Dzisiaj jest 29 marca 2024, 12:27


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
Post: 28 kwietnia 2015, 20:53 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 28 kwietnia 2015, 20:25
Posty: 54
Pojazd: Gaz 69 z sercem S-21
Czy ma ktos zamontowany gaznik od poloneza w S-21?
Rozmawialem z gaznikowcem, ktory twierdzi, ze to nowsza konstrukcja i bardziej oszczedna.
Prawdopodobnie wiaze sie to z wymiana dysz.
Co sadzicie?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 28 kwietnia 2015, 20:54 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 lipca 2007, 13:03
Posty: 2604
Lokalizacja: Kołobrzeg
Pojazd: Nysa 522W, 522S,Autosan H6 ZK
pewnie i oszcędniejszy, ale kopa słabszego będzie auto miało, taki mój pomyślunek...

_________________
nysomani wszystkich krajów-łączcie się!!!!!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 28 kwietnia 2015, 21:04 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
od poloneza masz na mysli webera ? róznica taka ze dysze sa ciut wieksze do S-21 , jest oszczedny weber 28/35 z elektrozaworem , takiego mam w nysie jest ok .

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 28 kwietnia 2015, 21:20 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 28 kwietnia 2015, 20:25
Posty: 54
Pojazd: Gaz 69 z sercem S-21
Mam na mysli Webera, ale nie wiem ktorego dokladnie (z zaworem hamowania silnikiem).
Chcialem wlasnie doprecyzowac.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 28 kwietnia 2015, 21:40 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
tu masz napisane:

viewtopic.php?f=5&t=32&hilit=weber+28


szukaj forum :idea: :arrow: elektrozawór oto Ci chodzi chyba , ma funkcje zamykania paliwa po wylaczeniu zaplonu , raczej przy dzisiejszej benzynie 95 okt. silnik po wylaczniu niebedzie mial samozaplonu nawet jak ten elektrozawór niebedzie sprawny , tak kiedys bylo na niebieskiej 78 okt. ze w cieple dni jak byl silnik rozgrzany potrafil dostac samozaplonu wtedy wszystkie auta mialy jikova , dopiero w 86r pojawil sie ten weber z Elekt.zaworem

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 28 kwietnia 2015, 21:56 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
W poldku lądowały gaźniki 34DCMP o gardzieli od 21 do 26 mm średnicy (w zależności od wersji silnika) i różniastych dyszach.
Dla silnika S21 był montowany gaźnik 34S2B1 gdzie:
- średnica wlotu - 34 - jak w poldku
- Gardziel - 25 - ta średnica w PN nie występowała (I przelot 21, 23 lub 24 / II przelot 23, 24 lub 26)
- Dysza główna I przelotu - 120 - jak przy większości PN ów (było też 105 lub 115)
- Dysza główna II przelotu - 150 - rozmiar nieznany z PN (125, 135 lub 155)
- Dysza biegu jałowego (I i II przelot) - 50 - w PN (45 lub 50 w I przel. / 70 lub 100 w II przel.)
- Dysza powietrza układu głównego - 210 - w PN 200, 210, 220, 230
- Dysza pompy przyspieszenia - 70 - PN tylko 40 lub 50
- Rozpylacz - 4,5 - jak w PN

Zatem do odważnych świat należy - wziąć oba gaźniki na stół i zamieniać elementy :)

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 28 kwietnia 2015, 23:17 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
ów "zawór hamowania silnikiem" to co innego niż elektrozawór i nie występował w gaźnikach Żuka/Nysy, z tego co wiem. To urządzenie było tylko we Fiatach i Polonezach. To była taka mała membrana zamontowana z boku gaźnika sterowana ciśnieniem w kolektorze bodajże...

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 29 kwietnia 2015, 08:52 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 28 kwietnia 2015, 20:25
Posty: 54
Pojazd: Gaz 69 z sercem S-21
Na forum jestem nowy ale staram się szukać i nie śmiecić (stąd wybór tego wątku).
W wyszukiwarce nic nie znalazłem o gaźniku Poloneza.

Elektrozawór i zawór hamowania silnikiem to dwie różne rzeczy.
Elektrozawór ma zapobiegać pracy silnika po odcięciu zapłonu.
Zawór hamowania silnikiem odcina paliwo np przy zjeździe z górki na biegu (jeśli nie wciskasz pedału gazu).

Gaźnik od Poloneza miał być wstawiony jako "modyfikacja" układu paliwowego :)
Fabrycznie oczywiście te gaźniki nie były montowane w Żuku.
Zastanawiałem się, czy może ktoś z was próbował takiego rozwiązania.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 29 kwietnia 2015, 21:03 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Wedle katalogu POLMO z 1982 roku gaźniki dla S21 i o polonez miały te same korpus - stąd podałem różnice między nimi.
Jak widzę po podlinkowanych postach to później w S21 stosowano jeszcze co innego, a właściwie to samo ale o znów zmienionych parametrach. Właściwie to aż się prosi, aby zrobić jeden poradnik "50 twarzy Webera".

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 29 kwietnia 2015, 23:18 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 28 kwietnia 2015, 20:25
Posty: 54
Pojazd: Gaz 69 z sercem S-21
Czyli pewnie wystarczy wymienic bebechy w 'polonezowskim' i bedzie pasował.
Plusem jest zawor hamowania silnikiem, oraz tansze i dostepne czesci zamienne.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 30 kwietnia 2015, 05:47 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Jak zrobisz jakieś udane testy, to zrelacjonuj na forum. Mnie też korci ten zawór hamowania silnikiem, choć z drugiej strony słyszałem, że była to największa bolączka tych gaźników, a podobno membrany do tegoż są ciężkie do kupienia.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 30 kwietnia 2015, 08:56 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 28 kwietnia 2015, 20:25
Posty: 54
Pojazd: Gaz 69 z sercem S-21
No własnie nie wiem czy ostatecznie zdecyduję się na gaźnik Poloneza.
Jeżdżę Gazikiem i w moim przypadku pojawia się więcej problemów.
Podstawowa kwestia jest taka, że mam LPG i benzyna ma być przede wszystkim na dojazdy do stacji.
Druga forma wykorzystania benzyny to zwiększenie mocy w terenie więc oszczędność schodzi na drugi plan.
Ostatni problem jaki się pojawia może być zaskoczeniem dla użytkowników pojazdów na płaskim.
Weber źle znosi przechyły, a efekt jest taki, że na podjeździe silnik potrafi zgasnąć.
W terenie może się to skończyć nieciekawie.
Rozwiązaniem jest obrócenie gaźnika o 180 stopni (wtedy gaśnie na zjazdach).
Plus jest taki, że na zjazdach moc nie jest tak ważna i można lecieć na LPG.
Oczywiście obracanie gaźnika wiąże się z przeróbką sterowania :)

Tak więc kilka kwestii mam do przemyślenia ;)

PS jeśli ktoś jest zainteresowany mogę podać namiary na gaźnikowca, o którym wspominałem.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 30 kwietnia 2015, 12:49 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
ja mam wpiete w płytke na tyle głowicy i wlot do pompy -zero kłopotu z ogrzewaniem itp.
mikser bedzie pasował od skody,łady. generalnie sedry/edsry to dość kapryśne gaźniki i maja małe przeloty(chyba, że masz od tatry 613, tam obie gardziele mają po 27mm), jedyna ich zaletą jest lepszy układ biegu jałowego z kanałem obejściowym, co jednak nie zawsze sprawdza się przy gazie. w wartburgach 353 wymieniałem je na fos-webera dcmp z pierwszych poldków z silnikiem 1.5/75KM.
dobre miksery ze szczelinami, dobre przepływowo i pod wzgl. rozprowedzenia gazu:
http://www.rybacki.pl/index.php?route=p ... duct_id=72

a co do przechyłow, przydalby się gażnik z centralną komorą, wtedy kłopotu nie ma, ale to grubsza przeróbka(np. jak w mojej nysce na 2 gaźniki z motoru)

Zawór hamowania silnikiem w poldku jest dośc problematyczny, ciężko go wyregulować, albo powoduje gaśnięcie silnika, albo falowanie obrotów, albo nie spełnia swojej roli. osczędności paliwa sa ok 5%, w terenie nieco więcej, jednak przy gazowni jest to gra nie warta świeczki. do zwykłego gażnika webera lepiej założyć zawór elektryczny- odcina paliwo przy zamkniętej przepustnicy i obrotach powyżej 1200. były kiedys takie zestawy, ale cięzko je dostać. Z weberów do żuka najlepszy jest 34s2b1 ma gardziele 24 i 26mm- po wymianie dysz mozna zastosować od poloneza1.5 AB 82KM 34dcmp.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 maja 2015, 14:54 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 28 kwietnia 2015, 20:25
Posty: 54
Pojazd: Gaz 69 z sercem S-21
Dzięki Struclew, poczatkowo nie mogłem dojść o czym piszesz:)
Chyba zlały nam się dwa problemy (z pierwszego postu i mojej aktualizacji).
Na powaźne przeróbki gaźnika nie jestem jeszcze gotowy.
Dlatego zostanę przy oryginale.
Z tym Polonezem byłem zwyczajnie ciekawy, warto wiedzieć na przyszłość.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 maja 2015, 19:12 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
tak, zlały się:)

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net