Dzisiaj jest 18 sierpnia 2018, 06:22


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: 18 grudnia 2015, 17:49 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
->PRZEJDŹ DO WPISU NA STRONIE...

Jeden z najbardziej tajemniczych elementów w Andorii. Umieszczony na osi która napędza pompę wtryskową, steruje odśrodkowo kątem wyprzedzenia wtrysku. Mniejsza o szczegóły jak to działa, ja chce napisać o tym jakie niespodzianki tam siedzą.

Po pierwsze pod rzeczonym kołem przestawiacza jest simmering i specjalna tuleja, które uszczelniają oś napędzającą pompę wtryskową. Zatem jeżeli leje się olej z okolic pompki wstępnej i żadne uszczelnianie nie pomaga - to prawie na bank stamtąd.

Wymiana simmeringu jest nieco upierdliwa - trzeba go najpierw zdobyć wraz z nową tuleją, a były 3 rodzaje. Jaki macie - dowiecie się po rozebraniu tego. To jest drugi problem, bo pierwszy to konieczność rozebrania rozrządu. Z tym że jak go niedawno robiliście, to wystarczy zluzować pasek na napinaczu i zsunąć z koła i zabezpieczyć przed zalaniem olejem.

Procedura naprawy jest prosta:
1. Obrócić wałem tak, aby jeden z korków spustowych znalazł się idealnie w dole. Do niedużej miseczki spuścić olej. Klucz do obu korków spustowych - 13 mm
2. Obrócić wałem aby ustawić rozrząd na znakach - klucz do obracania wałem - 24
3. Rozkontrować napinacz i poluzować go - klucz 17
4. Zsunąć pasek rozrządu z koła przestawiacza i zabezpieczyć przed przypadkowym zalaniem olejem - najprościej przełożyć pasek przed rzeczone koło.
5. Odkręcić wszystkie śrubki mocujące pokrywę przestawiacza - klucz 10
6. Zbić delikatnie pokrywę, papierem wyczyścić resztki oleju
7. Odblokować i odkręcić nakrętkę w osi koła - 24 - może być niezbędny klucz pneumatyczny, lub trzeba sprytnie zblokować koło
8. Zdjąć całe koło i mały oring na osi
9. Wyjąć stary uszczelniacz i tulejkę

Teraz montaż w kolejności odwrotnej, z tym że trzeba jeszcze rozebrać przestawiacz na kawałki, bo w nim ukryty jest jeszcze jeden oring, którego pewnie nikt, nigdy nie wymienił.

Rozbiórka przestawiacza jest prosta, ale uważajcie na drobne elementy żeby ich nie pogubić/pomylić:
1. Zdjąć pierścienie Segera i podkładki pod nimi
2. Podnieść do góry, na osiach na których są osadzone - bloczki w które wchodzą sprężyny. Bez obaw, nigdzie nie polecą.
3. Jak zdejmiecie sprężyny to uważajcie na podkładki na ich końcach
4. Teraz można wysunąć cały środek z koła

Oring ukrywa się wewnątrz tulei, trzeba go wymienić.

Składamy wszystko w odwrotnej kolejności, pilnując znaku na kole przestawiacza. Nie powinno teraz cieknąć ani z silnika olejem, ani z przestawiacza.

Do przestawiacza wlewamy 250 ml oleju przekładniowego - nie silnikowego! Wymiana tego oleju co 54 000 km, a więc częściej niż rozrządu (81 000km). Ja sugeruję ze względu na niskie koszty - robić rozrząd co powiedzmy 55 000 i wtedy też obsługę rzeczonego przyrządu;-)

Brak dbałości o przestawiacz skończy się jego wymianą - nowy kosztuje ok. 850 zł.

Załącznik:
2015-12-18 12.49.39.jpg
2015-12-18 12.49.39.jpg [ 827.44 KiB | Przeglądany 2017 razy ]

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl


Ostatnio zmieniony 19 grudnia 2015, 15:14 przez Diesel, łącznie zmieniany 2 razy

Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 grudnia 2015, 11:43 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 listopada 2015, 09:31
Posty: 303
Pojazd: DMP Lublin "Groszek"
Bardzo dobrze Piotrze, żeś o przestawiaczu napisał. Warto podkreślić, że - być może na swą tajemniczą funkcję - urządzonko owo jest nagminnie pomijane podczas obsługi silnika.
Skutkuje to brakiem oleju wew, zatarciem i spadkiem osiągów oraz pogorszeniem kultury pracy silnika.

_________________
pozdrrrawiam! :)
zbYszek http://www.zbychewka.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 27 marca 2016, 14:35 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 27 marca 2016, 13:50
Posty: 8
Pojazd: Żuk 2,4l
Szybkie pytanko. Na wałku pompy mam czerwony simering, natomiast wiadomo że wymiary uszczelniaczy są normalizowane więc nabyłem takowy w sklepie z łożyskami i uszczelniaczami. No ale naszły mnie pewne wątpliwości bo:
1. Nowy simering jest koloru czarnogranatowego
2. Jest dwuwargowy
3. Wykonany z vitonu

O ile pkt 2 i 3 działają na plus o tyle gdzieś mi sie obiło o uszy, że czerwone to "na temperature". Czy ktoś ma doświadczenie w temacie i powie czy mogę bez problemu wkładać ten co kupiłem czy muszę zamówić identyko?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 27 marca 2016, 14:42 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
Hmmm, ja miałem czarny tak po prostu;-) Na to niebieski oring pod przestawiacz kąta.

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 27 marca 2016, 14:58 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 27 marca 2016, 13:50
Posty: 8
Pojazd: Żuk 2,4l
No dobra. No i w sumie to jaka w takiej pompie może być temperatura? 100st to chyba maks, a tyle to myślę, że każdy jeden uszczelniacz powinienł wytrzymać...


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 27 marca 2016, 15:08 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
Na pewno nie więcej;-)

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 września 2016, 21:31 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 czerwca 2015, 23:30
Posty: 646
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd: Żuk A07J 2.4TD
Panowie mam Andorię Turbo 4CT90 powiedzcie mi:

1. Ile oleju mam nalać do tego przyśpieszacza?
2. Jaki to ma być olej?
Obrazek

_________________
Żuk Kazik:
http://www.forum.polskiedostawczaki.pl/ ... =16&t=2875
https://www.facebook.com/Zuk.Kazik


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 września 2016, 22:34 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1031
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Jeśli w tej wersji jest to samo, co w wolnossącym (a raczej tak) to według instrukcji 0,25 dm3 oleju przekładniowego Hipol 15F, czyli tego samego, który zalecany jest do skrzyni, mostu i przekładni kierowniczej.Oczywiście zalecany w tamtych czasach, bo dziś już każdy leje to, co uważa.Więc możesz sobie zalać takim samym, jaki masz w moście itd. żeby już się nie bawić.Zalecana wymiana co 30 000 km, razem z tym w układzie przeniesienia napędu.
P.s. ładnie silnik odrobiłeś, widać, że Ci się chce.Zawsze to milsze składanie czegoś takiego, jak czyste jest.Największa frajda, to składanie wnętrza nadwozia, jak wszystko ładnie pomalowane.Prawie jak w fabryce z tą różnicą, że nikt nas nie pogania na linii montażowej :mrgreen:


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net