Dzisiaj jest 28 marca 2024, 15:26


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Post: 06 października 2014, 15:31 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 06 czerwca 2011, 15:04
Posty: 24
Lokalizacja: -
Witam!

Panewki w mojej nysie kończą swój żywot, pora na wymianę. Naprawą zajmie się fachowiec, który ma spore doświadczenie przy silnikach s-21, jednak jeszcze przed naprawą chciałbym wypytać Was, doświadczonych użytkowników nys/żuków o wszystko co się wiąże z wymianą panewek.

Zadzwoniłem do jednego warsztatu, który zajmuje się regeneracją silników. Powiedzieli mi, że muszą wyjąć z samochodu silnik. Z kolei znajomy mechanik (doświadczony w silnikach s-21) powiedział, że silnik może zostać, wystarczy zdjąć misę olejową. Zastanawiam się czy warsztat chce jakoś bardziej profesjonalnie podejść do tematu?, czy jest to zupełnie zbędne a mój mechanik wie co mówi?.

Jeszcze mam pytanie: Czy wymiana panewek kończy się tylko na wymianie? tzn. Czy np. wiąże się jeszcze z regeneracją wału albo zrobieniem szlifu ( jakiegoś ? ), na co zwrócić uwagę, kiedy silnik będzie rozłożony ?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 października 2014, 16:24 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 czerwca 2014, 17:25
Posty: 28
u mnie mechanik wymieniał panewki bez wyciagania silnika sama miska byla zdejmowana a co jeszcze sie wiąże z wymianą to na pewno uszczelka pozdrawiam.

_________________
PIOTR


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 października 2014, 20:25 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 24 listopada 2010, 20:39
Posty: 160
Lokalizacja: Katowice
no musi być zrobiony szlif a przynajmniej musi być pomierzony wał czy nie jest wytarty , ale ogólnie , jak robi to fachowiec to powinien zrobić szlif wału pod panewki .Ja osobiście robiłem remont w mażdzie 323 w latach 90 to fachowiec powiedział że zrobi szlif wału dopiero jak mu dostarczę panewki (oczywiście nadwymiar) , a jak wyglądają gładzie cylindrowe , głowica ? takie remonty to połowiczne tylko , oczywiście zdaję sobie sprawę że niekażdy ma kasę żeby wyłożyć odrazu na zrobienie zaworów szlif cylindrów z wymianą tłoków i pierścieni , oraz szlif wału z wymianą panewek


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 października 2014, 21:07 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 czerwca 2014, 17:25
Posty: 28
a nie napisalem ze u mnie był cały silnik wyjęty pomierzony wszystko nominał wiec nominał panewki poszły i pierścienie po zamontowaniu silnika i odpaleniu okazało sie ze cos nie tak działa wiec na podnosnik i zejmowanie miski okazało sie ze panewka cos przytarta wiec zakup nowych i montaż od spodu bez wyciagania silnika okazało sie ze za pierwszym razem mechanik nie wiedząc czemu pomylił gorne z dolnymi mowa o korbowodowych wszystko dobrze sie skończyło nysa pokonała 5500 tyś kilometrów do hiszpani i z powrotem i dalej jeżdzi pozdrawiam i życzę powodzenia

_________________
PIOTR


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net