Dzisiaj jest 18 kwietnia 2024, 22:18


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 73 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna
Autor Wiadomość
Post: 06 sierpnia 2015, 11:36 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Operuję określeniami rodem z literatury.Tam występują określenia "pompa wtryskowa" i "pompa zasilająca". Trzeba to umieć rozróżnić.Natomiast akurat w książce do lublina funkcjonuje to jako "pompa paliwa" ale określenie "pompa wtryskowa" też jest,więc trzeba się domyślić,że piszę raczej o tym drugim :wink: Pompa zasilająca funkcjonuje w literaturze do polskich ciągników,więc tak przyjęło mi się mówić.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 sierpnia 2015, 19:27 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2049
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
ja zrozumiałem, że chcesz całośc przekładać z zetora

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 sierpnia 2015, 21:32 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
No to się nie dogadaliśmy :mrgreen: Pisałem o samej pompie zasilającej (paliwowej,żeby była jasność) a nie o kompletnej pompie wtryskowej.I tak,tamta pompa ma inny regulator obrotów,tzn. jest chyba właśnie jakieś ograniczenie,bo silniki w ciągnikach mają z reguły obroty "nominalne" ustawione na 2200 obr/min i jest jeszcze coś takiego,jak praca pod obciążeniem,że ciągnik musi trzymać takie same obroty.Nie wiem dokładnie,jak to jest w pompach Motorpala,ale mieleckie sekcyjne pompy miały inaczej skonstruowane regulatory,bo był typ jednozakresowy,lub wielozakresowy,czy jakoś tak i pompa z samochodowym regulatorem nie nadawała by się do ciągnika,bo nie trzymał by odpowiednich obrotów pod obciążeniem.Prosty przykład, silnik SW 400 Leyland/Andoria ten sam silnik w kombajnach i w Starach 200 (niedużo,ale były) i zupełnie inna moc w obu wersjach.Inne ciśnienie wtrysku,początek tłoczenia paliwa itd. no i inny regulator obrotów.W kombajnie 105KM a w Starze chyba 125KM.
W każdym razie,pompa wtryskowa z zetora podejdzie bez problemu,tylko właśnie nie wiem,czy nie trzeba by było wymieniać elementów regulatora obrotów,no i oczywiście przeregulować na odpowiednie dawki paliwa itd.Tutaj większego problemu by nie było,bo to pompy tego samego producenta.Na jutubie np. jest filmik,gdzie gość taką pompę Motorpal wsadził do C-360 zamiast mieleckiej.Wypiłował jeden ząbek na sprzęgiełku pompy, żeby można było ustawić prawidłowy początek tłoczenia paliwa, (bo w zetorach jest całkiem inaczej i trzeba by było rozrząd przestawiać) i przeregulował pompę na dawki dla C-360.Ponoć chodzi znakomicie,jest troszkę mocniejszy i równiej pracuje,no i ponoć nie kopci tyle.
Ale to tak w ramach ciekawostki 8)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 07 sierpnia 2015, 03:15 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
buźka dobrze grypsuje - ja zrozumiałem poprawnie :)

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 07 sierpnia 2015, 07:43 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
Ja też, ale się nie odzywałem bo mnie nie dotyczyło;-)

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 07 sierpnia 2015, 09:37 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Diesel pisze:
Ja też, ale się nie odzywałem bo mnie nie dotyczyło;-)


W sumie, Diesel to przejęli ci Post.

Udało się zasilić silnik elektrycznie?

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 07 sierpnia 2015, 10:48 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
E tam przejęli, po prostu ja osiągnąłem swoje, a reszta gada o czym chce;-)

Silnik ma zasilanie pompą elektryczną i prawdę mówiąc nie wrócę już do mechanicznej. Przekręcam kluczyk, grzeję świece, włączam pompę, czekam 3 sekundy aż wzrośnie ciśnienie i odpalam z półobrotu nie dotykając pedału gazu;-)

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 07 sierpnia 2015, 17:58 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2049
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
ano, elektryczna to elektryczna:)
A z pompą czeską w 60-tce słyszałem, stary patent.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 07 sierpnia 2015, 21:56 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Diesel pisze:
Silnik ma zasilanie pompą elektryczną i prawdę mówiąc nie wrócę już do mechanicznej. Przekręcam kluczyk, grzeję świece, włączam pompę, czekam 3 sekundy aż wzrośnie ciśnienie i odpalam z półobrotu nie dotykając pedału gazu;-)

No i widzisz,od razu Ci mówiłem,żeby się zbytnio nie przejmować tą fabryczną pompą,bo to moim zdaniem nieporozumienie,przy tego typu silniku z taką pompą wtryskową.Powinni zamontować pompę z orginalną pompą zasilającą i by było znacznie lepiej.Taka membranowa pompka do diesla,to trochę nie bardzo,według mnie.Nigdy mi się to nie podobało i nie wiedzieć czemu sobie tak wymyślili,skoro producent pomp wtryskowych mógł dostarczyć pompę z orginalną pompką zasilającą.Elektryka bywa zawodna,to wiadomo i ponoć mechanicznie działające rozwiązania są najlepsze,ale w tym przypadku to się średnio sprawdza.Tak jak pisałem,taka elektryczna pompa ma zawsze pełny wydatek bez względu na obroty silnika.No i w razie konieczności odpowietrzenia,to też jest bajka.
Bardzo dobrze,że się na to zdecydowałeś,bo myślę,że w ogólnym rozrachunku wyjdzie na plus i nie pożałujesz,a może ktoś jeszcze się skusi.Wszak trudno o lepszy test,niż trasa Złombolu.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 07 sierpnia 2015, 22:00 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
Buźka - dzięki za ciepłe słowo, ja też wolałem mechaniczną, ale po entym odpowietrzaniu układu, gdzie dostawał w dupę akumulator i rozrusznik - rozgrzeszyłem się i jak powiedziałem - mechanicznej nie chcę już.

Dzisiaj zamówiłem dwie elektryczne na zapas i luzik. Powiedzmy że nie wierzę małym chińskim rączkom;-)

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 sierpnia 2015, 09:03 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
A jak byś zarzucił linkiem? :roll:


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 sierpnia 2015, 09:10 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
Nie chciałem reklamować;-)

Proszę - kupiłem dokładnie to od tego pana - http://allegro.pl/show_item.php?item=5500485898

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 sierpnia 2015, 10:26 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
To nie jest żadna reklama,tylko raczej zaoszczędzenie komuś czasu i pieniędzy,bo jeśli dany produkt samemu się sprawdziło i już się wie,że jest dobry,to dlaczego niby nie można by komuś innemu doradzić jego kupna?Ja tam zawsze byłem zdania,że trzeba polegać też na doświadczeniach innych ludzi,a nie tylko na swoich.To tak samo jak ze skrzynią i hamulcami.Ktoś zrobił to jako pierwszy,miał po drodze kilka potknięć,ale potem wszystko doprowadził do ładu i już jest dobrze,więc dlaczego nie skorzystać z tego doświadczenia?Po co ktoś następny ma przechodzić przez to samo i popełniać te same błędy?
Oczywiście może się zdarzyć,że ktoś jest bucem i nie będzie miał najmniejszej ochoty dzielić się swoimi doświadczeniami z innymi,wychodząc z założenia,że jak ja się pognębiłem i nikt mi nie doradził,bo byłem pierwszy,to teraz niech się inni męczą,skoro ja musiałem sobie radzić sam.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 sierpnia 2015, 10:34 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
buzka masz piwko :wink: jestem tez takiego samego zdania

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 09 sierpnia 2015, 20:51 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
Hmmm, olśniło mnie właśnie że coś przeoczyłem. Konkretnie to przeoczyłem powrót z wtryskowej, cieniutkim wężykiem, który wraca do króćca przed pompą wstępną. Nie podłączyłem go nigdzie, wisi wbity w ten króciec, ale wstępna już nic dla mnie nie pompuje. Czy mam go koniecznie podłączyć do powrotu czy po prostu na chama zaślepić???

Ważne.

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 73 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net