Dzisiaj jest 19 kwietnia 2024, 18:32


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Post: 02 maja 2015, 13:58 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Czy takie napięcie rozrządu jest prawidłowe?
Poprzedni właściciel uważa, rozrząd był wymieniony 2000 tysiące temu.
Wiem, że można wymienić - ale kasą że tak powiem nie rzucam. I wymieniaczem nie jestem.


Załączniki:
WP_20150502_004.jpg
WP_20150502_004.jpg [ 1.29 MiB | Przeglądany 9644 razy ]
WP_20150502_010.jpg
WP_20150502_010.jpg [ 1.08 MiB | Przeglądany 9644 razy ]
WP_20150502_006.jpg
WP_20150502_006.jpg [ 1.21 MiB | Przeglądany 9644 razy ]
WP_20150502_005.jpg
WP_20150502_005.jpg [ 1.12 MiB | Przeglądany 9644 razy ]

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Ostatnio zmieniony 02 maja 2015, 14:57 przez zokolic, łącznie zmieniany 1 raz
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 maja 2015, 14:22 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
zokolic pisze:
... Wiem, że można wymienic - ale kasą że tak powiem nie rzucam...


To wymień, bo taniej wymienić pasek niż robić głowicę.

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 maja 2015, 08:52 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 28 sierpnia 2013, 17:39
Posty: 144
Lokalizacja: bielsko-biala
nawet jezeli strzeli pasek zawory ocaleja, moze jedynie pokrzywic "koniki" ale lepiej juz wymienic:)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 maja 2015, 11:22 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Uprzednio nie sprawdzając cen paska rozrządu z rolką. Napisałem tego posta. Myślałem, że koszty to ponad 300 zł za kpl. Okazuje się, że taki zestawiki jest wart raptem 70zł. :P
No, coż. Wymieniamy.

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 07 maja 2015, 07:15 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Rozglądając się za nowym paskiem do naszej maszyny, nie mogę powiedzieć by ceny mnie przerażały. Jednak pasek, tak. Nowy pasek wydaje się bardzo delikatny. Istnieją paski wzmocnione? Myślałem czy nie będize pasował z tej wzmocnionej wersji 4CTi90 - podobno to samo, ale paska nie widziałem.
Co sądzicie?

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 07 maja 2015, 07:36 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
A czym miałby się różnić napęd rozrządu w obu wersjach?

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 07 maja 2015, 07:56 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Chociażby dlatego, że zmieniono głowicę?
Ten silnik jest kolizyjny? OHC - obstawiam, że nie jest.

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 07 maja 2015, 18:49 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Większość silników o zapłonie samoczynnym jest kolizyjna ze względu na wysoki stopień sprężania. Zaś zmiana głowicy nie musi i zazwyczaj nie skutkuje zmianą głównych wymiarów montażowych. Zmienia się np, takie detale jak średnice zaworów, kształty kanałów, kształt komory spalania (o ile jest w głowicy), kształt krzywek na wałku rozrządu, wprowadza się hydrauliczne kasowniki luzów itp... ale niezwykle rzadko w obrębie tej samej rodziny silników zmienia się napęd rozrządu.
Dla porównania pasek rozrządu z silnika 1.4 16V znanego jako polonezowski Rover pasuje do silnika 1.8 z tej samej rodziny K16.

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 07 maja 2015, 19:16 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Idąc twoim rozumowaniem są wyjątki. Polonez miał silnik właściwie tego samego producenta - wiele jest takich przypadków.

Wydaje mi się, że 4c90 jest bezkolizyjny, co wiesz na ten temat? Też trochę z niedowierzaniem na to patrzę, jednak coś mi tam świta że on chyba jest bezkolizyjny.

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 07 maja 2015, 21:55 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Polonezy miewały silniki Rovera, Citroena, Forda... mnie chodziło raczej o rodzinę K16 Rover jako przykład bliski o tyle, że znany w kraju. Wszystkie rodziny tej rodziny (od 1.4 do 1.8) miały te same bebechy w rozrządzie.
To tak jak rozrząd w Fiacie 1300 i Fiacie 1500.

Co zaś do bezkolizyjności, to patrząc po rysunkach, to raczej bezkolizyjny to on nie jest. W razie czego łatwo możesz sprawdzić - ustaw silnik tak, aby jeden z tłoków był na samej górze i po zdjęciu pokrywy rozrządu pchnij dowolny zawór w dół - jeśli nie będziesz mógł pchnąć go o tyle o ile normalnie pcha krzywka to znaczy że jest kolizyjny.

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 maja 2015, 07:49 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Temat pozostaje otwarty. "pływamy w bezkresnym temacie" bezkolizyjności.

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 maja 2015, 07:19 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Ustawiał ktoś rozrząd? Pompa ma gdzieś oznaczenie ?

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 maja 2015, 08:19 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 lipca 2014, 23:07
Posty: 96
Wskaźnik z blachy przykręcony do silnika pokrywa się z otworami w zębach na kole pompy.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 22 czerwca 2015, 22:04 
Gość Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 czerwca 2015, 19:07
Posty: 17
Lokalizacja: Czeladz
Pojazd: Żuk A07/75J
Dołączę się do tematu.
Jak wymienić pasek ? głównie chodzi mi o ściągnięcie go z dolnego koła.( zaznaczyłem go kolorem czerwonym na zdjęciu


Załączniki:
WP_20150502_005.jpg
WP_20150502_005.jpg [ 554.09 KiB | Przeglądany 9233 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 22 czerwca 2015, 22:44 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Dolne koło pasowe trzeba odkręcić i zdjąć,rozrząd ustawić na znakach,poluzować napinacz i odchylić go za pomocą czegoś w rodzaju łyżki do kół,bo sprężyna jest mocna i zdjąć pasek.To tak w skrócie.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net