Dzisiaj jest 28 marca 2024, 14:51


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 157 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Następna
Autor Wiadomość
Post: 05 sierpnia 2019, 15:32 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 12 grudnia 2018, 13:02
Posty: 8
Lokalizacja: Ząbki
Pojazd: Nysa Towos 1986
Witajcie,
W ostatni weekend uruchomiłem swoją Nyskę i wybrałem się na pierwszą dłuższą przejażdżkę.
Dodam że w Nysie wymieniłem silnik (S21) na nowy po kapitalnym remoncie, dodałem nową instalację gazową i wreszcie przyszedł czas żeby sprawdzić jak się zachowuje w trasie. Jechałem z Mazowsza nad jezioro w Wielkopolsce , jakieś 380 km w jedną stronę.
W jedną stronę Nysa chodziła bez zarzutu, no może prócz awarii elektrozaworu na butli gazowej, co szybko dało się naprawić usuwając go.
Ale do rzeczy, problem zaczął się jak ruszyłem w drogę powrotną.
Po przejechaniu 3 km, Nysa dostała gorączki, temp skoczyła do góry dużo poza czerwoną kreskę i nim zdołałem zjechać na jakieś pobocze, puściła płyn chłodniczy na zewnątrz.
Odczekałem aż ostygnie i jak temp. osiągnęła 80 stopni otworzyłem korek zbiorniczka wyrównawczego, płynu stan był poprawny, w chłodnicy też było pełno, natomiast przewód wody łączący chłodnicę z silnikiem nim otworzyłem korek na chłodnicy był zaciśnięty przez podciśnienie do wewnątrz.(po otwarciu korka wrócił do normalnego okrągłego kształtu)
Uruchomiłem silnik i........wszystko wróciło do normy. Przejechałem ponad 200 km kontrolując temp. , nic się nie działo........ póki nie zrobiłem postoju na odpoczynek z posiłkiem. Gdy ruszyłem po około godzinie, sytuacja się powtórzyła , Nysa ponownie się zagotowała, a po zejściu temp. do 80 stopni, wszystko wróciło do normy.
I teraz moje przemyślenia i pytania w temacie:
Jak sądzę to będzie jakiś problem z termostatem, zawiesza się, coś go blokuje.
Tylko dlaczego załącza się jak już temperatura opadnie?
Czy możliwe jest że przyczyną jest jakiś szlam który pociągnął układ chłodnicy z układu nagrzewnicy?
Jadąc w jedną stronę nie otwierałem zaworu nagrzewnicy, ale będąc na miejscu, wybraliśmy się ze znajomymi na wieczorna przejażdżkę a że chłodno już było to otworzyłem zawór na nagrzewnicę.
Następnego dnia wystąpiły problemy które opisałem.
Jak i z pomocą jakich środków, można skutecznie przepłukać oba układy żeby pozbyć się szlamu (u poprzedniego właściciela prawdopodobnie nysa jeżdziła na wodzie)
I co sądzicie o moich podejrzeniach, czy wystarczy przepłukać układ czy raczej wymiana termostatu?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 sierpnia 2019, 09:51 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
A jaki masz termostat? Ja bym sie też przyjrzał korkowi chłodnicy i zbiorniczka.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 sierpnia 2019, 14:36 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 12 grudnia 2018, 13:02
Posty: 8
Lokalizacja: Ząbki
Pojazd: Nysa Towos 1986
Marian pisze:
A jaki masz termostat? Ja bym sie też przyjrzał korkowi chłodnicy i zbiorniczka.


Cześć Marian,
Możesz coś więcej powiedzieć o co chodzi z tymi korkami?
Na co zwrócić uwagę i jakie to może mieć wpływ na opisaną sytuację?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 07 sierpnia 2019, 07:26 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 grudnia 2014, 20:22
Posty: 267
Lokalizacja: Warszawa
Cześć,
winny jest korek chlodnicy, miałem dokładnie to samo. Za twarda jest ta sprężynka pod zaworem. Rozpruj ten zaworek, tak aby na stałe był przepływ przez korek (czyli jak ściśniesz górną fajkę wodną przy chłodnicy, to płyn będzie przelatywał do zbiorniczka wyrówn.). Bedzie dobrze.
Była o tym gdzieś kiedyś dyskusja na forum.

pozdro!

_________________
A156 1984
A18 LUX 1990
A07 1990
A18 1993
A075 1995


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 07 sierpnia 2019, 08:53 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Dokladnie, albo zamień na miększy korek. W sensie z mniej twardą sprężyną. Zobacz też czy ten se zbiorniczka nie jest za szczelny.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 07 sierpnia 2019, 09:18 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 12 grudnia 2018, 13:02
Posty: 8
Lokalizacja: Ząbki
Pojazd: Nysa Towos 1986
Dzięki za objaśnienie, ma to sens, sprawdzę w weekend.
Jak pomoże, to nie będę musiał rozbierać całego układu wodnego, co zamierzałem zrobić sadząc że to wina szlamu z nagrzewnicy.
Mam nadzieję że będzie kiedyś okazja do rewanżu......w ten czy inny sposób ;-)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 07 sierpnia 2019, 19:34 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
nie trzeba rozbierać, wystarczy przepłukac karcherem w obie strony przez przewody, az zupa przestanie lecieć

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 października 2019, 08:31 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
te korki które sa podróbkami robia wlasnie takie problemy bo sprezyna z mocna , nieraz trafiaja sie nowe orginale korki lub uzywane w dobrym stanie , taki sobie kup i problemu niebedzie , jezeli jezdzisz latem to wywal ten termostat , w chlodne dni zaciagaj zaluzje przed chlodnice i powoli rozgrzewaj silnik , potem opuszczaj zaluzje , az bedzie ladnie trzymac 80C . Te termostaty potrafia tez robic problemy , ja juz od lat tego Gó…. niemam :wink:

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 18 grudnia 2019, 13:37 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 18 grudnia 2019, 13:28
Posty: 2
Pojazd: Nysa
Nysanek podaj link gdzie kupić nowy oryginalny korek. To będzie oryginalny czy zamiennik?

_________________
Pozdrawiam Gill


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 grudnia 2019, 20:29 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
problem w tym ze niema ich , jedynie trafiaja sie ze starych zapasów ludzi , sprawdzaj Allegro

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 22 sierpnia 2022, 14:57 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 17 maja 2022, 14:32
Posty: 14
Pojazd: żuk,1985
U mnie uszczelka pod głowicą bardzo źle się kojarzy, od razu kojarzyła mi się z kosztami :?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 30 sierpnia 2022, 12:23 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 30 sierpnia 2022, 12:15
Posty: 1
Pojazd: Żuk A11 1984
Witam, potrzebuje pomocy fachowców i obeznanych w temacie.
Mianowicie znajomy jechał żukiem, nagle zaczęła mu rosnąć temperatura, przejechał Ok 1km jeszcze odkręcił korek od chłodnicy, a tam para, się wydzieliła, że nic nie było widać. Odczekał chwile i dolał wody do chłodnicy zapalił i zaczęło znów syczeć i wyrzucać chłodnica płyn bulgotanie. Po czym w oleju pokazał się podwójny stan oleju i żuk już później nie chciał odpalić.
Co może być przyczyną ? Napewno uszczelka pod głowicą, ale czy coś jeszcze ? Czy nie przytarł się jak dostał takiej temperatury ?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 30 sierpnia 2022, 19:54 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2019, 08:34
Posty: 149
Lokalizacja: Mysłowice
Pojazd: Junak M10 1963
Wszystko wskazuje na uszczelkę pod głowicą
A reszta to trzeba rozebrać i sprawdzić


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 grudnia 2022, 10:21 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 16 stycznia 2016, 22:33
Posty: 147
Lokalizacja: Żabia Wola - Bartoszówka
Pojazd: Żuk A15 1969
Cześć. Silnik S-21 chce zdjąć wentylator z pompy wody i założyć elektryczny w tunelu za chłodnicą. Wymieniam tez chłodnice na grubszą z miejscem na włącznik termiczny. Czyli układ jak we współczesnych autach. Czy bedzie S-21 z tym dobrze współpracował? Czy wiatrak typu SPAL fi 36cm 80W wystarczy? Następny rozmiarowo to 40cm są 80W i 120W. I które lepsze z prostymi czy wygiętymi łopatkami? Jest juz Alternator wiec powinno wystarczyć prądu. Choć napięcie bardzo spada jak załączę z 14 na 12.5V wiec moze skończy sie założeniem 70A alternatora teraz jest 53A.
Wiatrak oryginalny 4 łopatkowy i 7 łopatkowy z Forda hałasuje i odbiera moc. Chciałbym uzyskać bardziej stabilną temperaturę czyli szybciej w zimę nagrzewa i daje rade w korku latem.
A i w związku ze to Smutek i oryginalnie bez zbiorniczka wyrównawczego pewnie dodam Żukowy zbiorniczek od nowszej wersji...
Zmiana ma być nie widoczna z zewnątrz... Wiem ze Grzmiący robił ale to w Andorii.
A i ma ktos doświadczenia z alternatywnym sterowaniem włącznikiem termicznym elektronicznym, programowalnym? I skąd wtedy brać sygnał? Z dolnego czy górnego węża chłodnicy?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 stycznia 2023, 22:02 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
ja mam wiatrak astry/vectryy 1.7dt, lopaty wygiete, jest cichszy i sprawniejszy przykrywa prawie całą chłodnicę i jest 2 biegowy-trzeba dać też wlacznik na 2 temperatury i bedzie to smigało elegancko, chyba z bx/205 diesla mam. temperatura z gornego weza brana. przy 1 biegu zzera aku, idzie duzo pradu, mialem tak w nysie, wiec w zuku już nastapila zmiana na 2 biegowy wiatrak, ori alternator przy 1 biegu nie dawal rady. i trzeba przez przekażnik laczyć min 40A bo 30A potrafi sie skleić, duze prady.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 157 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net