Dzisiaj jest 28 marca 2024, 21:59


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: 15 lutego 2014, 20:14 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 03 lutego 2014, 19:02
Posty: 12
Witam witam
Mam mały problem ze wskazaniem poziomu paliwa w mojej Nysce...otóż tak: wymieniam zbiornik paliwa bo poprzedni puścił na zgrzewie wcześniej wskazówka poziomu paliwa skakała od minimum do maximum przy zalanych ok 15 litrach to myślę, przy okazji zbiornika na wierzchu wymienię czujnik poziomu. Czujnik wymieniłem wszystko przykręcone podłączone w zbiorniku pusto a wskaźnik pokazuje połowę.....?????Panowie co może być przyczyną ??? może to być wina wskaźnika czy czujnik jest uszkodzony????


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 lutego 2014, 20:27 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 marca 2010, 17:27
Posty: 775
Lokalizacja: Nysowo
czasem sie mocowanie pływaka zacina

_________________
Predom Dezamet


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 lutego 2014, 20:56 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 03 lutego 2014, 19:02
Posty: 12
hmm w takim razie zobaczę co się będzie działo jak wleję trochę więcej paliwa niż polowa, dziękuję kolego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 lutego 2014, 21:23 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 marca 2010, 17:27
Posty: 775
Lokalizacja: Nysowo
psiknij w mocowanie pływaka przy samym czujniku wd40 albo kroplę oleju

_________________
Predom Dezamet


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 lutego 2014, 22:16 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Nie!!!
Pływak to coś na kształt potencjometru z regulowaną rezystancją. Odpowiednie położenie pływaka determinuje określoną rezystancję (jak zapsikamy WD-40 może się ono dostać do połączenia i wtedy rezystancja zawsze będzie minimum...).

Ten płwak się reguluje poprzez podgięcie. W książce napraw jest dokładnie opisane jaki stan pływaka powinien odpowiadać jakiej rezystancji (można zmierzyć najtańszym multimetrem z marketu za 10zł).
W wolnej chwili moge wrzucić skan, jeśli nie dysponujesz książką napraw.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 16 lutego 2014, 00:17 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 marca 2010, 17:27
Posty: 775
Lokalizacja: Nysowo
wd można psikać na wszystkie połączenia elektryczne 12v
Marian luzik 8) ja tam zawsze traktowałem tym WD albo olejem jak nie miałem, i nigdy nie było problemów 8)

_________________
Predom Dezamet


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 16 lutego 2014, 10:37 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 03 lutego 2014, 19:02
Posty: 12
Kolego Marian poproszę o skan jak się ustawia pływak....musi pokazywać jak należy:)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 16 lutego 2014, 12:13 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
kaczka pisze:
wd można psikać na wszystkie połączenia elektryczne 12v
Marian luzik 8) ja tam zawsze traktowałem tym WD albo olejem jak nie miałem, i nigdy nie było problemów 8)


Połączenia - owszem, ale nie do wnetrza urządzeń. Nie wiem, czy kiedyś rozbierałeś taki czujnik poziomu paliwa, ja rozbierałem, działa on jak potencjometr, zatem, jedyna rzecz, którą można go myć i przelewać przez niego to najlepiel izopropanol czy inne cuś do czyszczenia elektroniki. Czyści świetnie, ale nie zostaje - wszystko wyparowuje, nie powodując zwarcia. Przy WD-40 ryzyko może jest małe przy umiejętnym dozowaniu, ale zawsze istnieje, a potem trzeba rozbierać i czyścić wszystko starannie.
Co prawda nie mierzyłem, czy WD-40 rzeczywiście przewodzi prąd, ale na chłopski rozum tak mi się wydaje :mrgreen: Swoją drogą, chyba aż sprawdzę :D

@nyssska - masz foto tej strony. BTW - tutaj do pobrania cała "biblia" napraw nysowych, czyli Naprawa Samochodu NYSA. -> http://egofiles.com/XJwWINKHsIlrO39R/NYSA_522.pdf


Załączniki:
_MG_5653.JPG
_MG_5653.JPG [ 7.89 MiB | Przeglądany 5188 razy ]

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 16 lutego 2014, 16:01 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 czerwca 2012, 07:51
Posty: 131
Lokalizacja: Kwidzyn
Ja bym na początek zadał pytanie, czy jest to napewno nowy, sprawny i właściwy do tego auta czujnik poziomu paliwa. Następnie wyjął bym ten czujnik i sprawdził po podłączeniu do wskaźnika i podaniu masy na obudowę czujnika czy wskazówka zmienia położenie wraz z ruchem pływaka. Jeśli chodzi od zera do max to prawdopodobnie pływak ma za długie ramię (drut) i pływak nie spada do dna Jeśli nie, to prawdopodobnie masz uszkodzony ten opornik w pływaku. Duża też szansa że jest gdzieś powiększony nieznacznie opór na łączeniach czujnika z wskaźnikiem. Waro też sprawdzić czy masa elektryczna zbiornika jest jak należy. Weż omomierz i sprawdz jaki masz opór na masie (obudowie) czujnika paliwa. Powinien być jak najbliższy zeru. Może to właśnie brak masy? To tak tyle narazie. Musisz "podłubać" bo tak to narazie wróżenie z fusów.
Powodzenia


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 16 lutego 2014, 16:38 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Jeszcze zapomniałem napisać najważniejszego - puknąć w szybkę wskaźnika. Stare wskaźniki lubią się zacinać. Jeśli jednak sprawdzisz ten pływak i okaże się on dobry, to w takim razie albo połączenie między wskaźnikiem i czujnikiem może być uwalone - przewód, albo, jak pisze jasio - masa. Pozostaje opcja trzecia - wskaźnik się "zrypał". Sprawdzić wskaźnik też dość prosto, weź dwa rezystory o znanej rezystancji i wybranej z zakresu pracy pływaka, podłącz osobno najpierw jeden rezystor zamiast czujnika między masę i kabel (najlepiej na krótko, nie używając kabla idącego do zbiornika, bo on potencjalnie może być uszkodzony - schemat podłączenia masz na skanie powyżej :) ) i zobacz, co pokazuje wskaźnik, potem drugi analogicznie. Jeśli dobrze pokazuje to znaczy, że wskaźnik jest dobry, a co innego jest uszkodzone. To prosty układ, cudów nie ma, droga dedukcji dojdziesz, co jest nie tak.

Swoją drogą, ze względu na dużą niedokładność samego czujnika, jak i wskaźnika, o wzięciu pod uwagę rezystancji przewodu już nie mówię, to działanie całego układu zależy także od napięcia na akumulatorze. A ma na to wpływ stan naszego regulatora napięcia i alternatora/prądnicy. Dlatego to baardzo przybliżone wskazanie. W praktyce okazuje się, że jest wystarczające.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net