Forum Miłośników Polskich Dostawczaków
http://forum.polskiedostawczaki.pl/

Uszczelka pod głowicą - wymiana, oznaki pęknięcia
http://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=6&t=2352
Strona 3 z 6

Autor:  stasiu [ 24 grudnia 2013, 18:03 ]
Tytuł: 

kolego wyczyść odmę bo pewnie masz przytkaną , jak ci silnik dobrze chodzi na wolnych obrotach i płynu nie ubywa to na pewno odma a nie uszczelka pod głowicą

Autor:  PARZUŚ [ 25 grudnia 2013, 09:55 ]
Tytuł: 

Jakie macie ciśnienie oleju w waszych S-21 ? nie pytam o książkowe tylko jak to wygląda w praktyce :)

Autor:  kaczka [ 25 grudnia 2013, 13:29 ]
Tytuł: 

na zimno mam 5 jak juz sie dobrze zagrzeje to na wolnych spada do 2, a podczas jazdy zależy od obrotów

Autor:  PARZUŚ [ 25 grudnia 2013, 14:33 ]
Tytuł: 

ja na zimnym mam 2, a na ciepłym to na czerwonym polu przeważnie na połowie, i sie zastanawiam czy to przez olej czy tą uszczelkę właśnie. Teraz żuk idzie w odstawke to już nie ma sensu ale zaraz po zimie olej bede musiał wymienić.

Autor:  stasiu [ 25 grudnia 2013, 18:02 ]
Tytuł: 

jak masz słabe ciśnienie to albo panewki kończą żywot albo pompa oleju

Autor:  jasio [ 25 grudnia 2013, 18:08 ]
Tytuł:  Re: Uszczelka pod głowicą?

PARZUŚ pisze:
Witajcie !

Mam chyba problem, tak mi się wydaje przynajmniej.

Pod korkiem wlewu oleju zbiera mi się "majonez" a na bagnecie widać jak gdyby bąble powietrza/kropelki malutkie wody ?

Płynu chłodniczego nie ubywa przynajmniej nie taka ilość żebym zauważył, sprawdzałem też czy jest ciśnienie w chłodnicy i zbiorniczku, ale nic tam nie bulgota itp.

Czy to uszczelka pod głowicą ? czy też może wina minusowych temperatur i wilgoć w silniku (w misce olejowej ?).

Ciśnienie oleju na zimnym to około 0,2 na ciepłym trochę spada (za mało oleju chyba mam bo troszke ponad minimum więc ciśnienie pomijam.


Ktoś to przerabiał u siebie ?



Jeśli jeździsz krótkie trasy to nie ma się co dziwić że na korku majonez. Ja do pracy co dzień dojeżdżam ( jakieś 6km w jedną str.) Fiatem 125p i mam podobną sytuację. W moich poprzednich dupowozach było podobnie. W atmosferze teraz jest sporo wilgoci, często zmienia się temperatura i woda wytrąca się z powietrza. Nie ma specjalnie na to rady. No może jedna, żeby jeździć dlugie trasy jednym ciągiem.

Autor:  PARZUŚ [ 25 grudnia 2013, 18:26 ]
Tytuł: 

przed trasą za Kraków około 140 km w jedną stronę wytarłem majonez, a gdy wróciłem to na korku majonezu nie było więc albo nie zdążył się zrobić, albo faktycznie inaczej się to zachowuje na dłuższej trasie bo potem już jak jeździłem po mieście to znowu się zaczęło zbierać. Teraz już nim nie będę jeździł, możę raz na jakis czas tylko więc tego nie ruszam, zaczynam remont blacharki itp gdzieś w kwietniu wtedy wymienie olej itp mam nadzieję żę problem zniknie. Dzięki za pomoc i Wesołych Świąt Kochani !!!!

Autor:  lbs5 [ 26 grudnia 2013, 12:38 ]
Tytuł: 

Nie zmienileś oleju na "lepszy"? Kiedyś co prawda w maluchu, ale chciałem mu wlac coś lepszego niż Selektol i wlałem chyba BP (niby te same parametry miał) . Przyszło chłodniej i miałem taki majonez ,że szok. Szybko wróciłem do Selektola i problem zniknął. Moze silnik nie nagrzewa się dostatecznie i przez to wspomniane efekty.

Autor:  PARZUŚ [ 26 grudnia 2013, 13:24 ]
Tytuł: 

Tego żuka mam od 3 miesięcy, oleju mu nie zmieniałem dolałem do tego jedynie jakiegos innego... i ciśnienie jakis czas było minimalnie większe. Zmienie mu olej całkowicie ale to po zimie bo teraz chyba za bardzo nie ma sensu mu zmieniac oleju jak i tak bedzie przeważnie stał. Jaki lejecie olej do S-21 ? chodzi mi o jak najgęstszy najlepiej.

Autor:  stasiu [ 26 grudnia 2013, 18:29 ]
Tytuł: 

jakiś dobry mineralny

Autor:  PARZUŚ [ 26 grudnia 2013, 21:26 ]
Tytuł: 

dobry to pojęcie względne ;)

Pytam jaki wy lejecie, polecacie ?

Autor:  lbs5 [ 26 grudnia 2013, 22:24 ]
Tytuł: 

Marketowy LOTOS 15W40 (bo najtańszy :-)

Autor:  nysanek [ 27 grudnia 2013, 08:54 ]
Tytuł: 

castrol high mileage 15w40 , moje doswiadczenie jest takie ze tez mniej przecieków bedzie mial.

Autor:  PARZUŚ [ 27 grudnia 2013, 11:21 ]
Tytuł: 

Dzięki Panowie :)

Autor:  PARZUŚ [ 01 stycznia 2014, 22:51 ]
Tytuł: 

wyczytałem w instrukcji 20/50 ? Co sądzicie o takim oleju ? w zime jeżdzić nie bede.

Strona 3 z 6 Strefa czasowa UTC+1godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/