Forum Miłośników Polskich Dostawczaków
http://forum.polskiedostawczaki.pl/

Przegrzewanie się silnika
http://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=6&t=31
Strona 1 z 11

Autor:  nysanek [ 05 sierpnia 2007, 10:50 ]
Tytuł:  Przegrzewanie się silnika

->PRZEJDŹ DO WPISU NA STRONIE...

Autor:  Boogiman [ 26 listopada 2007, 18:02 ]
Tytuł: 

problem z przegrzewaniem się mam tylko w lecie jak stoję w korkach. Normalnie wskazówka w innej porze roku jest na 80 albo między 80 a czerwonym polem.

Autor:  nysanek [ 26 listopada 2007, 18:09 ]
Tytuł: 

to normalka w lecie , mi jeden mechanik mowil zeby niepanikowac jak wskazowka troche zblizy sie czerwonego pola , nieraz te czujniki tez wariowac potrafia albo instrument wskazujacy w desce rozdzielczej dlatego jak sie jest pewnym ze uklad chlodzenia ma sie czysty to niepanikowac :D ja tak dla swietego spokoju wymontowalem termostat jak za zimno silnikowi to podciagne zaluzje chlodnicy :wink: bez termostatu to jednej awarii mniej :D mozna tez zwiekszyc obieg wody otwierajac zawor na tylna nagrzewnice wtedy tez troche lepiej chlodzi

Autor:  Boogiman [ 26 listopada 2007, 18:16 ]
Tytuł: 

nysanek pisze:
ja tak dla swietego spokoju wymontowalem termostat jak za zimno silnikowi to podciagne zaluzje chlodnicy :wink: bez termostatu to jednej awarii mniej :D mozna tez zwiekszyc obieg wody otwierajac zawor na tylna nagrzewnice wtedy tez troche lepiej chlodzi

Ja też używam żaluzji , natomiast w lecie nie mogę ulżyć włączając ciepłe powietrze na nagrzewnicy bo turyści by mi padli :)

Autor:  nysanek [ 26 listopada 2007, 18:29 ]
Tytuł: 

to znaczy nadmuchu wentylatora niewlanczac tylko tak niech sobie woda ciepla krazy zawsze od dolu powietrze z jazdy troche te weze co do tylnej nagrzewnicy ida ochlodzi :wink:

Autor:  Boogiman [ 26 listopada 2007, 18:30 ]
Tytuł: 

nysanek pisze:
to znaczy nadmuchu wentylatora niewlanczac tylko tak niech sobie woda ciepla krazy zawsze od dolu powietrze z jazdy troche te weze co do tylnej nagrzewnicy ida ochlodzi :wink:

w sumie tak, będę musiał spróbować :wink:

Autor:  Robo [ 01 grudnia 2007, 16:51 ]
Tytuł: 

Tomek-a na zimę zakładać termostat czy też nie??

Autor:  nysanek [ 01 grudnia 2007, 17:15 ]
Tytuł: 

niemusisz zaciagnij zaluzje i jedz pomalu az sie rozgrzeje :wink:

Autor:  nysanek [ 09 grudnia 2007, 12:30 ]
Tytuł: 

przegladalem wszystkie katalogi czesci zamiennych jakie mam i zobaczylem rozwiazanie ktore bylo stosowane dla wersji tropikalnych, na obrazku widac pozycje 32 to jest taki lacznik jak trojnik wstawiony miedzy przewod gumowy chlodnicy , z tego trojnika wychodzi krociec/nasadka na waz o srednicy takiej jak do nagrzewnicy ktory byl podlaczony do zaworu cyrkulujacego kanal glowicy przez to byla lepsza cyrkulacja w kanale przeplywowym glowicy , zawor ten mozna sterowac recznie po zdjeciu srodkowej maski silnika :wink: dlatego to rozwiazanie jest praktyczne nawet dla nas w kazdej chwili mozna otworzyc zawor jak bedzie goraco i przeplyw goracej wody w glowicy bedzie szybszy :wink:

Obrazek Obrazek

zaslepka kanalu wodnego ktora sie odkreca i w jej miejsce mozna zawor jedno przeplywowy przykrecic

Obrazek

Autor:  nysanek [ 13 grudnia 2007, 20:19 ]
Tytuł: 

W bardzo latwy sposob mozna zawor ogrzewania przerobic na jedno przelotowy :wink: z jednej strony wciolem gwint M10 x 1,50 i do tego sruba M10 jeszcze tylko podkladke uszczelniajaca i jest zawor do cyrkulacji :)

Obrazek Obrazek Obrazek

Autor:  Juzef [ 15 grudnia 2007, 14:09 ]
Tytuł: 

Hm, to ja się jeszcze tak dokleję, czy wpływ na problemy z grzaniem może mieć olej? Niby jest go dość, ale chyba nienajnowszy, poza tym po przejściach...

Autor:  Boogiman [ 15 grudnia 2007, 19:50 ]
Tytuł: 

Juzef pisze:
Hm, to ja się jeszcze tak dokleję, czy wpływ na problemy z grzaniem może mieć olej? Niby jest go dość, ale chyba nienajnowszy, poza tym po przejściach...
mógłby mieć gdyby były zapchane kanały lub filtr . Sam fakt że jest wyeksploatowany nie ma zbytniego znaczenia w temperaturze , tak abyś mógł to zauważyć na wskazniku.

Autor:  nysanek [ 16 grudnia 2007, 14:45 ]
Tytuł: 

Juzef pisze:
Hm, to ja się jeszcze tak dokleję, czy wpływ na problemy z grzaniem może mieć olej? Niby jest go dość, ale chyba nienajnowszy, poza tym po przejściach...



w tym temacie pierwszy post jest napisany o przyczynach przegrzewania , przeczytaj bo moze byc duzo przyczyn , przez montaz tego zaworu mozna sie zabezpieczyc w razie jak aparat zaplonowy zacznie szwankowac lub inne przyczyny ktore prowadza do wysokiej temp. w silniku . otwiera sie zawor i juz jest wieksza cyrkulacja.

Autor:  Juzef [ 16 grudnia 2007, 14:57 ]
Tytuł: 

Ta, widziałem co i jak, ale to prawie pewne że aparat do wymiany. Zresztą jutro chwila prawdy, czy pojazd zdoła dotoczyć się na przegląd. I czy go przejdzie.

Autor:  Robo [ 16 grudnia 2007, 15:01 ]
Tytuł: 

Dodaj 50 zeta na litra wódki i przejdzie-w tym kraju za alkohol można wszystko załatwić. niestety albo stety-jak wolisz. Zapłon spróbuj pojechać do dobrego warsztatu nysowo-żukowego i ci wyregulują i może być dobrze i oki wszystko. I po kłopocie 8)

Strona 1 z 11 Strefa czasowa UTC+1godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/