Dzisiaj jest 29 marca 2024, 03:07


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: 03 maja 2014, 00:40 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 02 maja 2014, 19:12
Posty: 6
Witam!
Żuk model A-111B u mnie w rodzinie od nowości tj 92 roku swego czasu stał więcej niż jeździł stąd niski przebieg bo nie całe 60tysięcy! Ostatnio troszkę więcej jeździ od paru lat 8 może i większość przebiegu z tego czasu ale przechodzę do rzeczy jest w nim kilka problemów które chciałbym ogarnąć:
1.Skrzypi sprzęgło diagnoza docisk? mam nowy docisk wraz ze sprzęgłem tylko teraz pytanie wymienię to samemu? nigdy sprzęgła nie robiłem ale ogólnie mechanika samochodowa to no jestem samoukiem i co mogę to robię samemu. coś jeszcze wymienić trzeba żeby no drugi raz nie ściągać?
2.Żuczesław troszkę gubi olej więc postanowiłem wymienić wszystkie uszczelki czy ten zestaw będzie okej? http://allegro.pl/zestaw-uszczelek-uszc ... 39736.html (głowicy nie będę ściągał raczej itp)
3.Ile wchodzi do tego silnika oleju?
4.Ostatnio wymieniłem pływak w gaźniku bo dziurawy był i teraz auto się dławi bez ssania jak wyregulować ten gaźnik?
5. Regenerował z was ktoś resory? czy jest to gra warta świeczki?
Na razie tyle problemów jak coś nowego dojdzie dam znać z góry dziekuje za odpowiedzi! :D


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 maja 2014, 21:34 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
1. Nasmaruj wszystkie przeguby pedałów, może skrzypi sam pedał lub cięgna/linka. Wymiana sprzęgła jest prosta, trzeba tylko odpiąć sprzęgło, ściągnąć skrzynię biegów i wymiana to bodajże 6 czy 8 śrub docisku do koła zamachowego. Montujesz w kolejnosci odwrotnej. Przy wyciąganiu warto wymienić łożysko w kole zamachowym, takie małe, w które wchodzi końcówka wałka sprzęgłowego.

2. Wygląda, że pasuje, po prostu komplet uszczelek do silnika S-21.

3. 5 litrów

4. Jak zamontowałeś nowy pływak, to może nie był wyregulowany jego poziom. Jeśli tak, to odsyłam do poradnika na stronie "Podstawowe regulacje silników.." tam wszystko znajdziesz.

5. Jak są zużyte to na pewno gra jest warta świeczki, jeśli nie chcesz kupować nowych.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 maja 2014, 21:44 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 02 maja 2014, 19:12
Posty: 6
Dziś w końcu mama znalazła książkę od żuka i od razu lepiej wszystko ładnie opisane więc postanowiłem przeprowadzić wszystkie te zabiegi eksploatacyjne żuczkowi powymieniać oleje itp.
oczywiście wszystko w swoim czasie najpierw biorę się za sprzęgło.
Do lipca do przeglądu trzeba ogarnąć też wycieki :)
Jak tylko pogoda się poprawi biorę się za smarowanie :D

Dzięki wielkie! Niedługo myślę pochwalę się swoim żukiem na forum :D

P.S. Jeśli nigdy nie były regulowane luzy zaworów czy kąt wyprzedzenia zapłonu itp. to warto przeprowadzić tą czynność? ogólnie czy te czynności według tej książki obsługi warto przeprowadzić? tak profilaktycznie?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 maja 2014, 21:50 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 02 maja 2014, 19:12
Posty: 6
A jeszcze jedno po ściągnięciu głowicy tak jak w normalnych samochodach trzeba dać do planowania ją?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 maja 2014, 22:44 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Poczytaj sobie forum, artykuły na stronie, wiele się dowiesz..
a głowicę planuje się wtedy, kiedy tego wymaga. Ale zakładam, że nie dysponujesz sprzętem pomiarowym do tego celu, więc, jeśli nie jest to dla Ciebie duży wydatek, warto lekko splanować, żeby tylko wyrównać powierzchnię.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 maja 2014, 22:56 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 02 maja 2014, 19:12
Posty: 6
okej właśnie czytam sobie forum i dużo się już dowiedziałem :) bardzo przydatne informacje na pewno wykorzystam je przy naprawach. :D
Z tego co czytam to nie mam problemu z majonezem na korku od oleju i bulgotaniem itp więc chyba uszczelkę pod głowicą mam okej :D przeczyszczę tylko odmę. :)

P.S. Nie ma to jak silniki bez zbędnej elektroniki!
W drugim aucie troszkę ciężej mi się już wykonuje naprawy bo zaraz świeci błędami po oczach :P


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 maja 2014, 17:17 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 02 maja 2014, 19:12
Posty: 6
Koledzy z tego z sprzęgła takie odgłosy dochodzą:
https://www.youtube.com/watch?v=i3PFP21 ... e=youtu.be
Może wiecie co to dokładniej bo nie chce żeby sie okazało że wymienię tarcze docisku a one będą dalej..

a i chodzi o to łożysko w kole zamachowym?
http://moto-kar.otwarte24.pl/618,LOZYSK ... UK-K202617


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 maja 2014, 19:46 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
To łożysko, które pokazujesz to nie jest łożysko do koła zamachowego, tylko, jak sama nazwa wskazuje jest to łożysko między wałkiem sprzęgłowym, a wałkiem głównym :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net