Dzisiaj jest 28 marca 2024, 16:41


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 157 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Następna
Autor Wiadomość
Post: 11 kwietnia 2018, 19:39 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Zakres roboczy w andorii, to niby 90-95*C. Tak podaje mądra książka do lublina.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 11 kwietnia 2018, 22:07 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Andoria jest normalnie niedogrzanym silnikiem... i powinna być poniżej 90

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 12 kwietnia 2018, 06:02 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 listopada 2015, 09:31
Posty: 317
Pojazd: DMP Lublin 3324 Groszek
pawel895 pisze:
Tak mam założony dodatkowy wskazówkowy pomiar temperatury. Na desce rozdzielczej wskaźnik dochodzi pod koniec zielonego pola natomiast na dodatkowym wskazuje nawet 100c

I było kombinować? Wstawiać jakieś termometry? :P ;)
A tak serio> Nadal nie znamy wiarygodności wskazań zainstalowanego termometru. Nikt go przecież nie kalibrował? (Bo i po co?) Fabryczny _wskaźnik_ wskazuje właściwą temperaturę silnika (nadal na zielonym polu). Więc po co panikować?
Ale.
Lepiej zapobiegać niż leczyć. Skoro wstawiłeś dodatkowy pomiar, to miałeś ku temu powody - czyli poszlaki wskazujące na możliwość przegrzewania się silnika. I tu faktycznie trzeba poszukać ewentualnych przyczyn. Bo szkoda byłoby go zepsuć.

_________________
pozdrrrawiam! :)
zbYszek http://www.zbychewka.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 12 kwietnia 2018, 10:59 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 14 listopada 2017, 20:17
Posty: 13
Lokalizacja: Siechnice
Pojazd: Lublin II
Inaczej kupiłem Lublina w grudniu miał dodatkowy wskaźnik temperatury i ciśnienia oleju. Do tej pory przy niskich temperaturach jak się kręciłem lublinkiem wszystko było oki teraz zaczęło się dziać że na tablicy temp do końca zielonego pola a wskazówkowy term pokazuje ok 100 c oczywiście nie mam pewności że termometr jest dobrze skalibrowany. To jest moja pierwsza Andoria nie wiem jak te silniki się zachowują dlatego pytam;)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 12 kwietnia 2018, 22:19 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Garnek, grzałka i sprawdź czy 100stopni leży tam gdzie woda wrze :)

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 27 kwietnia 2018, 16:50 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 14 listopada 2017, 20:17
Posty: 13
Lokalizacja: Siechnice
Pojazd: Lublin II
Problemem był uszkodzony wentylator ze sprzęgłem wiskotycznym już Lublinek trzyma temp w okolicach 85 C


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 27 kwietnia 2018, 19:15 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 listopada 2015, 09:31
Posty: 317
Pojazd: DMP Lublin 3324 Groszek
No to ufff... :)

_________________
pozdrrrawiam! :)
zbYszek http://www.zbychewka.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 29 lipca 2018, 07:50 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 04 marca 2018, 22:12
Posty: 71
Czesc,

ja zauwazylem ze Zuk sie grzeje za mocno jak sie jedzie szybko. A w miescie temperatura spada do okolo 80°. Powietrze (chyba) nie moge miec bo jak naciskam gume to czuje ze woda w niej jest. Jak odkrece korek od chodnicy to woda jest... w zbiorniczku tez dosyc wody jest. Wiec wyciagne termostat i zobacze co bedzie sie dzialo.

Tylko ze chyba bede mogl juz wymienic uszczelki z glowicy bo niestety temperatura poszla ostatnio do 100°.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 29 lipca 2018, 08:01 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
pasek klinowy jak niema wystarczajacego naciagu to bedzie sie slizgac przy wiekszych obrotach , jak wolniej jedziesz to sila odsrodkowa spada i pasek klinuje sie w kole pompy wody. Zrób ogólna regeneracje wyjeb wszystko praktycznie :mrgreen: termostau to ja nieuzywam wcale bo tylko latem jezdze , rozgrzewam powoli silnik z zaciagnieta zaluzja przed chlodnica , plyn chlodniczy uzywaj G05 jest zielono-zólty idealnie pasuje do silników zeliwnych starej daty. Napewno niezaszkodzi zdjac glowice dac ja do regeneracji , planowanie i nowa uszczelka.

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 29 lipca 2018, 09:33 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
Zamulony układ chłodzenia. jazda 2 dni z octem/kwaskiem cytrynowym, a później płukanie karcherem chłodznicy, przewodów, bloku i nachrzewnic. Ten płyn g05 do żeliwa i alu jest ok, ale jak pamiętam, to powoduje korozję stopów miedzi-może wykończyc chłodnicę i nagrzewnice, bo jest na organicznych związkach.
ja g12+ używam, ładnie odkamienia, może być g13, odkamienia słabiej ale chroni lepiej przed korozją,zawiera też glicerynę, smaruje uszczelnienia i mam wrażenie,że po zalaniu silnik ciszej chodzi
poza tym zuki nie lubią jazdy pow. 85-90km/h w temp powietrza pow.+30C, układ jest na granicy wydajności.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 29 lipca 2018, 16:12 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
G05 jest do takich wlansnie starych silników nic sie niestanie , mam go od ponad 10 lat , 2 tyg. temu wymienialem na nowy taki sam G05. Termostaty w tych silnikach o kant dupy rozbic taka prawda ;)

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 30 lipca 2018, 11:50 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 grudnia 2014, 20:22
Posty: 267
Lokalizacja: Warszawa
Właśnie o to chodzi, ze nic się nie stanie:) Jak jest zamulony silnik to zwykły płyn nie ruszy syfu. W jednym z żuków jak go kupiłem to płyn piękny i czyściutki, a silnik się grzał. Po zalaniu G12+ tak ruszyło kamień i rdzę że aż się termostat zatkał, pływało brązowe błoto.

G12+ odkamienia, G13 nie, ale lepiej smaruje. Boryga i inne tanie wynalazki też kamienia nie ruszają.

_________________
A156 1984
A18 LUX 1990
A07 1990
A18 1993
A075 1995


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 30 lipca 2018, 17:30 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
obecnie dostepne plyny wszystkie maja te wlasciwosci blokowania rdzy :wink: moja nysa tez byla zakamieniona dopiero po 3 wymianie plynu jest czysto :)

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 30 lipca 2018, 17:34 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 grudnia 2014, 20:22
Posty: 267
Lokalizacja: Warszawa
może te rozlewane w Niemczech tak;)

_________________
A156 1984
A18 LUX 1990
A07 1990
A18 1993
A075 1995


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 01 sierpnia 2018, 18:51 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
byc moze :wink: taki wlewam Ravenol

https://www.ebay.de/itm/10-2x5-Liter-RA ... SwDNdVr4rX

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 157 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net