Dzisiaj jest 23 kwietnia 2024, 22:53


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 157 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 16 grudnia 2007, 19:07 
zawor juz przerobilem , kupilem podkladki uszczelniajace aluminiowe M10 pod srube , dodatkowo przerobilem sterowanie dzwigienki na reczne i oznaczylem "O" otwarty "Z" zamkniety :

Obrazek Obrazek


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 16 grudnia 2007, 19:17 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 listopada 2007, 17:46
Posty: 490
Lokalizacja: Kraków
tomek ty to normalnie jak pomysłowy dobromir :D

_________________
FSD Nysa 522 Mikrobus r.'87
FSD Nysa 522 Mikrobus r.'91
Polski Fiat 126p 650E FL Bielsko Biała '92
Romet Ogar 205 r.'91
Jawa 210 r.'80


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 16 grudnia 2007, 19:24 
:oops: dla nysy wszystko 8) ale czy tam ta zaslepka bedzie w glowicy czy taki zawor to wszystko jedno , a jak jest zawor to sobie mozna poradzic w goracych godzinach silnika :D np. dlugo jadac pod gore :wink: C.D.N


Ostatnio zmieniony 16 grudnia 2007, 21:42 przez nysanek, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 16 grudnia 2007, 19:30 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 listopada 2007, 17:46
Posty: 490
Lokalizacja: Kraków
natomiast ojciec mój ostatnio wymyślił mi taki patent w nyskach :
nagrzewnice te na nogi , nie ta co jest wewnątrz auta , mają wentylatorki i dmuchają na nogi . Ojciec zrobił mi dodatkowy przełącznik który przekierowuje kierunek wiania , czyli jak się za bardzo grzeje to podnoszę dzwigienkę od ciepłego powietrza a potem przełączam kierunek wiania , wentylator ustawiam na 2 bieg , i nagrzewnica działa jako dodatkowa chłodnica. 8)

_________________
FSD Nysa 522 Mikrobus r.'87
FSD Nysa 522 Mikrobus r.'91
Polski Fiat 126p 650E FL Bielsko Biała '92
Romet Ogar 205 r.'91
Jawa 210 r.'80


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 16 grudnia 2007, 19:37 
no sa rozne rozwiazania wiadomo , jak kto woli :wink: ja wole sprobowac tak z tym zaworem wkoncu pompie wody niezalezy natym skad ta woda jest :) i jak to sie mowi "cicha woda brzegi rwie " znaczy skotecznie :D

mowisz o przedniej nagrzewnicy bo tam masz 2 wentylatorki jeden dmucha do srodka na nogi kierowcy drugi odbiera w zamknietym obiegu cieple powietrze z nagrzewnicy i dmucha na szybe przednia oraz nogi pasazera , jest to do zrobienia co twoj tata ma na mysli , ale 2 strona monety jest taka ze dosyc glosne bedzie to chlodzenie :roll:


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 16 grudnia 2007, 20:45 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 grudnia 2007, 14:06
Posty: 381
Lokalizacja: Wrocław
I jak to z tym patentem tropikalnym, mieści się to pod klapą chociaż? U mnie się generalnie nie grzeje, chociaż kiedyś ciężko w porywach do tragicznie bywało. Teraz jak coś nawala to aparat zapłonowy, lub też zawór nagrzewnicy który przy jakiejś okazji został chyba odwrotnie założony albo i nie, więc teraz nie do końca wiadomo kiedy jest duży/mały obieg. Ale grunt że zimę mamy, nie jest tak źle. Przy upałach bywało ciężej.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 16 grudnia 2007, 20:57 
na koniec tutaj zobaczy kazdy jak wyglada w nysie , ale wydaje mi sie na 99% ze zawor tam sie zmiesci pod maska , jest tak przewidziane dla 2 zaworu fabrycznie wiec musi ten system sie sprawdzic :wink: na dniach ma przyjsc poczta trojnik z kroccami 16/16/16 mm (dostepny rowniez na stacjach LPG ) ktory bedzie wstawiony do weza powrotnego tylnej nagrzewnicy ktory jest polaczony z pompa wody . Fotki beda jak zawsze

tragiczne momenty grzania sie moga byc nagle jak jest upal latem , wystarczy korek , lub dlugo jadac pod gore


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 17 grudnia 2007, 10:22 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 lipca 2007, 13:03
Posty: 2604
Lokalizacja: Kołobrzeg
Pojazd: Nysa 522W, 522S,Autosan H6 ZK
każdy z nas cos o tym wie....

_________________
nysomani wszystkich krajów-łączcie się!!!!!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 07 marca 2008, 08:47 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 05 marca 2008, 21:51
Posty: 39
ale patenty, moja też się grzała a przyczyna może być najczęściej 1 zamulona stara lub pogięta chłodnica Zalecam płukanie, przedmuchiwanie sprężonym powietrzem (z zewnątrz) a najlepiej wymianę. Ze skutecznych 0,5 środków stosować można
1. wentylator elektryczny od poloneza = można załączyć manualnie albo czujnikiem
2. wiatrak od wersji tropikalnej albo jak kto woli od uaza, stalińca itd 6 zaje.... (w nysie są 4) łopat tak dmucha że pokrywe silnika podnosi

Ja obydwa patenty miałem bo poprzedni właściciel łatacz racjonalizator był w stanie wydać kupę kasy na patenty potem wszystko drutem powiązać i jakoś się kręciło.

Ja powróciłem do org tzn kupiłem nową chłodnicę nowe przewody termostat układ przpłukałem i nie ma możliwości żebym złapał jakieś 100 stopni w największy nawet upał


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 07 marca 2008, 09:25 
wiadomo sa patenty roznego typu , ja umnie tez wymienilem chlodnice na nowke , termostatu wogole niemam tobie tez radze zebys go wymontowal to juz jednej usterki mniej w trasie , wystarczy w zimne dni podciagnac zaluzje przed chlodnica to tez wystarczy i silnik sie rozgrzeje :wink: takie smiglo 6 lopatkowe z uaza tez kiedys wmontowalem ale tak napierdalalo ze szybciej jak 50-60 niepojechalo sie, bylo bardzo glosno :x , potem chcialem zawor drugi zamontowac zreszta widac pare postow wczesniej przygotowania juz byly ale pozostalem przy orginale :wink: niektorzy maja problemy z przegrzewaniem wlasnie tez przez to ze aparat zaplonowy jest zuzyty i bedzie wariacja zaplonu , majac stary aparat zaplonowy w mojej nysie sprawdzilem jak to jest jezeli aparat zaplonowy sam przestawia zaplon w skotek zuzycia , lampa stroboskopowa blyskalem na oznaczenia ktore sa na kole zamachowym i uwierzcie mi ze to byla masakra :shock: na obudowie sprzegla jest ten trzpien blyskajac lampa w ten otwor oznaczenie 8 stopni przed ZZ na kole zamachowym nigdy niestalo rowno do trzpienia tylko latalo raz na wczesny zaplon raz na pozny ogolnie o 2-3 stopnie przestawialo :? co tez powoduje grzanie sie silnika.Krotko moze wejsc wskazowka temperatury na 95 stopni mi sie wydaje ze te czujniki, i wskazniki temperatury tez niesa takie na 100% testowalem kiedys z jednym czujnikiem weszla temperatura blyskawicznie na 80 a z drugim tylko na 75 i to sprawdzalem w ten sam dzien wiec juz sie tym niemartwie tak :) co innego moze byc to ze usczelniacze zaworow sa nieszczelne i olej przedostaje sie do cylindrow ktory zostaje spalony ale resztki osiadaja na glowie tloka , co dodatkowo grzeje silnik to tak jak by przykryc garnek pokrywka ktory stoi na kuchni tez bedzie sie szybciej zupa gotowac , niema wtedy takiego odprowadzenia ciepla nastepuje komulacja co przyczynia sie do dodatkowego grzania , ale mozna tak pisac otym ja chyba za bardzo dzisiaj chce pisac :D


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 07 marca 2008, 19:47 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Pisz ile wlezie!! dajesz dobre rady nam wszystkim.. Powinieneś dosttac złoty medal pomocnika i doradcy Nysowego.. :) Widac, że znasz każdą częsc Nysy na pamiec.. :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 30 sierpnia 2009, 20:07 
temat sie rozwija ponownie odnosnie przegrzewania sie silnika stojac w korkach niema chlodzenia wystarczajacego :x wysoka temperatura niedobrze dziala na pompe wody oraz ogolnie mowiac silnik + jego osprzet :? sa takie praktyczne wentylatorki maja tylko 5 cm grubosci zmiesci sie go nawet przed orginalne smiglo silnikowe :) tak zwany ssacy wentylator bo wystepuja tez takie wentylatory dmuchajace ktore sie na przodzie chlodnicy montuje.

http://cgi.ebay.de/Luefter-Kuehler-Moto ... 286.c0.m14

mozna tez ze zlomow jakies wyszarpac z innych aut , tylko ladniej wyglada zamontowany za chlodnica wiec wysoki / gruby niemoze byc, lub taki zgrabny plaski przed chlodnica :wink:


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 11 października 2009, 20:07 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 20 września 2009, 13:15
Posty: 55
Lokalizacja: Poznań
Witam. Próbował ktoś po prostu wstawić tunel przed chłodnicę tak jak nowsze wszystkie auta mają dobrać rozmiar albo po prostu pospawać z blachy??

_________________
Wódka ma sponiewierać a nie smakować.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 11 października 2009, 20:17 
chyba nikt , tyklo nowe auta maja wiskoze w tych wiatrakach , wogole jest to calkiem inny system chlodzenia , i przewaznie ten tunel jest za chlodnica do wiatraka ktory zaciaga powietrze , w nysie czy zuku ten orginalny wiatrak co zaciaga powietrze przez chlodnice jest tez za daleko od chlodnicy jezeli by go troche przyblizyc do chlodnicy tez by byl napewno lepszy efekt , nad tym sie zastanowie jeszcze bo latwy zabieg do tego :wink: orginalnie jest ten wiatrak jakies dobre 10 cm od chodnicy wiec jak by byl 5 cm to by lepiej zaciagal , mozna sobie tak to przedstawic jak dostawic reke do rury odkorzacza :) jak dalej to slabiej ciagnie jak blizej to lepiej :)

dodam ze wyzej napisane przezemnie posty w ktorych wstawialem zdjecia jakis patentow niewypalily :!: jedynie co moge polecic w tym wypadku to wentylator elektryczny przed chlodnice i wyprobowac przyblizyc do chlodnicy orginalny wiatrak :wink:


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 22 lipca 2010, 16:58 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 lutego 2009, 13:21
Posty: 111
Lokalizacja: Katowice
nysiarz74 pisze:
wentylator elektryczny od poloneza


czy pamietasz jak to dokladnie bylo zamocowane ??

pokrewne tematy:
http://forum.polskiedostawczaki.pl/temat-vt1139.html
http://forum.polskiedostawczaki.pl/temat-vt666.html
http://forum.polskiedostawczaki.pl/temat-vt3. ... &start=150

czyli rozumiem ze wspolnymi doswiadczeniami dochodzimy do wniosku, ze najmadrzej jednak elektryczny wiatrak?

Obrazek

(pytanie do nysanka: tak zamocowany wytrzymuje spokojnie wibracje?)

i ze w wiatrak 6cio skrzydlowy od uaza sie nie bawic?

i inna wieksza chlodnica (andoria) jest zbyt problematyczna?

tak drecze ten temat, bo w te upaly ani nyska ani jej wlasciciel nie czuja sie najlepiej :D


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 157 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net