Forum Miłośników Polskich Dostawczaków http://forum.polskiedostawczaki.pl/ |
|
Przestawiacz kąta wyprzedzenia wtrysku http://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=6&t=3061 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Diesel [ 18 grudnia 2015, 17:49 ] |
Tytuł: | Przestawiacz kąta wyprzedzenia wtrysku |
->PRZEJDŹ DO WPISU NA STRONIE... Jeden z najbardziej tajemniczych elementów w Andorii. Umieszczony na osi która napędza pompę wtryskową, steruje odśrodkowo kątem wyprzedzenia wtrysku. Mniejsza o szczegóły jak to działa, ja chce napisać o tym jakie niespodzianki tam siedzą. Po pierwsze pod rzeczonym kołem przestawiacza jest simmering i specjalna tuleja, które uszczelniają oś napędzającą pompę wtryskową. Zatem jeżeli leje się olej z okolic pompki wstępnej i żadne uszczelnianie nie pomaga - to prawie na bank stamtąd. Wymiana simmeringu jest nieco upierdliwa - trzeba go najpierw zdobyć wraz z nową tuleją, a były 3 rodzaje. Jaki macie - dowiecie się po rozebraniu tego. To jest drugi problem, bo pierwszy to konieczność rozebrania rozrządu. Z tym że jak go niedawno robiliście, to wystarczy zluzować pasek na napinaczu i zsunąć z koła i zabezpieczyć przed zalaniem olejem. Procedura naprawy jest prosta: 1. Obrócić wałem tak, aby jeden z korków spustowych znalazł się idealnie w dole. Do niedużej miseczki spuścić olej. Klucz do obu korków spustowych - 13 mm 2. Obrócić wałem aby ustawić rozrząd na znakach - klucz do obracania wałem - 24 3. Rozkontrować napinacz i poluzować go - klucz 17 4. Zsunąć pasek rozrządu z koła przestawiacza i zabezpieczyć przed przypadkowym zalaniem olejem - najprościej przełożyć pasek przed rzeczone koło. 5. Odkręcić wszystkie śrubki mocujące pokrywę przestawiacza - klucz 10 6. Zbić delikatnie pokrywę, papierem wyczyścić resztki oleju 7. Odblokować i odkręcić nakrętkę w osi koła - 24 - może być niezbędny klucz pneumatyczny, lub trzeba sprytnie zblokować koło 8. Zdjąć całe koło i mały oring na osi 9. Wyjąć stary uszczelniacz i tulejkę Teraz montaż w kolejności odwrotnej, z tym że trzeba jeszcze rozebrać przestawiacz na kawałki, bo w nim ukryty jest jeszcze jeden oring, którego pewnie nikt, nigdy nie wymienił. Rozbiórka przestawiacza jest prosta, ale uważajcie na drobne elementy żeby ich nie pogubić/pomylić: 1. Zdjąć pierścienie Segera i podkładki pod nimi 2. Podnieść do góry, na osiach na których są osadzone - bloczki w które wchodzą sprężyny. Bez obaw, nigdzie nie polecą. 3. Jak zdejmiecie sprężyny to uważajcie na podkładki na ich końcach 4. Teraz można wysunąć cały środek z koła Oring ukrywa się wewnątrz tulei, trzeba go wymienić. Składamy wszystko w odwrotnej kolejności, pilnując znaku na kole przestawiacza. Nie powinno teraz cieknąć ani z silnika olejem, ani z przestawiacza. Do przestawiacza wlewamy 250 ml oleju przekładniowego - nie silnikowego! Wymiana tego oleju co 54 000 km, a więc częściej niż rozrządu (81 000km). Ja sugeruję ze względu na niskie koszty - robić rozrząd co powiedzmy 55 000 i wtedy też obsługę rzeczonego przyrządu;-) Brak dbałości o przestawiacz skończy się jego wymianą - nowy kosztuje ok. 850 zł. Załącznik:
|
Autor: | zbiegusek [ 19 grudnia 2015, 11:43 ] |
Tytuł: | Re: Przestawiacz kąta wyprzedzenia wtrysku |
Bardzo dobrze Piotrze, żeś o przestawiaczu napisał. Warto podkreślić, że - być może na swą tajemniczą funkcję - urządzonko owo jest nagminnie pomijane podczas obsługi silnika. Skutkuje to brakiem oleju wew, zatarciem i spadkiem osiągów oraz pogorszeniem kultury pracy silnika. |
Autor: | kartezjush [ 27 marca 2016, 14:35 ] |
Tytuł: | Re: Przestawiacz kąta wyprzedzenia wtrysku |
Szybkie pytanko. Na wałku pompy mam czerwony simering, natomiast wiadomo że wymiary uszczelniaczy są normalizowane więc nabyłem takowy w sklepie z łożyskami i uszczelniaczami. No ale naszły mnie pewne wątpliwości bo: 1. Nowy simering jest koloru czarnogranatowego 2. Jest dwuwargowy 3. Wykonany z vitonu O ile pkt 2 i 3 działają na plus o tyle gdzieś mi sie obiło o uszy, że czerwone to "na temperature". Czy ktoś ma doświadczenie w temacie i powie czy mogę bez problemu wkładać ten co kupiłem czy muszę zamówić identyko? |
Autor: | Diesel [ 27 marca 2016, 14:42 ] |
Tytuł: | Re: Przestawiacz kąta wyprzedzenia wtrysku |
Hmmm, ja miałem czarny tak po prostu;-) Na to niebieski oring pod przestawiacz kąta. |
Autor: | kartezjush [ 27 marca 2016, 14:58 ] |
Tytuł: | Re: Przestawiacz kąta wyprzedzenia wtrysku |
No dobra. No i w sumie to jaka w takiej pompie może być temperatura? 100st to chyba maks, a tyle to myślę, że każdy jeden uszczelniacz powinienł wytrzymać... |
Autor: | Diesel [ 27 marca 2016, 15:08 ] |
Tytuł: | Re: Przestawiacz kąta wyprzedzenia wtrysku |
Na pewno nie więcej;-) |
Autor: | AudioBas [ 14 września 2016, 21:31 ] |
Tytuł: | Re: andoria 2.4 lublin odpala zaraz gaśnie potrzebna podpowi |
Panowie mam Andorię Turbo 4CT90 powiedzcie mi: 1. Ile oleju mam nalać do tego przyśpieszacza? 2. Jaki to ma być olej? |
Autor: | buźka [ 14 września 2016, 22:34 ] |
Tytuł: | Re: andoria 2.4 lublin odpala zaraz gaśnie potrzebna podpowi |
Jeśli w tej wersji jest to samo, co w wolnossącym (a raczej tak) to według instrukcji 0,25 dm3 oleju przekładniowego Hipol 15F, czyli tego samego, który zalecany jest do skrzyni, mostu i przekładni kierowniczej.Oczywiście zalecany w tamtych czasach, bo dziś już każdy leje to, co uważa.Więc możesz sobie zalać takim samym, jaki masz w moście itd. żeby już się nie bawić.Zalecana wymiana co 30 000 km, razem z tym w układzie przeniesienia napędu. P.s. ładnie silnik odrobiłeś, widać, że Ci się chce.Zawsze to milsze składanie czegoś takiego, jak czyste jest.Największa frajda, to składanie wnętrza nadwozia, jak wszystko ładnie pomalowane.Prawie jak w fabryce z tą różnicą, że nikt nas nie pogania na linii montażowej |
Autor: | pitelgsm [ 06 marca 2021, 13:17 ] |
Tytuł: | Re: Przestawiacz kąta wyprzedzenia wtrysku |
Witam szukam kogoś obeznanego w silniku Andoria 4cti90 z okolic mińska Mazowieckiego, najlepiej z lawetą bo teraz UAZ nie chce palić |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+1godz. |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |