Dzisiaj jest 28 marca 2024, 17:16


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: 09 stycznia 2015, 14:42 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 09 stycznia 2015, 14:35
Posty: 5
Witam wszystkich serdecznie jestem nowym użytkownikiem owego forum szukam odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie.
Aktualnie składam silnik do żuka (silnik s-21) podczas prac zdarzyła się ciekawostka odkryłem kanał który był wcześniej niewidoczny, zatkany kamyczkiem, próbowałem go odetkać lecz po 5 cm bardziej się nie da, pytanie jest następujące cóż to za kanał, za co jest odpowiedzialny i czy może zostać zatkany czy niezbędne jest jego udrożnienie ? dokładam zdjęcie gdzie czerwony śrubokręt wskazuje miejsce gdzie owy kanał się znajduje za wszystkie pomocne odpowiedzi bardzo dziękuję !


Załączniki:
zuk.jpg
zuk.jpg [ 426.32 KiB | Przeglądany 8544 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 09 stycznia 2015, 16:22 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2010, 20:49
Posty: 722
Lokalizacja: śląsk
Zobacz czy w tym miejscu w głowicy nie masz tulejki ustalającej pozycję.

_________________
http://www.youtube.com/user/lbs5
Szukaj mnie w garażu - nie na Facebooku.

https://m.youtube.com/watch?v=wli5IT0WtXU


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 09 stycznia 2015, 16:40 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 09 stycznia 2015, 14:35
Posty: 5
W tym miejscu w głowicy jest normalny kanał (który był drożny), a zaciekawiło mnie to że w uszczelce do głowicy jako jedyny ten kanał ma miedzianą obwódkę, co to może oznaczać ? problem w tym że nie da się tego przeczyścić :/ zebrał się kamień którego nie da się wyciągnąć ani przepchać a boję się zakładać głowicę, nie chcę żeby silnik znowu się zagotował.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 09 stycznia 2015, 19:13 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
To z pewnością kanał wodny lub olejowy. Stawiałbym na olejowy. Wpuść benzynę do tego otworu w głowicy i zobaczysz, którędy wypływa. Zobaczysz, czy olejowy czy wodny. Oczywiście powinieneś go raczej odetkać - spróbuj chemią, albo znajdź warsztat/uczelnię dysponującą myjką ultradźwiękową na tyle dużą, żeby wlazł tam blok - to może pomóc. Ale chemia + drut, wycior i powoli, powoli przepchasz to wszystko i potem i tak Cię czeka płukanie bloku całego, na tyle dokładne, żeby nie pozostał żaden syf mogący zaszkodzić...

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 09 stycznia 2015, 22:20 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
jak miedziane okucie moze być olejowy-smarujacy klawiaturę. jeśli wodny(a raczej tak, bo olej kamienia kotłowego nie osadza:) to może byc od małego obiegu i łączy się z pompą- w pompie jest otwór cyrkulacyjny a w bloku na końcu tego odgrzebanego kanału powinien być ciag dalszy, skierowany w stronę pompy-jak zdejmiesz pompę, to przetkasz dalszą część. Spójrz w ksiażkę Eksploatacja Żuk i tam to widać w rozdziale ukł chłodzenia.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 10 stycznia 2015, 08:33 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 grudnia 2013, 09:31
Posty: 779
Lokalizacja: Zator
Pojazd: Żuk A15 1970
Na kamień znakomicie działa najzwyczajniejszy ocet spożywczy spirytusowy (ja od paru lat czajnika niczym innym nie czyszczę z kamienia - szklanka octu, wody do pełna i zagotować kilka razy). Jego skuteczność wzrasta wraz ze wzrostem temperatury więc dobrze byłoby nalać octu i podgrzać blok.

Może to się wydawać śmieszne, ale tak wyczyściłem wiele detali z układu chłodzenia syreny. Tak to jest jak człowiek zabiera się za prace w godzinach kiedy sklepy są pozamykane i trzeba improwizować ;)

_________________
http://drewniany.wixsite.com/prl-auto-moto-mania


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 10 stycznia 2015, 19:10 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
kwasek cytrynowy też dobry:)

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 11 stycznia 2015, 02:39 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 09 stycznia 2015, 14:35
Posty: 5
wielkie dzięki za zainteresowanie i odpowiedzi na dniach potraktuję to octem i dam znać czy coś pomogło i jak sprawy się mają ;) jeszcze raz wielkie dzięki ! ;)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 12 stycznia 2015, 20:09 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 lipca 2007, 13:03
Posty: 2604
Lokalizacja: Kołobrzeg
Pojazd: Nysa 522W, 522S,Autosan H6 ZK
Właśnie rozbieram na części pierwsze taki silnik-aż zobaczę gdzie to idzie i sam też cos napiszę.

_________________
nysomani wszystkich krajów-łączcie się!!!!!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 stycznia 2015, 16:43 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 lipca 2012, 21:56
Posty: 229
Lokalizacja: Pomorze
Miałem na wierzchu głowicę i z ciekawości przejrzałem kanały, potwierdzam, jest to kanał wodny i musi zostać odetkany, prowadzi do głowicy, małego obiegu ;)

Tak przebiega ten otwór, miałem pod ręką blok to pstryknąłem fotkę ;)


Załączniki:
F1.JPG
F1.JPG [ 431.84 KiB | Przeglądany 8385 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 16 stycznia 2015, 15:12 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 09 stycznia 2015, 14:35
Posty: 5
dzięki za zdjęcia, powiedź mi jesteś pewien że te otwory które zaznaczyłeś są połączone ?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 16 stycznia 2015, 17:07 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 lipca 2012, 21:56
Posty: 229
Lokalizacja: Pomorze
Tak, miałem blok na widoku to się przyjrzałem dokładnie ;)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 stycznia 2015, 09:33 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 09 stycznia 2015, 14:35
Posty: 5
Ok, kanał udrożniony silnik składam już niedługo go uruchomię jeszcze raz wielkie dzięki wszystkim którym się chciało pomóc, pozdrawiam serdecznie :)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net