Dzisiaj jest 29 marca 2024, 00:24


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
Post: 10 maja 2015, 20:06 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Koledze chodziło o przeguby kulowe w drążku kierowniczym - jak najbardziej można!

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 10 maja 2015, 20:49 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Jaki polecacie smarem z dwusiarczkiem molibdenu ?
Chciałbym połączyć smarowanie sworzni kulowych - drążek środkowy z Zawieszeniem.
Jedzie do mnie smarownica pneumatyczna - sama przyjemność.
Słyszalem, że żuka warto smarować, co trzy dwa tysiące kilometrów.

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 10 maja 2015, 21:19 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
ŁT jest na mydle litowym
STP jest na mydle wapniowym
Ani nie powinno się ich mieszać, ani tym bardziej zastępować jednego drugim

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 16 czerwca 2015, 07:33 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Stary wyjadacz, kierowca nie jednej nysy żuka. Pan Romcio - tak go nazwijmy, kryptonim operacyjny jest tutaj niezwykle ważny, gdyż Romcio będzie się kilka razy przewijał.

Pan Romcio jest zdania, że najlepszym smarem do zawieszenia w żuku.nysie nie jest zalecany STP.
Pytam dlaczego? Odparł, że gdyby ludzie używali STP jak fabryka przykazała nie byłoby wcale źle z zawieszeniem. Nie mniej jednak w zawieszeniu które obraca się dwa razy na dzień. - sworznie i inne cuda. Najlepszym smarowaniem byłby smar przeciw-zatarciowy. Z tego co wytyczałem jest to smar do połączeń śrubowych, znoszący badzo duże temperatury i przeciążenia. Izoluje od wody - wypychając ją. Smaruje elementy cierne, niskoobrotowe. Czyli do łożysk się nie nada. Nie mniej jednak - stanowczo twierdzi, że owy smar jest najlepszy. Pan Romcio, zauważył, że wiele zawieszeń smarowanych przez niego STP wysłużyło swoją żywotność dwukrotnie, niż auta smarowane tawotem. - W jednej firmie zrobili eksperyment. Jeden żuk na tawocie, drugi na STP, efekt był nie trudny do przewidzenia. Mimo tego Romcio, uznał że brakuje czegoś w tym smarze. Stabilizacji na elementach.
Smar spływał, z elementów ciernych. Jeśli ktoś często smarował - problemu nie było. Kto jednak chciałby leżeć pod żukiem co dwa dni?
Dodam, że eksperymenty trwały w jednej firmie.
Romcio zaleca smar Copper Grease 9143.

CO wy na to ?

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 16 czerwca 2015, 19:46 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
copper jest na wysokie temperatury. Dwusiarczkowy wystarczy, a jeszcze bardziej obniża tarcie. Zawsze można pylisty MoS2 dodać do towotu czy innego stp

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 16 czerwca 2015, 22:13 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Ja też słyszałem o smarze z dwusiarczkiem molibdenu od kilku osób, które zjadły zęby na żukach. Sam teraz takie coś stosuję. Oczywiście efekt będzie można zauważyć po kilku tysiącach km, czy rzeczywiście działa. Ale inna sprawa to taka, że to zawieszenie po prostu co 3 tys. powinno się smarować na nowo...

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 11 kwietnia 2017, 16:07 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 22 lutego 2014, 10:15
Posty: 349
Jaki smar do wszystkiego w zawiasie i układzie kierownicznym wybrać?
Strucel polecał gdzieś Naftochem Litomos ep 23, macie jakies doświdczenia z innymi smarami nie z rodziny orlenu? np. fuchs renolit moliten 2?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 11 kwietnia 2017, 17:13 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
naftochem nie orlen. ale jest też shell retinax hdx2, texaco molytex ep2, elf multi mos2
shell jest dośc gęsty, mimo, że niby do przegubów-bardzo dobry do żuka, texaco zaś rzadki. elf jest bardzo czepny do powierzchni i też idealny. ciężko wytrzeć po nim ręce i narzędzia.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 11 kwietnia 2017, 20:02 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 22 lutego 2014, 10:15
Posty: 349
Strucelsw pisze:
naftochem nie orlen.

Owszem. Dziwnie sformuowałem pytanie. Chodziło o smary nie z rodziny orlanu, bez zaliczania naftochemu do orlenu ;)
biorę się za szukanie.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 11 kwietnia 2017, 20:52 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 grudnia 2014, 20:22
Posty: 267
Lokalizacja: Warszawa
Strucelsw pisze:
ciężko wytrzeć po nim ręce i narzędzia.

i lakier Żuka :p

_________________
A156 1984
A18 LUX 1990
A07 1990
A18 1993
A075 1995


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 12 kwietnia 2017, 18:20 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
elfem Dziada nie smarowałem8-O

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 sierpnia 2018, 19:07 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2009, 17:36
Posty: 813
Lokalizacja: Lublin
Pojazd: Żuk A-0701J i A-111J
używa ktoś do smarowania takiej samoblokującej końcówki jak np. Beta 1750TA ? kosztuje tyle co po smarownica...

_________________
"Ozdobą wszystkich dróg jest lubelski żuk"


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 09 sierpnia 2018, 20:34 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
chcialem ale droga. ostatnio zajeździłem stara i kupiłem nowa końcówke precyzyjna Pressola w Intercarsie za chyba 14 zł, zaczepia sie elagancko i praktycznie nie przecieka. do tego węzyk wysokociśnieniowy w stalowym oplocie z allegro i smaruje sie idealnie.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 10 sierpnia 2018, 07:00 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 stycznia 2018, 09:40
Posty: 170
Pojazd: Żuk 82
Ja kupiłem z racji że dużo smaruje w gospodarstwie, przeważnie bez pomocy. Dla mnie lepsza jest taka 4ro szczękowa za 20zł. W niektórych miejscach nie mieści się w gniazdo (średnica zewnętrzna trochę większa niż w zwykłej). Plus test taki że nie ma problemu z wyczepieniem, 4ro szczękowe potrafią się tak zacisnąć że nie można zdjąć.
Ogólnie nie jest źle ale 130zł to było za dużo.
Mogę sprzedać za 100zł bo niestety kilka moich kalamitek było nieosiągalnych.

Kupiłem coś takiego "Końcówka smarownicy smaruj bez trzymania M10 MATO"
link alle: klik


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 11 maja 2019, 10:01 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2009, 17:36
Posty: 813
Lokalizacja: Lublin
Pojazd: Żuk A-0701J i A-111J
Strucelsw pisze:
chcialem ale droga. ostatnio zajeździłem stara i kupiłem nowa końcówke precyzyjna Pressola w Intercarsie za chyba 14 zł, zaczepia sie elagancko i praktycznie nie przecieka. do tego węzyk wysokociśnieniowy w stalowym oplocie z allegro i smaruje sie idealnie.


Też kupiłem Pressola w intercarsie również polecam, jednak jeszcze potrzeba końcówki do tych głębszych smarowniczek w krzyżakach wału napędowego. Co polecacie ?

_________________
"Ozdobą wszystkich dróg jest lubelski żuk"


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net