Dzisiaj jest 28 marca 2024, 10:41


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
Post: 16 kwietnia 2015, 18:18 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 20 września 2011, 11:51
Posty: 37
Lokalizacja: Białystok
Hej,

Mam w żuciu silnik z Andrychowa, teraz mam takie pytanie, wg manuala, żeby zamontować głowicę, trzeba złożyć silnik, odpalić, nagrzać, ma popracować nagrzany piętnaście minut, następnie zgasić i... Rozebrać go żeby ponownie dokręcić głowicę, czyli wywalić chłodnicę, zdjąć pasek osprzętu, pasek rozrządu, zdjąć górną część głowicy z wałkiem rozrządu i modląc się żeby silnik był jeszcze ciepły (60*C) dokręcić głowicę jeszcze raz... No chyba, że ktoś z was ma jakiś patent by nie rozbierać pół auta ponownie?

Pozdrawiam,


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 16 kwietnia 2015, 18:45 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
dokręcać etapami z przerwami czasowymi na osiadanie uszczelki i luzowaniem śrub. Jak uszczelka jest dobrej firmy, to jest przy niej instrukcja montażu. Podstawa to nowe, nasmarowane sruby i broń boże nie smarować uszczelki olejem czy innym smarowidłem, to nie czasy azbestu.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 16 kwietnia 2015, 19:23 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 lipca 2014, 23:07
Posty: 96
Robiłem uszczelkę pod głowicą ok 5tys temu nie dociągałem po rozgrzaniu dokręcana etapami


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 16 kwietnia 2015, 19:37 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
W moim manualu jest jedynie:
- dokręcanie ręczne
- dokręcanie wstępne 68-78 Nm
- dokręcanie ostateczne 93-97 Nm

Żadnego grzania ponownego rozbierania i innej magii

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 kwietnia 2015, 14:06 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
no, dla bezpieczeństwa można ostatecznie jeszcze dowalić na 110Nm

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 kwietnia 2015, 16:26 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 lipca 2014, 23:07
Posty: 96
Ja dla bezpieczeństwa dałem 120Nm


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 kwietnia 2015, 20:35 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 grudnia 2013, 09:31
Posty: 779
Lokalizacja: Zator
Pojazd: Żuk A15 1970
Dla bezpieczeństwa chcecie gwint zerwać? Hmm, ciekawe, ciekawe ;)

_________________
http://drewniany.wixsite.com/prl-auto-moto-mania


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 18 kwietnia 2015, 19:49 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
125Nm jest w dokrecaniu z rozgrzewaniem. śruby M12/10.9 śmiało tyle wytrzymują-nie wiem jakie są w andorii

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 kwietnia 2015, 11:34 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Instrukcja napraw do lublina nie podaje żadnego dokręcania na gorąco,więc nie wiem,skąd się wam to wzięło.Przecież to jest silnik prosty jak budowa cepa i nie jest aż tak wymagający w naprawie,ja niektóre inne.Jak jest wszystko jak należy,typu nie pokrzywiona głowica,czy blok,to ma się dokręcić i ma być.Nie ma raczej potrzeby ciągnąć tego ponad normę,bo i po co?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 28 kwietnia 2015, 22:21 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 20 września 2011, 11:51
Posty: 37
Lokalizacja: Białystok
Oj koledzy koledzy, nic nie mówiłem o smarowaniu uszczelki czymkolwiek. Według instrukcji
http://www.sklep.andoria-mot.com.pl/pub ... ol-ang.doc

mamy tak:

a) dokręcanie w trakcie montażu silnika
• I etap: 40 Nm (10 Nm)
• II etap: 85 Nm (5 Nm)
• III etap: 125 Nm (5 Nm)
• IV etap: 125 Nm (5 Nm) jest to dokręcanie sprawdzające (bez luzowania śrub)
b) uruchomić silnik. Po uzyskaniu temperatury 80 oC pozostawić silnik na biegu luzem przez okres 15min.
c) wyłączyć silnik. Po obniżeniu temp. do ok. 60 oC dokręcić śruby

• V etap: 125 Nm (5 Nm)
Uwaga: Przed dokręceniem momentem jak wyżej nie odkręcać śrub
• VI etap: 125 Nm (5 Nm) jest to dokręcanie sprawdzające (bez luzowania śrub)


Nie będę wymieniał szpilek na nowe, moim zdaniem mija się to z celem.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 29 kwietnia 2015, 07:28 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Często zdarzają się awarie uszczelki pod głowicą w tym modelu?

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 29 kwietnia 2015, 20:49 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
3 andorie się przez firmę ojca szwagra przewinęły - wszystkie zakończyły żywot ze względu na korozję pudełka które wprawiały w ruch (Lublin, Lublin 3, Gazella).
Bywały różne usterki, ale uszczelki głowicy nie pamiętam, aby trzeba było robić.
Nawet regularnie katowana i przegrzewana andoria z drezyny Wmc-009 nigdy nie miała problemu z uszczelką.

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 30 kwietnia 2015, 13:36 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
w większości aut nie da rady dokręcić głowicy 2x na tych samych srubach ukrecają się juz przy 40-50Nm i wtedy jest kłopot. ale jeśli instrukcja Andorii o tym nie mówi, to znaczy, że konstruktor dał duzy zapas. Mozna też porównać stare i nową, jesli stare są dłuzsze(wyciagniete) i mają kilka dych mniejsza srednice, to lepiej ich nie wkrecac, bo narobimy sobie kłopotu

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 01 maja 2015, 22:12 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 20 września 2011, 11:51
Posty: 37
Lokalizacja: Białystok
Zerwałem jedną szpilkę. Pękła przy 120nm... Ciężko porównywać długość szpilek, ale czeka mnie kolejny wydatek i to rzędu 400zł... Nie chce może ktoś silnika 4c90 do lublina? ;) Jedynie 1500zł. Nawet miał robioną niedawno głowicę i wtryski :P


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 maja 2015, 13:35 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Za 4500 masz nowego - po generalnym remoncie z gwarancją na rok albo dwa lata- nie pamiętam.
Jak zdasz swój stary zniżka - nie mam pojęcia ile.

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net