Dzisiaj jest 20 kwietnia 2024, 17:34


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Post: 23 maja 2015, 20:07 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 22 grudnia 2014, 17:51
Posty: 434
Lokalizacja: gdynia
Witam.
Przerabial ktoś temat.
Moja używana raz na 2-3mc, słabo się zbiera aż odechciewa się jeździć.
Pamiętam ze w 126p (maluch) pomagało polerowanie dolotu,umieszczenie gaźnika wyżej,mody gaźnika.

Czy w Nysie to coś da?
Może inne przeróbki oczywiście bez przesady.
Dla porównania nie miałem okazji jeździć inna :cry:

_________________
Fiat 126p 97”
Nissan Cherry 83”
Fiat 126p i 125p 82”
Fiat 126p 77”
Niewiadow n126 75”
Trabanta 601 72”
Wsk 125 58”


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 maja 2015, 20:12 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
moze w twojej nysie masz walnieta uszczelke pod glowica , wtedy tez moc silnika bedzie do D.... jak pracuje na wolnych obrotach szarpie silnikiem ? po wylaczeniu nagrzanego silnika slychac taki bulgot w chlodnicy ? tak moja nysa robila i okazalo sie ze mialem wypalone gniazda zaworowe oraz padnieta uszczelke pod glowica , po naprawie auto mialo power :wink:

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 maja 2015, 21:13 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 03 maja 2009, 20:03
Posty: 153
Lokalizacja: Warszawa
a ja pamiętam , że gdy kupiłem swoją , też miała mało mocy . Okazało się , że
miała zapłon cofnięty o coś ok. 20 stopni . Po wyregulowaniu zapłonu i zaworów
mojej Nysie przybyło dużo koni .


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 maja 2015, 21:18 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2049
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
Zapraszam do działu Nasze nysy do mojej 522DualCarb:
viewtopic.php?f=1&t=2636

Mocy nie brakuje, ale mogę zaproponować prostsze przeróbki i efekt będzie juz całkiem zauważalny. Pytanie czy chcesz zdejmować głowicę, czy zrobic co się da bez jej zdejmowania.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 maja 2015, 09:21 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 22 grudnia 2014, 17:51
Posty: 434
Lokalizacja: gdynia
nysanek pisze:
moze w twojej nysie masz walnieta uszczelke pod glowica , wtedy tez moc silnika bedzie do D....

Plyn/olej nie ubywa wiec uszczelka pod głowica musi być ok. Jednak niepokoi mnie z tłumika wydostaje się czarny syf na długo nie odpalany silniku (podobno to standard).
Zastanawiam się nad zapłonem, musze go rozkminic zwłaszcza przewody WN bo data nie znana :?
Zjawisko przy długo nie odpalany silniku jakby nie palił na wszystkie gary,po rozgrzany jest ok!

Cytuj:
zbyszek99 pisze:
a ja pamiętam , że gdy kupiłem swoją , też miała mało mocy . Okazało się , że
miała zapłon cofnięty o coś ok. 20 stopni . Po wyregulowaniu zapłonu i zaworów
mojej Nysie przybyło dużo koni .


Tu nie zaglądałem musze znaleźć okolicznego magika.

Cytuj:
Strucelsw pisze:
Zapraszam do działu Nasze nysy do mojej 522DualCarb:
viewtopic.php?f=1&t=2636

Cytuj:
Mocy nie brakuje, ale mogę zaproponować prostsze przeróbki i efekt będzie juz całkiem zauważalny. Pytanie czy chcesz zdejmować głowicę, czy zrobic co się da bez jej zdejmowania.

Z wielkim szacunkiem ale jestem zwolennikiem ori takiej rzeźby nie chce robić gdyż w nie dalekiej przyszłości chce na rzeczoznawcę.
Jak nie trzeba to nie chciałbym ściągać glowicy.

_________________
Fiat 126p 97”
Nissan Cherry 83”
Fiat 126p i 125p 82”
Fiat 126p 77”
Niewiadow n126 75”
Trabanta 601 72”
Wsk 125 58”


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 maja 2015, 10:41 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
to prawda te silniki , zreszta jak inne tez maja wode kondensujaca w ukladzie wydechowym , ta woda miesza sie z trujacymi spalinami , stad tez przyspiesza to korozje. Plynu chlodniczego niemusi wcale tez ubywac jak masz nieszczelna uszczelke pod glowica , moze byc tak ze kompresje pompuje do ukladu chlodniczego , tak jak Ci pisalem rozgrzej silnik , wylacz i sluchaj jak w chlodnicy bedzie bulgot to wcale sie dlugo niezastanawiaj tylko sciagaj glowice daj do planowania i zrób odrazu zawory , i to takie szarpanie silnikiem na wolnych obrotach to wlasnie jest nierównomierna kompresja , kiedys stawiali kieliszek wódki na silnik mial tak równo pracowac zeby kieliszek niespadl :wink:

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 maja 2015, 13:41 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 22 grudnia 2014, 17:51
Posty: 434
Lokalizacja: gdynia
Do jakiej temp. rozgrzać?

Przy okazji zapytam próbowałeś "tester szczelności układu chłodniczego " lub jakiś tak wlewasz do układu płyn i jak zmienia kolor jak jest uszkodzona. Tester nie jest szkodliwy i płyn chłodniczy nie zmienia swoich właściwości.

Mój silnik po rozgrzany chodzi równo, nawet trochę za niskie obroty wg. mnie (test kieliszka by przeszedl) :lol:

_________________
Fiat 126p 97”
Nissan Cherry 83”
Fiat 126p i 125p 82”
Fiat 126p 77”
Niewiadow n126 75”
Trabanta 601 72”
Wsk 125 58”


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 maja 2015, 13:50 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 lipca 2007, 13:03
Posty: 2604
Lokalizacja: Kołobrzeg
Pojazd: Nysa 522W, 522S,Autosan H6 ZK
ciekawy ten tester-cos bliżej proszę

_________________
nysomani wszystkich krajów-łączcie się!!!!!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 maja 2015, 15:39 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
normalnie rozgrzej do 80-90 C wylacz silnik i sluchaj , normalnie po paru sekundach bedzie bulgot slychac , ja nichego nieuzywalem innego to stara metoda i logiczna ze kompresja jest w ukladzie chlodzenia :wink: jezeli to niejest przyczyna glowicy , to ustaw zaplon i zawory , musial bys sie inna nysa przejechac dla porównania mocy :wink:

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 maja 2015, 16:19 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 lipca 2007, 13:03
Posty: 2604
Lokalizacja: Kołobrzeg
Pojazd: Nysa 522W, 522S,Autosan H6 ZK
ja mam takie bulgotanie...od dawien dawna.. zapłon mam ustawiony... nawet po szlifie mi to nie znikło

_________________
nysomani wszystkich krajów-łączcie się!!!!!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 maja 2015, 19:05 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 22 grudnia 2014, 17:51
Posty: 434
Lokalizacja: gdynia
Robo pisze:
ciekawy ten tester-cos bliżej proszę

Dużo w necie tego dostępne na allegro zestawy, (do pracy u mnie kupowali).

A co chciałbyś chciał wiedzieć?

Ta musze znaleźć jakąś nyske w pobliżu co by pojeździć.

_________________
Fiat 126p 97”
Nissan Cherry 83”
Fiat 126p i 125p 82”
Fiat 126p 77”
Niewiadow n126 75”
Trabanta 601 72”
Wsk 125 58”


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 25 maja 2015, 21:26 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2049
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
Jak ma być ori z wygladu to przede wszystkim sprawdź pasowanie kolektorów na styku z głowicą, zwłaszcza srodkowy kanał wydechowy kolektora moze mieć spore przesunięcie wzgledem kanału głowicy. wymień kable zapłonowe na nowe(np. sentech, byle nie zadne węglówki typu janmor) świece moga byc denso wf20TT oraz sprawdź czy sprezynki w aparacie nie są rozciągnięte. Jak nie pali na zimno na wszystkich garach to objaw kończacej się uszczelki pod głowicą lub zapieczonych pierscieni, więc pewno czeka Cie wkrótce i tak zdjęcie głowicy- tu oczywiscie planowanie(zeby mieć stopień spręzania 8 pojemność komory spalania mierzona olejem musi wynosić 65cm3 na zdjetej głowicy) szlifowanie gniazd i zaworów,polerowanie zaworów, wyprowadzenie prowadnic na opływowo w kanale, likwidacja progów na styku gniazdo zaworowe-kanał i poprawienie powierzchni kanałów, powiększenie wewnetrznej srednicy gniazd zaworów ssących do 38mm, likwidacja przesłonki ciepłe-zimne filtrze powietrza. trzeba też sprawdzić, czy podgrzewacz kolektora ssącego nie jest zatarty w połozeniu "grzania" oraz termostat nie powinien miec temp. otwarcia wyzszej niż 74C. Gaźnik najlepiej wstawić Fos34 s2b1 z 2 gardzielami 25mm, lub nieco go zmodyfikować-1 gardziel 24mm, druga 27mm, oczywiscie trzeba do tego dobrać dysze.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 maja 2015, 21:55 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 22 grudnia 2014, 17:51
Posty: 434
Lokalizacja: gdynia
Dzięki za posta to mnie ruszyło z krzesła oła spadlem....
Janmor myślałem ze przodują w kablach WN, u mnie każdy gazownik je zachwala i mam w cywilnym aucie lecz nie mam porównania.

_________________
Fiat 126p 97”
Nissan Cherry 83”
Fiat 126p i 125p 82”
Fiat 126p 77”
Niewiadow n126 75”
Trabanta 601 72”
Wsk 125 58”


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 maja 2015, 22:05 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Właśnie - przybliż, o co chodzi z tymi przewodami. Też mam raczej dobre zdanie o Janmorze. W czym może być gorszy jeden nowy przewód od drugiego, oprócz żywotności? Obserwuje się jakieś spadki napięć na przewodach?

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 27 maja 2015, 11:42 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2049
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
Spadki prądu-janmory, Beru, Bosch,Ngk, Champion- węglowe mają dużą rezystancję rdzenia, po kilkanaście kiloomów na metr przewodu. Poza tym kilka razy z braku laku je założyłem i po 3 miesiacach najdalej dostawały przebić izolacji.
Kable ferrytowe-Bougicord, Sentech, Eyquiem, Prosport, PowerTec, Splitfire, Seiwa, Sumimoto, Magnecor mają opór rzędu 2-3kiloomów na metr rdzenia. A jak wynika z prawa Ohma im wieksza opornosć przewodnika tym więcej pradu przetwarza sie w ciepło, zamiast w mocną iskrę.
Do żuka z ferrytów tylko Sentech dostępny, ja nie miałem z nimi nigdy kłopotów, nawet w lepszych autach.
Generalnie najlepsze jakich uzywałem to Powertec, ale do żuka nie robią, za to w audi spisywały sie swietnie w miejscu oryginalnych Beru.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net