Dzisiaj jest 19 kwietnia 2024, 18:14


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Post: 13 września 2015, 21:05 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
Temat głównie do Buźki, ale może ktoś jeszcze będzie wiedział.

Chciałbym wstawić przednią belkę z resorami z Lublina do Żuka. Taką mam chwilowo koncepcję. Teraz seria pytań:
1. Czy belkę da się rozsądnie zwęzić, bo w oryginale jest sporo szersza?
2. Wiem że muszę wydłużyć ramę aby resory weszły, pytanie jak to sensownie zrobić?
3. Czy belka z Tarpana nie byłaby lepsza? A jeśli tak, to czy będą do niej pasowac tarczówki z Lublina?
4. Czy jakaś mina której nie uwzględniłem?


I na deser - na Złombolu był Żuk postawiony na ramie z Lublina. Jak będą chętni to mam fotki;-)

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 września 2015, 21:20 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Od siebie Ci powiem, że nie podejmowałbym się skracania belki, bo może stracić na wytrzymałości, nie mówiąc już o ustawieniu w osi zwrotnic.
Ramę przedłużyć to już prostsza sprawa - kwestia materiału i dobrego spawacza.
Belka z Tarpana najlepiej pasuje, bo nie ma problemu szerokości. Ale z tarczówkami nie wiem, czy pasują. Wydaje mi się, że powinny wejść, wszak, o ile się nie mylę fabrycznie były bębny, jak w Żuku, więc przekładka powinna wyglądać tak samo, a jest mniej elementów, o które może obijać...

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 września 2015, 21:37 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
1.Zwęzić się da,bo czemu nie,ale to już jest niebezpieczne.Jest to cały materiał kuty o odpowiedniej sprężystości i tak na dobrą sprawę,to chyba odpada jakiekolwiek cięcie i spawanie,bo nie wyobrażam sobie,jak to zrobić,żeby było dobrze i przegląd przeszło (jakikolwiek) .Prostsza sprawa jest z tylnym mostem,bo wystarczyło by chyba odciąć same końcówki,gdzie przykręca się półosie i po docięciu obu rur na odpowiedni wymiar,przyspawać je z powrotem, a później zamontować półosie z żuka.Ogólnie,to wstawiałem tu fotkę "żublina" gdzie była belka z luublina i zrobione były poszerzenia błotników i dodatkowo autko miało chyba oponki niższe,pewnie 15-ki z lublinka.Gdyby pójść w tę stronę i dać most i bekę z lublina,wykonać jakieś ładne poszerzenia,to autko zyskało by na stabilności.Dodatkowo stabilizator można wrzucić,bo w lublinach 3 widziałem takie na tyle.
2.Raz pisałem koledze morchun93 i wrzucałem mu fotki,więc nie będę się powtarzał,ale trzeba przyspawać z przodu ramy kawałek mocnego materiału i do niego spawamy mocowania resorów.
3.Belka z tarpana nie była by lepsza,bo to jest chyba tylko grubościenna rura,a nie "pełny" materiał,a w lublinie jest belka w całości kuta,jak w starach.Tyle tylko,że jest węższa i w życiu widziałem na żywo kilka żuków z tą belką wstawioną.Hamulce tarczowe podchodzą,ale jest problem z "wąsem" do którego dokręca się drążek kierowniczy z lewej (chyba) strony.Odsyłam do tematu kolego morchun93 bo on to wkładał,przesuwał silnik do przodu i montował skrzynię tczew bez skracania wału.
4.Jak wyżej,wąs układu kierowniczego,ale jego przeróbka to nie jest nic poważniejszego,niż cięcie i spawanie belki,czy inne ciut ryzykowne rzeczy.
Ja sam myślę o tej belce,tylko właśnie jest problem z szerokością.Jak włożę belkę o orginalnym wymiarze,to i most by pasowało zmienić.
zajrzyj tu
viewtopic.php?f=16&t=2660


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 września 2015, 21:41 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2009, 17:36
Posty: 817
Lokalizacja: Lublin
Pojazd: Żuk A-0701J i A-111J
tu jest temat z tarpanowskim zawieszeniem w żuku viewtopic.php?f=16&t=2660&start=15
a tu o hamulcach z Lublina w nim
morchun93 pisze:
itd jedyna wada dla mnie jest to ze nie da sie zalozyc tarczowych hamulcy bez prezerubek tak jak do seryjnego zawieszenia,

_________________
"Ozdobą wszystkich dróg jest lubelski żuk"


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 września 2015, 21:48 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
To zapytam tak:

- Czy bardziej polecacie zatem montaż belki z Lublina i mostu z Lublina z poszerzeniem błotników - jak na fotce?

Załącznik:
IMGP6085.jpg
IMGP6085.jpg [ 261.26 KiB | Przeglądany 5902 razy ]


- Czy lepiej dać belkę z Tarpana (ale zależy mi na tarczach) i zostawić tył w spokoju?

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 września 2015, 22:23 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Słuchaj,teoretycznie prościej jest z belka tarpana,ale z tymi tarczami jest zonk.Wszystko pasuje,ale jest problem z tym ramieniem zwrotnicy.Gdyby to ogarnąć,to wtedy wszystko inne jest p&p.Belka z lublina dobra rzecz,tylko ta szerokość.Belka tarpana ma spawane czopy,a w lublinie jest całość,więc tak dla ścisłości,to i tak łatwiej by było skrócić tą z tarpana,niż tą z lublina.trzeba by było zrobić coś w rodzaju regulowanej ramy,żeby złapać odpowiednio wszystkie punkty,bo chodzi o katy kół,które są ustawione na sztywno przez konstrukcję belki.Jest ona obrobiona na czopach w odpowiednich wymiarach i dzięki temu kąty kół są stałe i nie podlegają regulacji.Gdyby to bobrze poustawiać,to pewnie ktoś znający się na rzeczy dałby radę skrócić taką belkę,bo nie takie rzeczy ludzie robią,ale jak pisałem,to jest dosyć poważna sprawa i ja np. bym się na to nie porwał.To nie skrócenie wału napędowego,który i tak jest fabrycznie spawany z części.
Podaj mi mejla,to Ci wyślę te zdjęcia przerobionej ramy żuka pod sztywną belkę,które wysyłałem morchunowi.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 września 2015, 22:31 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
Fotkę wal na piotr@biegala.pl

A co do belki - mi się podoba ten poszerzony Żuk i chętnie swojemu wstawię pełną belkę z Lublina, skoro jest gotowa, z tarczami. Wrzucenie mostu z Lublina to też już banał, a zysk na stabilności pojazdu nie do przecenienia. Dlatego właśnie medytuję nad sensowną przeróbką, bo na zmianę ramy z flakami z Landka nie mam czasu.

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 września 2015, 22:55 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Jak będziesz miał już most z lublina i przód przerobiony odpowiednio (mocowania resorów itd.) to już w przyszłości można się pokusić o most przedni z odpowiednim przełożeniem.Najlepiej by było zorientować się w przełożeniach honkerów i zapodać takie przełożenie z tyłu,żeby później tylko most dopasować.Tylko że znów będzie szerszy niż lublinowski,ale jak pisałem,most łatwiej skrócić,nawet przedni.
Fotki poszły,może Ci coś naświetlą w głowie :mrgreen:


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 września 2015, 20:42 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 lipca 2014, 23:07
Posty: 96
Ten żuk ze złombola nie jest postawiony na ramie od lublina ?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 września 2015, 21:10 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2009, 17:36
Posty: 817
Lokalizacja: Lublin
Pojazd: Żuk A-0701J i A-111J
Groszek pisze:
Ten żuk ze złombola nie jest postawiony na ramie od lublina ?


Lublin 2,9 ma rozstaw osi 2900 a żuk 2700 więc na zdjęciu z boku widać czy koła są w osi nadkola czy nie. wtedy zostaje opcja, skrócenia ramy, i/lub przesunięcia wsporników resorów

_________________
"Ozdobą wszystkich dróg jest lubelski żuk"


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 września 2015, 21:26 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Albo przeróbka karoserii

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 września 2015, 07:19 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
Ten Żuk z fotki jest na ramie Lublina. Ma ja skróconą, oraz wydłuzony "pyszczek". Mówiłem że gadałem z człowiekiem który to robił.

Ktoś wie jaki rozstaw podłużnic ramy ma Żuk a jaki Lublin? Czyli - czy przednia belka będzie pasowała rozstawem RESORÓW do ramy Żuka?

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 września 2015, 09:00 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2009, 17:36
Posty: 817
Lokalizacja: Lublin
Pojazd: Żuk A-0701J i A-111J
Diesel pisze:
Ten Żuk z fotki jest na ramie Lublina. Ma ja skróconą, oraz wydłuzony "pyszczek". Mówiłem że gadałem z człowiekiem który to robił.

Ktoś wie jaki rozstaw podłużnic ramy ma Żuk a jaki Lublin? Czyli - czy przednia belka będzie pasowała rozstawem RESORÓW do ramy Żuka?


żuka ma rame po trapezie

lublin ma różne warianty ale podłużnice są równoległe

_________________
"Ozdobą wszystkich dróg jest lubelski żuk"


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 września 2015, 09:05 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
Dzięki za info, zapytam ciut inaczej - czy rozstaw resorów przedniej belki od Lublina będzie pasował do ramy w Żuku 1:1, czy też poza koniecznoscią jej wydlużenia (bo wiem że wyjdą strzemiona resorów z przodu bardzo), będę musiał bawić się z "poszerzeniem" aby pasowały resory?

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 września 2015, 09:06 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2009, 17:36
Posty: 817
Lokalizacja: Lublin
Pojazd: Żuk A-0701J i A-111J
phinek pisze:
Albo przeróbka karoserii

tego nie brałem pod uwagę bo nadwozie żuka to jedyne co mnie kręci w tym samochodzie ;)

_________________
"Ozdobą wszystkich dróg jest lubelski żuk"


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net