Dzisiaj jest 19 kwietnia 2024, 02:04


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
Post: 02 lipca 2015, 07:56 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
W polskich chłodnicach stosowanych do S21?
Jakoś nie wydaje mi się... tam zazwyczaj są zwyczajne rurki o charakterystycznym przekroju - w wielu chłodnicach można zobaczyć światło tej rurki i tym samym zobaczyć, że żadnych "spiralek" tam nie ma.
Budowę chłodnicy można poznać oglądając filmy typu:
https://www.youtube.com/watch?v=rM47x6xRW9U
albo jeszcze lepiej czytając książkę:
http://allegro.pl/chlodzenie-trakcyjnyc ... 76591.html
Którą polecam do zapoznania się z tematem zarówno w ogóle jak i w szczególe :)

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 lipca 2015, 08:15 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
Nie wiem czy w s21 też. Wiem że we współczesnych Tak się robi...

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 lipca 2015, 08:42 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2049
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
tak też rozumowałem z tym turbulentnym w chłodnicy-o równomierne schłodzenie całej masy cieczy w przekroju poprzecznym. A z wydechami i dolotami tez tak prosto nie jest, oprócz oporów dochodzą jeszcze sprawy pulsacji ciśnienia. W każdym razie o ile ukł. chłodzenia jest w s21 praktycznie ok. to w wydechu ani jeden element nie jest poprawnie zaprojektowany, może poza wieszakami :]. Przy czym dobry wydech wcale nie musi być głośny.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 lipca 2015, 09:49 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Strucelsw pisze:
... Przy czym dobry wydech wcale nie musi być głośny.

Dobry jest cichy :)

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 lipca 2015, 14:06 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 czerwca 2015, 23:30
Posty: 647
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd: Żuk A07J 2.4TD
To ja może z innej beczki :)




Panowie rozkręciłem wentylator i nie wiem jak to skręcić.
Mam 6 śrub, 3 jakby regulacyjne i 3 zwykle.

Co się tam ma regulować?
Którą śrubę gdzie wkręcić?
Obrazek Obrazek Obrazek

_________________
Żuk Kazik:
http://www.forum.polskiedostawczaki.pl/ ... =16&t=2875
https://www.facebook.com/Zuk.Kazik


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 lipca 2015, 19:08 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2049
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
to z dużego fiata. jak nie masz drugiej części to nie ma czego regulować, bo te regulacyjne służa do ustalenia szczeliny między pierścieniem a elektromagnesem na kole pasowym pompy wody 0,2-0,45mm koniecznej do poprawnej pracy tego sprzegła elektromagnetycznego.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 lipca 2015, 20:01 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
troche 5 te przez 10 te przeczytalem poprzednie posty , niewiem naco latem otwierac zawór nagrzewnic :roll: przez to bedzie jeszcze cieplej w aucie , ja testy przeprowadzalem z róznymi wentylatorami itd. a przyczyna grzania byla nieszczelna uszczelka pod glowica , wentylator z 6 lopatkami z gaza 69 tez montowalem do 60 km/h mozna jechac potem jak w sieczkarni tak glosno , niepolecam wogóle , standardowy wentylator 4 lopatkowy + tunel sobie zrobic i to wystarczy, kombinacje jakies mieszanie czesci kapitalistycznych i sozialistycznych = mieszanka wybuchowa :twisted: a wentylatory typowo elektryczne duzo pradu pobieraja z aku. Nysy starsze mialy otwarty przeplyw wody w glowicy , to znaczy ze mialy 2 zawory na nagrzewnice przednia i tylna , mozna do tej jednej zaslepki w glowicy kolanko rurke dospawac i wezem 16 mm podlaczyc do pompy wody , tak bedzie szybszy przeplyw wody w glowicy , cyrkulacja poprawi sie.

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 lipca 2015, 20:28 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2049
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
pod warunkiem, ze gazu nie masz-ja mam tam wpięty obieg parownika i nie powiem, działa jak należy, cyrkulacja bdb.
wentylatory elektryczne trochę prądu pobierają , ale przecież chodzą tylko jak trzeba, a nie w kółko.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 lipca 2015, 21:38 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 lipca 2007, 13:03
Posty: 2604
Lokalizacja: Kołobrzeg
Pojazd: Nysa 522W, 522S,Autosan H6 ZK
No dobra, a gdzie podpiąłeć ten obieg wody do parownika?

_________________
nysomani wszystkich krajów-łączcie się!!!!!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 lipca 2015, 22:12 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
To jest bardzo dobre pytanie, gdzie wpiąć obieg parownika. A jeszcze lepsze: gdzie wpiąć obieg parownika, jeśli masz tylną nagrzewnicą wpiętą pod tylną zaślepkę w głowicy i masz tam też zawór... Chcąc mieć obie nagrzewnice sprawne, nie widzę opcji bez cięcia głównych rur do chłodnicy i wstawiania tam trójników...

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 lipca 2015, 22:52 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 czerwca 2015, 23:30
Posty: 647
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd: Żuk A07J 2.4TD
Strucelsw pisze:
to z dużego fiata. jak nie masz drugiej części to nie ma czego regulować, bo te regulacyjne służa do ustalenia szczeliny między pierścieniem a elektromagnesem na kole pasowym pompy wody 0,2-0,45mm koniecznej do poprawnej pracy tego sprzegła elektromagnetycznego.



To jaki wentylator musi być w silniku Andori? Bo tam niby za tym jakiś drugi wynalazek z cewkami miałem :D
Skręciłem, aby lekko ocierało :D

Ogólnie wywaliłem termostat, zrobiłem tunel oraz rozwierciłem te trójniki i problem z wysoką wodą mam z głowy :D
Teraz to nawet żeby zagrzać go do tych 80 stopni to dłuuuuga droga musi minąć :D

W weekend prognoza podaje 34 stopnie, zobaczymy jak się spisze :D

_________________
Żuk Kazik:
http://www.forum.polskiedostawczaki.pl/ ... =16&t=2875
https://www.facebook.com/Zuk.Kazik


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 lipca 2015, 17:26 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Marian pisze:
To jest bardzo dobre pytanie, gdzie wpiąć obieg parownika. A jeszcze lepsze: gdzie wpiąć obieg parownika, jeśli masz tylną nagrzewnicą wpiętą pod tylną zaślepkę w głowicy i masz tam też zawór... Chcąc mieć obie nagrzewnice sprawne, nie widzę opcji bez cięcia głównych rur do chłodnicy i wstawiania tam trójników...

Oj panowie,panowie.Wyolbrzymiacie niektóre problemy niepotrzebnie.Ja miałem w s-21 tylko zawór z przodu głowicy,tylko na przednie nagrzewnice,bo tylnej fabrycznie nie było.Gazownicy zrobili mi właśnie jak piszecie, z tyłu jest zaślepka w miejscu na drugi zawór i tam wywiercili otwór i podłączyli zasilanie parownika.Mi się to nie podobało,więc po jakimś czasie użytkowania tego patentu odciąłem to kolanko,zaspawałem na powrót zaślepkę i parownik podłączyłem do przedniego zaworu w miejscu,gdzie wychodzi wąż na prawą nagrzewnicę.Wywierciłem w zaworze dodatkowy otwór w pozycji "zamknięte" i tym otworem płyn idzie cały czas na parownik,nawet w pozycji zamkniętej,gdy nie zasilamy nagrzewnic.Po otwarciu zaworu na nagrzewnice,płyn nadal zasila parownik,ale już otworem orginanym,który kiedyś zasilał nagrzewnice.Uprzedzając pytania,prawa nagrzewnica cały czas działa,podłączona jest do wyjścia płynu z lewej nagrzewnicy,który zamiast do dolnego króćca chłodnicy idzie do drugiej nagrzewnicy,a stamtąd już do pompy wodnej.Patent bardzo dobry i nie zauważyłem problemów z grzaniem drugiej nagrzewnicy.Rozwiązujemy w ten sposób problem zasilania parownika i nagrzewnic,a nadal zostaje nam wolne wyjście z tyłu głowicy.
A w silnikach andorii w żuku było tylko sprzęgło elektromagnetyczne,zasilane napięciem z przekaźnika włączanego czujnikiem na chłodnicy.W lublinach te same silniki miały już normalne sprzęgło wiskotyczne,ze specjalnym płynem w środku ogrzewanym ciepłem z chłodnicy.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 lipca 2015, 20:21 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Trochę nie kumam, w którym miejscu wywierciłeś ten otwór? Mógłbyś to bardziej opisać? No i jeszcze - piszesz, że prawa nagrzewnica cały czas działa... no właśnie, a chodzi o to, żeby nie grzała, jak nie trzeba, bo zamknięcie wlotu powietrza w żuku nic nie daje... Moim zdaniem jedyna sensowna opcja, to wpiąć się w górne kolano chłodnicy jako dopływ i odpływ w wąż odprowadzający nagrzewnicy. Albo wiercić w głowicy dodatkowe króćce, ale tego bym wolał nie robić.

Przeróbka zaworu w głowicy w sumie wiele by załatwiała, ale ja to widzę tylko tak, że zamiast jednego zaworu, są dwa, tzn dwa króćce - jeden, na stałe wypływ do parownika, a drugi po prostu zawór z dwoma wyjściami na nagrzewnice.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 lipca 2015, 20:52 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2049
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
to sprzegło wiatraka ma nie ocierać, ma byc min 0,2mm luzu na zimnym silniku, inaczej wiatrak bedzie chodził jak na sztywno i cały misterny wynalazek nie bedzie działać- silnik bedzie sie długo nagrzewał, zwłaszcza w zimie
a powrót z parownika mam trójnikiem do pompy wody-w przewód powrotu z tylnej nagrzewnicy. zarówno parownik jak i nagrzewnica działaja bdb.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 lipca 2015, 21:02 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 lipca 2007, 13:03
Posty: 2604
Lokalizacja: Kołobrzeg
Pojazd: Nysa 522W, 522S,Autosan H6 ZK
Ja spotkałem się z patentem kiedy zrobiono kolanko z obudowy termostatu bezposrednio do parownika.

_________________
nysomani wszystkich krajów-łączcie się!!!!!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net