Dzisiaj jest 28 marca 2024, 15:46


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 157 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 11  Następna
Autor Wiadomość
Post: 15 grudnia 2014, 18:01 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
Miałem kilka dni temu ten problem- po wymianie pompy wody-układ w tych silnikach b. trudno sie odpowietrza, trzeba zagrzewać z otwartym korkiem i uciskać węże dolny i górny, na zamkniętym korku i powietrzu w układzie jest takie nadciśnienie, że termostat nie ma siły sie otworzyć-górny wąż jest ledwie ciepły. zagotowało sie ze 2 razy,dolałem powoli płynu na chodzącym!!! silniku, temperatura spadła, zakręciłem korek i od tej pory jest oki. a jak będzie uszczelka walnięta to będzie spadek komprechy na jednym garze, woda w oleju itp. Weź 5 l płynu do uzupełniania i działaj, powodzenia
p.s. zawsze można zrobić odpowietrznik pod termostatem (w jego dolnej obudowie) i to ułatwi sprawę.pamietaj ogrzewanie na max otworzyć

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 grudnia 2014, 21:20 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 08 grudnia 2014, 12:28
Posty: 12
Problem w tym, że robiłem to już kilka razy i z otwartym korkiem oraz z zamkniętym ale na postoju jest ok. Rozgrzewa sie, otwiera, przepływa nie wylewa i temperatura ok. Ale wystarczy ruszyć i momentalnie zbiorniczek robi sie pełen, temperatura rośnie i węże twardnieją. Jak sie zatrzymam i po stoję chwilę i po ściskam górny wąż to zrobi bulbul i obieg wraca. Dodam ze na nieszczelnym korku w którym spróchniał ten malutki zaworek powrotny sytuacja jest dużo lepsza jednakże przy ostrzejszej jeździe wylatuje plyn spod korka i momentalnie sie chłodnica opróżnia. Nie wiem czy masz/macie zbiorniczki u siebie w ogóle i czy byc powinny ale mój jest wiecznie pełen a ma chyba ze 2l pojemności.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 grudnia 2014, 23:29 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
to wskazuje jednak na uszczelkę pod głowicą lub pęknięcie głowicy(kolega miał tak w wawce), ale wcześniej sprawdź kompresję. pod obciążeniem będzie kipiało bo w cylindrze wtedy większe ciśnienie jest. otworek wyrównawczy w termostacie nie zapchany? zbiorniczek powinien być tak do połowy wypełniony, ale jak wywala płyn korkiem to szybko się napełni w opór, po jeździe nawet sikać potrafi widowiskowo z tych 4 dziurek w pokrywce.
jeszcze jedno-jak trzymasz koło 2tys obr na zagrzanym, to przy otwartym korku chłodnicy płyn sie chowa w głab chłodnicy czy kipi?
Powinien się chować, po odjeciu gazu może się podnieśc, nawet przelać trochę. jeśli kipi ciągle to przedmuch jest. no i biały gęsty dym z rury, o słodkim zapachu chłodziwa.
Głowicę powinienem mieć jakąś na warsztacie.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 16 grudnia 2014, 00:42 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Z tym odpowietrzaniem pierwsze słyszę.. nigdy nie miałem żadnych problemów. Ten układ sam się odpowietrza, nie trzeba dużo się męczyć, po prostu wlewasz płyn, odpalasz silnik i dolewasz tyle, ile ubędzie. Otwarcie chłodnicy na pracującym silniku to Żuku/Nysie nic dziwnego, po prostu otwierasz, upuszcza się trochę ciśnienia i wlewasz brakujący płyn.... Nigdy nie miałem z tym problemu, a musiałem układ na nowo zalewać wieeeeelokrtotnie..

Co do zbiorniczka - mam zbiorniczek, ale patrz, czy masz drożny przewód, bo u nas w żuku na przykład był nieźle zapchany syfem zarówno wężyk, jak i sam króciec w zbiorniczku... więc dopóki tego nie odetkasz, dopóty nadciśnienie nie będzie miało gdzie być wywalane, co będzie niezdrowe dla silnika...

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 16 grudnia 2014, 13:37 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 08 grudnia 2014, 12:28
Posty: 12
Strucelsw pisze:
jeszcze jedno-jak trzymasz koło 2tys obr na zagrzanym, to przy otwartym korku chłodnicy płyn sie chowa w głab chłodnicy czy kipi?
Powinien się chować, po odjeciu gazu może się podnieśc, nawet przelać trochę. jeśli kipi ciągle to przedmuch jest. no i biały gęsty dym z rury, o słodkim zapachu chłodziwa.


Przy dodawaniu gazu się chowa a przy odpuszczaniu podnosi jak pisałeś. Na postoju zachowuje się wzorowo, jedynie po ruszeniu i nawet spokojnej jeździe zaczyna pompować węże i wypluwa płyn do zbiorniczka

Marian pisze:
Co do zbiorniczka - mam zbiorniczek, ale patrz, czy masz drożny przewód, bo u nas w żuku na przykład był nieźle zapchany syfem zarówno wężyk, jak i sam króciec w zbiorniczku... więc dopóki tego nie odetkasz, dopóty nadciśnienie nie będzie miało gdzie być wywalane, co będzie niezdrowe dla silnika...


Wężyk drożny, na co wskazuje wieczne wypełnianie się zbiorniczka (zrobionego de facto z butelki z dziurą w korku - patent poprzedniego właściciela i działało do czasu)

Więc:
Została wdrożona procedura zmiany uszczelki pod głowicą i wszelkich innych które tego wymagają.
Kupiłem też coś nazwane osłonami olejowymi na zawory, przy okazji wymienimy. To chyba jedyne wyjście po wszelkie ewentualności wykluczyłem poza uszczelką.
Strucelsw pisze:
Głowicę powinienem mieć jakąś na warsztacie.

Strucelsw - w razie potrzeby odezwę się o głowicę.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 16 grudnia 2014, 14:57 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
co do moich problemów z odpowietrzaniem może znaczenie miec fakt, że auto w gazie jest. a i żuk ma trochę inaczej z tymi nagrzewnicami niż nysa, może tu jest jakiś knyf.
osłony na zawory kupiłes ori? czasem trafiają sie z badziewiastej gumy-cienkiej, matowej z grudkami i śmierdzącej chińskimi trampkami.
jak odkręcisz zawór nagrzewnic od głowicy -sprawdź jak wyglada rurka cyrkulacyjna głowicy-po latach jeżdzenia na wodzie lub niezmienianym Borygo potrafi przestać istnieć(korozja) i będą problemy z przegrzaniem.
A jak już ostatecznie zdejmiesz głowicę-dotrzyj też zawory w gniazdach, warto.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 16 grudnia 2014, 15:57 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 08 grudnia 2014, 12:28
Posty: 12
Strucelsw pisze:
co do moich problemów z odpowietrzaniem może znaczenie miec fakt, że auto w gazie jest. a i żuk ma trochę inaczej z tymi nagrzewnicami niż nysa, może tu jest jakiś knyf.


Moje auto też na gazie i w sumie parownik był wymieniany jakiś czas temu razem z kolektorem dolotowym. Ale parownik się ładnie grzeje. A na dodatek mam ten silnik nie w Żuku a w Aro M461, jednakże korek chłodnicy jest prawie na pewno najwyższym punktem - parownik na pewno poniżej.

Strucelsw pisze:
osłony na zawory kupiłes ori? czasem trafiają sie z badziewiastej gumy-cienkiej, matowej z grudkami i śmierdzącej chińskimi trampkami.


Osłony z firmy MotoKar raczej nie ori, dorabiane i podobno jako jedyni je mają.

Strucelsw pisze:
jak odkręcisz zawór nagrzewnic od głowicy -sprawdź jak wyglada rurka cyrkulacyjna głowicy-po latach jeżdzenia na wodzie lub niezmienianym Borygo potrafi przestać istnieć(korozja) i będą problemy z przegrzaniem.


Sprawdzę i to - a w sumie powiem mechanikowi, bo znajomy mi to robi, sam za mało się na tym znam.

Strucelsw pisze:
A jak już ostatecznie zdejmiesz głowicę-dotrzyj też zawory w gniazdach, warto.


Mechanik wspominał, że skontroluje szczelność zaworów, jak będą nieszczelne poproszę żeby dotarł.

U mnie to na 90% nie jest sprawa przegrzewania się silnika z powodu wady układu chłodzenia, bo przy zdjętym korku chłodnicy wszystko się ładnie nagrzewa i cyrkuluje i nawet przy zalaniu pod korek działa w porządku. Po zamontowaniu korka na postoju też jest ok, ale po ruszeniu momentalnie temperatura rośnie a potem oscyluje między 90 a 120. Raz zdarzyło mi się, że jak tylko zaczęła mi rosnąć temperatura to zatrzymałem się i patrzę chłodnica i węże zimne, więc na chodzącym silniku pościskałem górny wąż i zaczęło bulgotać, momentalnie chłodnica się rozgrzała. Ale potem znowu oscylacje i przelewanie płynu do zbiornika. Innym razem przy bardzo ostrym piłowaniu w terenie zdarzyło mi się, że zassało mi totalnie górny wąż - czemu zaworek w korku nic z tym nie począł to nie wiem a korek nowy.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 16 grudnia 2014, 16:43 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
Mogę ci kupić u mnie takie osłony i wysłać. mam 2 sklepy w Pruszkowie i Piastowie gdzie są bez kłopotu od producenta i za jakieś smieszne diengi. Na dniach jadę tam po uszczelki do drzwi i różne węże na warsztat.
Odboje,poduchy, tuleje resorów, węże układu chłodzenia też mają.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 16 grudnia 2014, 20:30 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 grudnia 2014, 20:22
Posty: 267
Lokalizacja: Warszawa
Cześć,
aż się zarejestrowałem by odpowiedzieć. Miałem dokładnie taki sam objaw.

Po ruszeniu temp momentalnie podskakiwała pod czerwoną kreskę, chwila, i potem malała do 80. Często widziałem że na zimnym silniku mam zassaną górną fajkę od chlodnicy. Tak sobie jeżdziłem. Korek lekko podciekał.

Potem coś grzebałem przy korku od chłodnicy, rozpadł się i kupiłem NOWY, szczelny. Odpaliłem, pojechałem i po pogazowaniu silnik mi się prawie zagotował! Odpuściłem lekko korek i aż trysnęło. Kupiłem następny korek, to samo.

PRZYCZYNA: korek chłodnicy nie otwierał tego zaworka do zbiornika wyrównawczego, węże były napompowane i termostat nie miał się siły otworzyć, bo go napierało od góry.

ROZWIĄZANIE: jakimiś małymi kombinerkami otwórz ten zaworek w korku na stałę, podegnij go. Tak aby na zimnym motorze po ściśnięciu górnej fajki ręką był widoczy ruch płynu do zbiorniczka wyrównawczego.

Od tego momentu działa idealnie, równo 80, czy lato, czy zima.

Mam nadzieję, że to pomoże.

pozdrawiam,
Marcin

_________________
A156 1984
A18 LUX 1990
A07 1990
A18 1993
A075 1995


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 grudnia 2014, 12:01 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 08 grudnia 2014, 12:28
Posty: 12
Też to analizowałem i sprawdzałem wielokrotnie. Jest w tym metoda, gdyż u mnie na starym korku który po protu nie miał tego małego zaworka samochód długi czas chodził, trzymał temperaturę i tylko co jakiś czas wylewałem do chłodnicy płyn ze zbiorniczka przelewowego. Potem sporadycznie zdarzyło mu się zagrzać i wtedy wiedziałem, że przepełnił się zbiorniczek przelewowy, wlewałem do chłodnicy i jeździłem dalej - było ok.
Następny etap to skoki temperatury podczas jazdy ale bez wielkich wycieków. Teraz porobiło się tak, że na starym korku bez tego małego zaworka niby ciśnienie ucieka i woda krąży, ale po porządnym rozgrzaniu silnika spod korka robi się gejzer (bez odkręcania) a zbiorniczek przelewowy momentalnie pełen.
Jeszcze jedna ciekawa rzecz która mi się przypomniała, jak raz miałem problem z odpaleniem bo zawór gazu mi się zawiesił i sporo kręciłem rozrusznikiem to wąż od chłodnicy zrobił się twardy :(


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 grudnia 2014, 13:34 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Bardzo możliwe, że ciśnienie w układzie chłodzenia jest powodowane pękniętą uszczelką pod głowicą - to by wiele wyjaśniało.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 grudnia 2014, 14:37 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
Sebas, mam jakby co te gumki na zawory ssace, ori stomil. 4zł komplet:)

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 27 grudnia 2014, 20:48 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 08 grudnia 2014, 12:28
Posty: 12
Tak wiec...
Remont uszczelkowy zrobiony. Splanowana głowica, wymienione uszczelki, komprecha równo 10atm.
Jednakże objawy nie do końca zniknęły. Nie wiem czy to problem z odpowietrzeniem czy znowu komprecha w kanale wodnym - trudno ocenić. Ale byly oscylacje temperatury i twardy wąż. Kombinowałem przy zaworze zwrotnym w korku, w efekcie go urwałem. Ciśnienie w wężach oczywiście zniknęło ale oscylacje jedynie zmalały. Zajrzałem do termostatu - zatkany otwór odpowietrzający, wziąłem stary sprawny, rozwierciłem otwór i zrobiłem drugi. I...jak narazie wszystko ok. Troche sie pienił plyn ale mam nadzieję, ze to kwestia odpowietrzania. Potestujemy zobaczymy. P.S. Zjechał sie gwint w szpilce obudowy termostatu:( co robic.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 27 grudnia 2014, 21:02 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Wymienić obudowe :D Albo przegwintować na większy wymiar i rozwiercić pokrywe. Jest jeszcze opcja tulejek gwintowanych (zestawy naprawczy).

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 28 grudnia 2014, 17:57 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
pienic sie bedzie jeszcze jakiś czas. najwazniejniejsze, że sytuacja opanowana

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 157 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 11  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net