Dzisiaj jest 10 grudnia 2018, 22:02


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 89 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 02 stycznia 2014, 20:57 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 września 2012, 19:52
Posty: 67
Lokalizacja: Koszalin
Pojazd: 522 '90
W temacie "Uszczelka pod miską" wspominałem o indeksach gęstości 15W40 i 15W50 na korzyść 15W50.
Co do masła w Żuku mam wysoki korek wypełniony siatką stalową z otworami na zewnątrz. Fajne rozwiązanie bo masło się nie robi.
A w Nysce po prostu na kilka minut odkręcam korek po skończonej jeździe co też ten efekt trochę niweluje.
Po naprawie głównej silnika czy zimny czy ciepły mam 0,35MPa na wolnych.

_________________
Nysa sposobem na życie:)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 02 stycznia 2014, 21:14 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 lipca 2007, 19:20
Posty: 1104
Lokalizacja: Bytom
Ok, to kupię 15W50 :)

Dzięki za pomoc kolego :)

_________________
ŻUK SERVICE


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 03 stycznia 2014, 07:57 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2773
Lokalizacja: EU
SQ1SGB pisze:
W temacie "Uszczelka pod miską" wspominałem o indeksach gęstości 15W40 i 15W50 na korzyść 15W50.
Co do masła w Żuku mam wysoki korek wypełniony siatką stalową z otworami na zewnątrz. Fajne rozwiązanie bo masło się nie robi.
A w Nysce po prostu na kilka minut odkręcam korek po skończonej jeździe co też ten efekt trochę niweluje.
Po naprawie głównej silnika czy zimny czy ciepły mam 0,35MPa na wolnych.


ten korek jest to do otwartego przewietrzania silnika jak masz gaznik jikov to stosuje sie ten korek , no i wiecej oparów silnikowych ma sie w kabinie z tym , niewiem czy to takie fajne :) wiadomo jak wlejesz gestszy olej to i cisnienie wzrosnie , ale alternatywa jest i zostanie 15W40

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 12 stycznia 2014, 15:26 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 4727
Lokalizacja: Jelenia Góra/Wrocław
Pojazd: Nysa 522T 1990
Połączyłem wszystkie tematy związane z uszczelką pod głowicą. O wszelkich problemach z uszczelką pisać tutaj.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 marca 2016, 12:47 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 16 stycznia 2016, 22:33
Posty: 108
Lokalizacja: Żabia Wola - Bartoszówka
Pojazd: Żuk A15 1969
Pytanie: Czy są jakieś lepsze sprawdzone uszczelniacze zaworowe do S-21, może ktoś rozkminił od czego pasują? Regenaracja głowicy zrobiona ale nie podobają mi sie uszczelniacze jakie są zalożone, bez żadnej sprężynki i takie jakieś gumki po prostu...

Drugie pytanie, może dla mnie już za późno ale jak to jest z gniazdami zaworów. Czy trzeba dolewąć dodatek do benzyny? Czy od któregoś roku były już twarde? Czy warto wymieniać jak się myśli o gazie?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 marca 2016, 22:07 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 1687
Lokalizacja: Pruszków
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
twardych raczej nie było, jak jeździsz w gazie, lej do benzyny dodatek.najlepiej 3000km po szlifie gniazd zrobić na benie z dodatkiem, polecam Castrol tbs. uszczelki na zawory stosuję dedykowane ale pomarańczowe-silikonowe-sa po 4zł/szt i daję na wszystkie zawory. to raczej osłony niż uszczelniacze, ale przy zdrowych prowadnicach wystarczą w tej konstrukcji.

_________________
Strucelserwis. Jesteśmy w warsztacie, nie na FaceZBooku.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 04 maja 2016, 10:56 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 4727
Lokalizacja: Jelenia Góra/Wrocław
Pojazd: Nysa 522T 1990
Były twarde gniazda i zawory w latach 90tych. Wtedy nie trzeba lać dodatku.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 04 maja 2016, 20:11 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 1687
Lokalizacja: Pruszków
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
wiadomo od którego nr silnika/roku?

_________________
Strucelserwis. Jesteśmy w warsztacie, nie na FaceZBooku.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 04 maja 2016, 20:17 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 4727
Lokalizacja: Jelenia Góra/Wrocław
Pojazd: Nysa 522T 1990
Tego nie wiem szczegółowo, może ktoś inny zarzuci jakąś literaturą? Gdzieś mi się obija w głowie,że od 1990. A z numerami to w ogóle nie wiem. Nie jest mi znany żaden spis tych silników pod kątem numerów. Może warto zrobić coś takiego na forum?

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 05 maja 2016, 08:16 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2773
Lokalizacja: EU
takie glowice byly od 92-93 roku w samochodach z nowymi fabrycznymi silnikami , duzo zakladów które regenerowaly silniki przerabialy te stare glowice na takie z twardymi gniazdami.

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 05 maja 2016, 16:12 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 1687
Lokalizacja: Pruszków
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
w fso były od czerwca 89r

_________________
Strucelserwis. Jesteśmy w warsztacie, nie na FaceZBooku.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 25 grudnia 2016, 22:13 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2010, 20:49
Posty: 538
Lokalizacja: śląsk
W jednym z najnowszych nabytków nie pali silnik. Po wstępnej weryfikacji niedomagań, zauważyłem mleczny kolor oleju i znaczną warstwę "majonezu" na spodzie korka oleju. W dodatku układ chłodzenia zalany był wodą. Czeka mnie niechybnie wymiana uszczelki pod głowicą. Mam pytanie- czym przepłukać silnik , tak aby pozbyć się tego majonezu przed wymianą oleju? Wydaje mi się ,że gdzieś czytałem , aby zalać go olejem napędowym i na chwilę uruchomić. Ale nie umiem znaleźć tego wątku. Jaki sposób praktykujecie w takiej sytuacji? Czy ON nie uszkodzi silnika?

_________________
http://www.youtube.com/user/lbs5
Szukaj mnie w garażu - nie na Facebooku.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 grudnia 2016, 01:27 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2512
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Nie znma się, więc sie wypowiem ;) Jeśli już, to mogło być raczej coś o sporym dodatku ON, ale na pewno nie tak, żeby zamiast oleju smarnego wlać napędowy...


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 grudnia 2016, 11:52 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 listopada 2015, 09:31
Posty: 307
Pojazd: DMP Lublin 3324 Groszek
Stara szkoła mówiła, żeby przepłukać olejem wrzecionowym. :)
Broń Bosch używać ON jako oleju smarnego!

_________________
pozdrrrawiam! :)
zbYszek http://www.zbychewka.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 grudnia 2016, 19:45 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 listopada 2016, 16:04
Posty: 46
Pojazd: Andoria Lublin 3
Ja używam płukanek Liqui-Moly (śmierdzi naftą). A układ chłodzenia płukałem wodą z proszkiem i działało to doskonale.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 89 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net