po raz drugi wywaliło ją w tym samym niemal miejscu - między 2. a 3. cylindrem, z taką zmianą, że teraz zahaczyło o kanał wodny. Jak piszę, raz użyte było takie lepiszcze, które raczej nie szkodziło. Ostatnio zaś uszczelka była pociągnięta trochę smarem grafitowym (ot w książce napisali o sproszkowanym graficie, to ekipa remontowa użyła czegoś podobnego...). Powierzchnie kadłuba i głowicy są równe jak należy i oczyszczone, więc spekuluję, że problem jest w sile dokręcenia śrub. Książkowo radzą klucz dynamometryczny, ale że takiego nie posiadamy, zawsze było dokręcane na siłę ile wlezie, z zachowaniem kolejności. Jednak teraz zdejmując głowice zauważyłem, że śruby na przodzie odkręcały się znacznie lżej niż inne...
Raczej nie będę inwestował w klucz jeśli nie jest to niezbędnie konieczne, więc zapytam jedynie, jak fachowcy to robią? :wink:


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 08 września 2008, 21:23 
Administrator Nysa Service

Rejestracja: 29 lipca 2007, 11:09
Posty: 1057
Lokalizacja: Polska
Obrazek

:D


Ostatnio zmieniony 10 maja 2009, 19:53 przez AdministratorNysaVan, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 09 września 2008, 10:28 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 grudnia 2007, 14:06
Posty: 381
Lokalizacja: Wrocław
No tyle to akurat wiem. Ino klucz zdobyć.
A jeszcze co do oleju... Czy współczesne wytyczne różnią się czymś od tego, co w książce wypisują poza faktem, że marki od tamtych czasów się ciut zmieniły?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 09 września 2008, 13:31 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Uszczelkę montujesz na sucho, bez żadnych past, smarów(!!) ani innych cudów ;)
Dokręcasz wszystkie śruby wg kolejności, wstępnie, nastepnie dociągasz je docelowo. Jeźdizsz ok 100km delikatnie, bez przeciążania silnika (!!!), czyli dosc lekko i żwawo, unikasz "męczenia" go na niskich obrotach, i po takich ok 100 km jeszcze raz dociągasz nakrętki momentem docelowym.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 09 września 2008, 17:17 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 grudnia 2007, 14:06
Posty: 381
Lokalizacja: Wrocław
Hm, podziękował, to już wszystko by było jasne. Zdobędę tylko klucz i jazda. Jeden ino szczegół, że w naszych warunkach 100km to będzie około roku trwało:D Od remontu w 2002r. nie zrobiliśmy jeszcze 1000km.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 09 września 2008, 18:56 
dokrecajac tym kluczem ostatecznie staraj sie miec na tyle zamachu do dokrecenia zeby na raz dociagnac te 120 nm az kliknie klucz wtedy jest ok , wiadomo jak nieidzie na raz dokrecic ze wzgledu braku miejsca bo klucz gdzies wadzi to na 2 razy dokrecic


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 14 września 2008, 18:01 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 grudnia 2007, 14:06
Posty: 381
Lokalizacja: Wrocław
Dobra, szukam czasu na tę operację. Ale jeszcze suplement w sprawie filtra oleju: niedawno był zmieniony, czyli jakieś 2 lata temu i chyba nawet 100km nie zrobił - czy też trzeba go wraz z nowym olejem wymienić? W książce piszą tylko, by wymienić olej. Nie ma słowa o filtrze, jego wymiana jest wspomniana przy wymianie przepracowanego oleju, a tu był względnie nowy.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 14 września 2008, 18:05 
niemusisz wymieniac filtra jak auto chodzilo tylko 100 km na tym oleju , bo osadow i roznych syfow niezlapal na tyle, tysieczne przebiegi kwalifikuja fitr do wymiany razem z olejem


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 18 września 2008, 07:04 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 lipca 2007, 13:03
Posty: 2604
Lokalizacja: Kołobrzeg
Pojazd: Nysa 522W, 522S,Autosan H6 ZK
jeśli wymieniasz olej to zawsze wymieniaj wtedy i filtr. Ja wtedy wymieniam też filtr powietrza i filterek paliwa co go se sam założyłem dodatkowo.

_________________
nysomani wszystkich krajów-łączcie się!!!!!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 18 stycznia 2009, 23:54 
A mi miły pan w sklepie kazał nasmarować uszczelkę dokładnie kilka razy nawet dwa dni przed montażem ona sobie wtedy ładnie napuchnie:) w tym oleju czy tam smarze i lepiej ma trzymać bo tak na sucho to głupio wkładac... nie tylko uszczelke :wink:


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 19 stycznia 2009, 10:20 
w sasadzie jak dociagasz te sruby glowicy M14 na 120 Nm to i tak uszczelni czy ona nasmarowana olejem czy na sucho , zadbac oto zeby powierzchnie blok - glowica byly czyste , niczym tego sie niesmaruje , wrecz przeciwnie odtluszcza sie zawsze te 2 powierzchnie przed nakladaniem uszczelki tak ja zawsze to robie jak naprawiam silniki motorowe chlodzone na wode , jest wszystko szczelne nigdy niemialem problemow .


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 10 maja 2009, 13:43 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 lutego 2009, 10:18
Posty: 437
Lokalizacja: Skąd Inąd
amadeo pisze:
Obrazek

:D


A dlaczego ja mam w książce z '81 zupełnie odwrotną kolejność dokręcania :?:
Obrazek
Czy inna kolejność była w silnikach z nakrętkami a inna jest w tych ze śrubami :?:

_________________
www.facebook.com/blachoterapia


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 10 maja 2009, 13:52 
w zasadzie to trzeba przestrzegac to zeby naprzeciwko dociagac tak zmiennie i to wszystko , ksiazki roznych inzynierow motoryzacyjnych czy to Lubczynski nap. nysa czy Banczak roznie to opisywali .


Na górę
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 89 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net