Dzisiaj jest 29 marca 2024, 08:58


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: 05 sierpnia 2015, 19:56 
Gość Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 czerwca 2015, 19:07
Posty: 17
Lokalizacja: Czeladz
Pojazd: Żuk A07/75J
Ostatnio przy zapalaniu spaliłem przekaźnik (przestał działać).
Zakupiłem nowy lecz wydano mi chyba zły bo na 30 A i spaliłem instalacje elektryczną.
Wymieniłem spalone przewody ale mimo wszystko wskaźnik paliwa lata w lewo i prawo, z tego też powodu zabrakło mi paliwa na 20 m przed stacją.
Zatankowałem i tu niespodzianka kręcę raz, drugi, trzeci- odpowietrzam (za pomocą rozrusznika) kręce 2 razy używając startera zakupionego na stacji, Auto pali ale nierówno chodzi tzn. co jakiś czas opada z sił i prawie gaśnie po czym za chwila znów norma ( stosunek 15 sek. norma / 3 sek. dusi się)
Mówię sobie pewnie syf z dna baku łyknął, więc daje nowy filtr paliwa, spuszczam stare paliwo, przedmuchuje kompresorem przewody, wlewam nowe paliwo.
(O dziwo stare paliwo ma kolor czarny)
Odpowietrzam :
Najpierw filtr paliwa i pompuje ręcznie pompką potem pompę wtryskową jak w instrukcji. Odpalam auto na samostarcie i chodzi dalej przerywanie ( 15 sek. norma / 3 sek. dusi się )
Mówie sobie: sprawdze luzy zaworowe bo już najwyższy czas
1 cyl 0,25 0,25
2 cyl 0,25 0,25
3 cyl 0,25 0,25
4 cyl 0,20 0,25
powinno być wszędzie 0,20 ale wcześniej chodził wiec pomijam różnice i sprawdzam przewody od pompy wtryskowej i smoka. Niespodzianka smoka nie ma ( stąd w starym filtrze piach był :/ )
rozkręcam pompkę paliwa czyszczę. ( zauważyłem, że w zaworze przelewowym przy wtrysku jest sprężynka, ale nie ma kulki, wydaje mi się że powinna być w razie czego zamówiłem już nowy )
po skręceniu nie mogę odpowietrzyć ciągle gdzieć powietrze się dostaje.
Jako że miałem w zapasie nową pompe paliwa z Lublinka to zmieniam na nową.
RADA dla użytkowników: odpowietrzając, gdy pompka nie stawia żadnego oporu należy obrócić wał korbowy (kluczem 24) o pól 90 st.
Odpowitrzjąc filtr paliwa przy odpowietrzniku pojawia się powietrze za raz potem paliwo i znów powietrze, wykonuje około 100 naciśnieć na pompke i na przemian mam paliwo i powietrze.
Gdy zatkam przelew przed pompą paliwa to leci tylko paliwo.
Próbowałem już opcji
Odpowietrzyć filtr do momentu wydobywania się tylko paliwa i odpowietrzyć wtryski.
Po tej operacji odpalam i silnik wchodzi na obroty by po chwili zgasnąć mimo że nie odpuszczam gazu.
Gdy odpalę na wolnych obrotach to chodzi ok 20 sek i gaśnie.
układ jest ponowie zapowietrzony.

Pytanie gdzie popełniam błąd przy odpowietrzaniu, że to powietrze gdzieś krąży?
Czy zawór przelewowy pompy wtryskowej powinien mieć kulkę przed sprężyną ?
Jakie mogą być powody tego że paliwo w baku jest czarne ?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 05 sierpnia 2015, 20:16 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
ja to znam z diesla jak np. ladowarke czy koparke nieraz wyjedzilem do ostatniej kropelki , to sie taka srube u góry filtra odkrecalo i sie recznie pompowalo az do momentu kiedy diesel lecial bez powietrza , tak jak ty to robisz to pompujesz praktycznie to powietrze do ukladu dalej , musisz gdzies odkrecic srube przy filtrze zeby wiekszosc tego powietrza wyszla. Jakis syf czarny zatankowales napewno na stacji paliwowej. Normalnie niepowinien potem zaciagac powietrza lewego jezeli przed wyjechaniem zbiornika do 0 , bylo wszystko ok.

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 05 sierpnia 2015, 20:20 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Do pompy zasilającej idzie również jeden powrót z pompy wtryskowej, do króćca ssącego,taki dziwny patent.Może tamtędy chla non stop powietrze.jeśli zawór zwrotny pompy jest niesprawny.I tak, tam ma być kulka przed sprężynką,bo to sprężynka dociska kulkę w gnieździe i gdy ciśnienie osiągnie wymaganą wartość, sprężyna się ugina i kulka otwiera wypływ do zbiornika.Jeśli będzie ten zawór będzie cokolwiek niesprawny,to właśnie mogą być jaja z zapowietrzaniem,bo nie będzie utrzymywał dostatecznego ciśnienia w komorze zasilającej pompy wtryskowej.Ja zmieniałem ten zaworek na nowy,choć stary działał prawidłowo, ale za "orginalny" dałem 28pln,podczas gdy to samo można kupić za 5-7pln od ciągnika zetor,ale nie wiem,czy mają ustawione takie same ciśnienie otwarcia, więc nie chcę wprowadzać w błąd.
Zdjęcie poglądowe.
Obrazek
A co do odpowietrzania, to najpierw odpowietrza się filtr (wkręt u góry) a potem pompę wtryskową (również wkręt u góry,obok pierwszej sekcji) Jak nie poskutkuje,to trzeba szukać dalej.Kilka razy już odpowietrzałem ten sprzęt i zawsze było ok.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 05 sierpnia 2015, 21:01 
Gość Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 czerwca 2015, 19:07
Posty: 17
Lokalizacja: Czeladz
Pojazd: Żuk A07/75J
To dokładnie ten zawór że zdjęcia jutro będę mieć nowy i sprawdzę. A ile takich nacisków na pompę paliwa trza dać aby odpowietrzyc bo mnie po 200 nie chciało się liczyć...


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 05 sierpnia 2015, 21:56 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
No to coś nie halo,bo to po kilkunastu razach powinno być odpowietrzone,jak jest wszystko dobrze.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 sierpnia 2015, 09:57 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Słuchaj, przestań się bawić pompką - max 10 razy i musi być ropa.
Jeśli masz odpowietrznik odkręcony pompujesz - jak ropa wyleje się przez odpowietrznik jesteśmy w domu.

Spróbuj na chama. Odkręć odpowietrznik i zakręć rozrusznikiem.
Chyba, że kolejna ofiara uszkodzonej pompki - wytartego wałka.

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 07 sierpnia 2015, 03:08 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
A czy jak zassało syf z baku to czy nie poblokowało delikatnie zaworków zwrotnych na pompce podającej?

Kiedyś ktoś tankował ze zbiornika co w nim był jakiś syf (do trucia zielska) i zakończyło się gruntownym myciem baku, wymianą wężyków i czyszczeniem wszystkiego co ma z paliwem do czynienia - I potym odpowietrzania było tylko parę machnięć pompą i wio...

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 sierpnia 2015, 07:29 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Jak nie masz pewności czy masz drożność ze zbiornika do pompki - odkręć zasilanie, czyli ten któy znajduje się (stojąc przy przed chłodnicą) po prawej z wierzchy - ma strzałkę.
Sprężone powietrze i już wiadomo z czym mamy do czynienia.

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 sierpnia 2015, 09:10 
Gość Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 czerwca 2015, 19:07
Posty: 17
Lokalizacja: Czeladz
Pojazd: Żuk A07/75J
Zaworek założony, kilka ruchów pompka i powietrze nie leci. Uznaje układ za odpowietrzony i odpalam. Pierwsze kręcenie rozrysznikiem i jakby chciał zapalić. Drugie kręcenie i cisza (obraca silnikiem bez chęci zapłonu)
Na próbę ponownie odpowietrzam i znów w filtrze widzę bombelki powietrza.
Diagnoza- uszczelnic układ paliwowy.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 sierpnia 2015, 12:14 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
Jako że właśnie stoczyłem bój z układem paliwowym, więc podpowiem kilka hintów.

1. Układ jest podciśnieniowy od baku do wejścia do pompy paliwa (nazywam ją pompą wstępną). oznacza to że jeśli gdzieś na tym odcinku jest nieszczelność - to nastąpi ssanie powietrza do paliwa w przewodach. Najbardziej podejrzane miejsce - łączenie przewodów stalowych na prawej belce ramy auta. Tam są dwa gumowe łączniki i ich opaski. Wymienić na nowe.

2. Układ jest nadciśnieniowy od pompy wstepnej do pompy wtryskowej. Oznacza to że jeśli jest gdzieś dziurka to nie nastapi zassanie powietrza, tylko wypchnięcie paliwa.

3. Nadciśnienie w układzie bierze się właśnie z zaworka na wyjsciu pompy wtryskowej - fotki dawał wyżej buźka. Ma on ok. 0,3 bara do otwarcia. Pompka wstępna podaje właśnie ok. 0,2-0,3 bara i ma wydajność ok. 75 l/h przy 2000 obr.

4. Zassanie syfu z dna baku to mit. Bo auto zawsze ssie z dna baku. Po to jest sitko na smoku. Jest ono kiepskie, jeśli na powierzchni paliwa pływa coś syfiastego - to może oblepić sitko i stajemy z zapowietrzeniem. Rozwiązanie problemu: http://grzmiacyrydwan.blogspot.com/2015 ... aliwa.html

5. Filtr paliwa może być napełniany tylko i wyłącznie poprzez TŁOCZENIE doń paliwa. Próba ssania z niego kończy się zapowietrzeniem układu, bo on działa trochę jak syfon. Jak poziom paliwa w nim spada poniżej pewnego poziomu - zaczyna się ssanie powietrza przewodem powrotnym z baku. Filtr ma odpowietrznik właśnie na wypadek gdyby pompka wstępna pchała z paliwem powietrze (w rozsądnych ilościach) - wówczas ono się "wytraca" w filtrze.

6. Możesz mieć problem z wytartym wałkiem pędzącym pompkę wstępną. Możesz spróbować odgiąć ramię pompki, w stronę silnika (podprostować je), myślę że max o 2 mm. Z tym że nie masz jak sprawdzić jej wydajności na pracującym silniku. Dlatego lepiej zrób to co ja - wywal mechaniczną i daj elektryczną. Zaoszczędzi Ci to sporo pracy i ran przy odpowietrzaniu przy pomocy tej przeklętej wajchy na pompce. Po prostu włączasz elektryka i patrzysz jak paliwo grzecznie wlewa się gdzie trzeba. Pompa elektryczna zawsze podaje max paliwa. Auto łatwiej odpala, bo od razu jest ciśnienie w pompie wtryskowej, a nie musi go natłuc pompka mechaniczna. Dzięki temu odpalasz z półobrotu auto.

pasująca do Andorii pompa elektryczna, sprawdzona przeze mnie - http://allegro.pl/show_item.php?item=5500485898

Starą pompę pozostaw na miejscu jako zaślepkę w bloku silnika. Nową zamocuj gdzie chcesz, dobrym miejscem jest lewa strona ramy, aby miała przepływ powietrza wokół siebie. Chłodzi ją powietrze i płynące paliwo. Wadą jest konieczność dorobienia wyłącznika i każdorazowe jej wyłączanie po zgaszeniu silnika. Zaletą - zabezpieczenie antykradzieżowe;-)

7. Warto wywalić stalowe przewody paliwowe i zastapić je gumowymi, skracając drogę ze zbiornika do pompy. Nowe cybanty i masz spokój.

8. Procedura odpowietrzenia z elektrykiem - zdjąć przewód z pompy wtryskowej, lub odkręcić odpowietrznik na niej. Włączyć pompę elektryczną i jak napełni ona wtryskową - wyłączyć. Kluczem nr 17 poluzować o obrót wszystkie przewody wtryskowe na wtryskiwaczach. Włączyć elektryka i zakręcić rozrusznikiem. Jak pojawi się paliwo na końcu wtrysku - przestajemy kręcić rozrusznikiem i zakręcamy kluczem nakrętkę. I tak wszystkie 4 wtryski. Potem musi odpalić;-) Oczywiście warto mieć przeźroczysty przewód między filtrem a pompą wtryskową.

P.S. jak lata wskaźnik to sprawdź czy po wale nie lata luzem kabelek ze zbiornika;-) Może być przetarty i zwierać.

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 10 sierpnia 2015, 10:55 
Gość Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 czerwca 2015, 19:07
Posty: 17
Lokalizacja: Czeladz
Pojazd: Żuk A07/75J
Dzięki za rady.
Dziś sprawdziłem układ przed pompa paliwa i jest szczelny. Za to zauważyłem że powietrze pompka zabiera z przelewy pompy wtryskowej (7) a ten przelew wraca przed pompka paliwa. Oj chyba pompa wtryskowe szykujevsie do naprawy...


Załączniki:
1439200469159.jpg
1439200469159.jpg [ 250.1 KiB | Przeglądany 10928 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 10 sierpnia 2015, 12:25 
Gość Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 czerwca 2015, 19:07
Posty: 17
Lokalizacja: Czeladz
Pojazd: Żuk A07/75J
Po zatkaniu dopływu z przelewu przed pompa. Odpowietrzam i odpaliłem. Żuczek pracuje bardzo dobrze. Dziwne tylko ze nie ciśnie mi paliwem na przelewie 7 z rysunku wcześniej zamieszczonego. W jakim celu są 2przelewy?
Dlaczego jeden podaję powietrze?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net