Forum Miłośników Polskich Dostawczaków
http://forum.polskiedostawczaki.pl/

Uszczelka pod głowicą - wymiana, oznaki pęknięcia
http://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=6&t=2352
Strona 4 z 6

Autor:  SQ1SGB [ 02 stycznia 2014, 20:57 ]
Tytuł: 

W temacie "Uszczelka pod miską" wspominałem o indeksach gęstości 15W40 i 15W50 na korzyść 15W50.
Co do masła w Żuku mam wysoki korek wypełniony siatką stalową z otworami na zewnątrz. Fajne rozwiązanie bo masło się nie robi.
A w Nysce po prostu na kilka minut odkręcam korek po skończonej jeździe co też ten efekt trochę niweluje.
Po naprawie głównej silnika czy zimny czy ciepły mam 0,35MPa na wolnych.

Autor:  PARZUŚ [ 02 stycznia 2014, 21:14 ]
Tytuł: 

Ok, to kupię 15W50 :)

Dzięki za pomoc kolego :)

Autor:  nysanek [ 03 stycznia 2014, 07:57 ]
Tytuł: 

SQ1SGB pisze:
W temacie "Uszczelka pod miską" wspominałem o indeksach gęstości 15W40 i 15W50 na korzyść 15W50.
Co do masła w Żuku mam wysoki korek wypełniony siatką stalową z otworami na zewnątrz. Fajne rozwiązanie bo masło się nie robi.
A w Nysce po prostu na kilka minut odkręcam korek po skończonej jeździe co też ten efekt trochę niweluje.
Po naprawie głównej silnika czy zimny czy ciepły mam 0,35MPa na wolnych.


ten korek jest to do otwartego przewietrzania silnika jak masz gaznik jikov to stosuje sie ten korek , no i wiecej oparów silnikowych ma sie w kabinie z tym , niewiem czy to takie fajne :) wiadomo jak wlejesz gestszy olej to i cisnienie wzrosnie , ale alternatywa jest i zostanie 15W40

Autor:  Marian [ 12 stycznia 2014, 15:26 ]
Tytuł:  Re: Uszczelka pod głowicą - wymiana, oznaki pęknięcia

Połączyłem wszystkie tematy związane z uszczelką pod głowicą. O wszelkich problemach z uszczelką pisać tutaj.

Autor:  Klamot [ 02 marca 2016, 12:47 ]
Tytuł:  Re: Uszczelka pod głowicą - wymiana, oznaki pęknięcia

Pytanie: Czy są jakieś lepsze sprawdzone uszczelniacze zaworowe do S-21, może ktoś rozkminił od czego pasują? Regenaracja głowicy zrobiona ale nie podobają mi sie uszczelniacze jakie są zalożone, bez żadnej sprężynki i takie jakieś gumki po prostu...

Drugie pytanie, może dla mnie już za późno ale jak to jest z gniazdami zaworów. Czy trzeba dolewąć dodatek do benzyny? Czy od któregoś roku były już twarde? Czy warto wymieniać jak się myśli o gazie?

Autor:  Strucelsw [ 17 marca 2016, 22:07 ]
Tytuł:  Re: Uszczelka pod głowicą - wymiana, oznaki pęknięcia

twardych raczej nie było, jak jeździsz w gazie, lej do benzyny dodatek.najlepiej 3000km po szlifie gniazd zrobić na benie z dodatkiem, polecam Castrol tbs. uszczelki na zawory stosuję dedykowane ale pomarańczowe-silikonowe-sa po 4zł/szt i daję na wszystkie zawory. to raczej osłony niż uszczelniacze, ale przy zdrowych prowadnicach wystarczą w tej konstrukcji.

Autor:  Marian [ 04 maja 2016, 10:56 ]
Tytuł:  Re: Uszczelka pod głowicą - wymiana, oznaki pęknięcia

Były twarde gniazda i zawory w latach 90tych. Wtedy nie trzeba lać dodatku.

Autor:  Strucelsw [ 04 maja 2016, 20:11 ]
Tytuł:  Re: Uszczelka pod głowicą - wymiana, oznaki pęknięcia

wiadomo od którego nr silnika/roku?

Autor:  Marian [ 04 maja 2016, 20:17 ]
Tytuł:  Re: Uszczelka pod głowicą - wymiana, oznaki pęknięcia

Tego nie wiem szczegółowo, może ktoś inny zarzuci jakąś literaturą? Gdzieś mi się obija w głowie,że od 1990. A z numerami to w ogóle nie wiem. Nie jest mi znany żaden spis tych silników pod kątem numerów. Może warto zrobić coś takiego na forum?

Autor:  nysanek [ 05 maja 2016, 08:16 ]
Tytuł:  Re: Uszczelka pod głowicą - wymiana, oznaki pęknięcia

takie glowice byly od 92-93 roku w samochodach z nowymi fabrycznymi silnikami , duzo zakladów które regenerowaly silniki przerabialy te stare glowice na takie z twardymi gniazdami.

Autor:  Strucelsw [ 05 maja 2016, 16:12 ]
Tytuł:  Re: Uszczelka pod głowicą - wymiana, oznaki pęknięcia

w fso były od czerwca 89r

Autor:  lbs5 [ 25 grudnia 2016, 22:13 ]
Tytuł:  Re: Uszczelka pod głowicą - wymiana, oznaki pęknięcia

W jednym z najnowszych nabytków nie pali silnik. Po wstępnej weryfikacji niedomagań, zauważyłem mleczny kolor oleju i znaczną warstwę "majonezu" na spodzie korka oleju. W dodatku układ chłodzenia zalany był wodą. Czeka mnie niechybnie wymiana uszczelki pod głowicą. Mam pytanie- czym przepłukać silnik , tak aby pozbyć się tego majonezu przed wymianą oleju? Wydaje mi się ,że gdzieś czytałem , aby zalać go olejem napędowym i na chwilę uruchomić. Ale nie umiem znaleźć tego wątku. Jaki sposób praktykujecie w takiej sytuacji? Czy ON nie uszkodzi silnika?

Autor:  Dziwny Mag [ 26 grudnia 2016, 01:27 ]
Tytuł:  Re: Uszczelka pod głowicą - wymiana, oznaki pęknięcia

Nie znma się, więc sie wypowiem ;) Jeśli już, to mogło być raczej coś o sporym dodatku ON, ale na pewno nie tak, żeby zamiast oleju smarnego wlać napędowy...

Autor:  zbiegusek [ 26 grudnia 2016, 11:52 ]
Tytuł:  Re: Uszczelka pod głowicą - wymiana, oznaki pęknięcia

Stara szkoła mówiła, żeby przepłukać olejem wrzecionowym. :)
Broń Bosch używać ON jako oleju smarnego!

Autor:  cooger [ 26 grudnia 2016, 19:45 ]
Tytuł:  Re: Uszczelka pod głowicą - wymiana, oznaki pęknięcia

Ja używam płukanek Liqui-Moly (śmierdzi naftą). A układ chłodzenia płukałem wodą z proszkiem i działało to doskonale.

Strona 4 z 6 Strefa czasowa UTC+1godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/