Dzisiaj jest 10 grudnia 2018, 22:00


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 135 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Następna
Autor Wiadomość
Post: 23 maja 2017, 09:02 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 07 marca 2015, 21:11
Posty: 43
zukostrazak pisze:
Moja teoria - ciśnienie od strony chłodnicy jest tak duże, że termostat nie ma siły się otworzyć. Nie wyrabia mimo tego małego otworu w termostacie, który to teoretycznie ma to ciśnienie wyrównać / odpowietrzyć. To tylko teoria, ale nie mam żadnego innego wytłumaczenia.

Zrozum że po obu stronach termostatu będzie takie samo ciśnienie. Tym bardziej że ma otworek wyrównujący.

Mi to wygląda na termostat chodzący na sucho do momentu "odpowietrzenia układu" odkręconym korkiem. Pytanie dlaczego. Jakby się silnik zapowietrzał.


Bo po tych objawach:
Cytuj:
elektryczny wiatrak z termowłacznikiem 85-80Cna górnym wężu. nie włączał się, a temp dochodziła do setki. dopiero po odkręceniu i zakręceniu korka układ pracował poprawnie, wiatrak załączył się i wychłodził do 80, po czym załączał już tylko po dłuższym staniu w korku

Cytuj:
emperatura rośnie, przekracza punkt otwarcia termostatu i nadal rośnie błyskawicznie aż do >100

Cytuj:
fajka górna jest bardzo twarda, napakowana ciśnieniem, ale zimna, chłodnica też

Jakby nie było obiegu przez termostat-chłodnicę = nie otworzył się termostat. Mozę faktycznei jest zbyt szczelny i nie chce wypuścic bańki powietrznej w której siedzi? Ale w tej sytuacji brakowałoby płynu w układzie chłodzenia. Tu bym widział otworek odpowietrzający 1mm.

Nowy korek. Czy jak rano go odkręcisz to w chłodnicy jest płyn, czy susza? Jeśli sucho to skupiłbym się na tym dlaczego.

Na nowym korku - taka analiza zjawisk w układzie:
Silnik 20st - ciśnienie równe atmosferycznemu
silnik 80 st - ciśnienei rośnie, korek utrzymuje umownie 1 bar
termostat powinien się otworzyć i puścić obieg na chłodnicę
silnik 100st - korek powinen upuścić nadmiar ciśnienia, ale utrzymać płyn w stanie ciekłym - zapobiega wrzeniu
jeśli chłodnica schłodzi choć troche silnik to nadciśnienie delikatnie spadnie (cały czas w okolicach 1bar) i układ powinien zassać z wyrównawczego płyn (pod warunkiem szczelnego korka, rurki i płynu w zbiorniczku)
Na zgaszonym silniku nadciśnienie w układzie będzie spadało z 1 bar do prawie atmosferycznego wraz z wychładzaniem się silnika. Jeśli fajka będzie zassana to dobrze - znaczy że korek jest szczelny i nei zassał powietrza bokiem. Aczkolwiek będzie lekkie podciśnienie w układzie. Jeśli jest jakakolwiek nieszczelność w chłodnym układzie (mikropęknięcie w nagrzewnicy, nieszczelny króciec,nieszczelność w zaworku, uszczelce głowicy) to możę zassać powietrze bokiem. Ale taki hopsztos musiałby siepojawic na zimnym silniku a zaniknąć na gorącym.
Jeśli się założy korek bez zaworka to ciśnienie w układzie zawsze będzie równe atmosferycznemu i będize zapewniony swobodny przepływ chłodnica-wyrównawczy. Zarówno przy rozgrzewaniu jak i przy chłodzeniu.

Kuźwa - ciekawy przypadek ;)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 maja 2017, 12:48 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2512
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
OK, ale to występuje w nie jednym czy dwóch, ale w ponad 20 przypadkach - do tego różnych samochodów (dobra, w uproszczeniu dwa typy silnika) - i jedyną zmienną pomiędzy grzejacym się a działającym prawidłowo jest korek chłodnicy.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 maja 2017, 21:38 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 19 sierpnia 2015, 20:15
Posty: 142
Pojazd: Tarpan 237
w syrenie tez tak mialem ze zaczela sie grzac jak uklad byl cisnieniowy, jak uklad mam na korki z wygnita uszczelka woz trzyma 80 stopni ;-))... no i jak tu wierzyc prawom skoro beta specjalnie podbija cisnienie zeby pracowala na 106 stopni


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 maja 2017, 13:41 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 07 marca 2015, 21:11
Posty: 43
Ja w skarpecie też mam korek "bez niczego" Ale rura syfon jest w tak nędznej kondycji, że 1bat na pewno by nie wytrzymała.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 maja 2017, 20:42 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 1687
Lokalizacja: Pruszków
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
wszyscy podbijają, niekoniecznie 1 bar ale 0,4-0,6. a silniki i tak najmocniejsze są przy ~75C,zaś płyny gotują się przy większej temp niż 100C bez nadciśnienia

_________________
Strucelserwis. Jesteśmy w warsztacie, nie na FaceZBooku.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 25 maja 2017, 00:24 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 961
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Bo większe ciśnienie to też zapobieganie miejscowemu powstawaniu pęcherzyków pary. To walka z kawitacją na pompie itd...

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 maja 2017, 17:48 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 grudnia 2014, 20:22
Posty: 218
Lokalizacja: Warszawa
Ja tam się nie upieram że ciśnienie przed albo za korkiem, albo wuj wie gdzie. Fakt jest taki, że na korkach nowej produkcji termostaty (nowego typu) się nie otwierają, po upuszczeniu ciśnienia z układu termostat natychmiast się otwiera. Po rozwaleniu tego zaworku jest OK. W jednym Żuku jest zalożony nowy korek ze starej produkcji i tam jest OK.

Może nawarstwiają się różne drobnostki, jakieś mikro nieszczelności i efekt jest jaki jest. Żuk jest jaki jest. Każdy inny.

Dziś, hehe to też związane z przegrzewaniem się silnika, zgubiłem kranik spustowy z bloku i się wzięło i wylało wszystko. Że takie coś się może stać to nie przewidywałem.

_________________
A1507 1980
A156 1984
A15/7B 1986
A18 LUX 1990
A07 1990
A18 1993


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 10 sierpnia 2017, 05:50 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 16 stycznia 2016, 22:33
Posty: 108
Lokalizacja: Żabia Wola - Bartoszówka
Pojazd: Żuk A15 1969
Cała powyższa dyskusja i przygoda Żukostrazaka z wysikaniem sie Żuka przez zgubiony kranik spustowy świadczy tylko o jednym: Żuk to samochód z duszą i charakterem :)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 10 sierpnia 2017, 23:11 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 grudnia 2013, 09:31
Posty: 587
Lokalizacja: Zator
Pojazd: Żuk A15 1970
Klamot pisze:
Cała powyższa dyskusja i przygoda Żukostrazaka z wysikaniem sie Żuka przez zgubiony kranik spustowy świadczy tylko o jednym: Żuk to samochód z duszą i charakterem :)


Ja bym raczej obstawał za tym, że Żuk to samochód z układem moczowym, który ma problemy z utrzymaniem napełnionego pęcherza ;)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 sierpnia 2017, 07:49 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2773
Lokalizacja: EU
:D :mrgreen: troche cos tam miesza tych cieplych szczochów :mrgreen:

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 sierpnia 2017, 21:28 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 16 stycznia 2016, 22:33
Posty: 108
Lokalizacja: Żabia Wola - Bartoszówka
Pojazd: Żuk A15 1969
A jakie ma znaczenie umieszczenie chłodnicy wyżej - niżej? Bo jest pole do manewru. Ja podniosłem troche żeby fajka była bardziej napełniona i w poziomie


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 10 kwietnia 2018, 22:12 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 14 listopada 2017, 20:17
Posty: 10
Lokalizacja: Siechnice
Pojazd: Lublin II
Witam mam pytanie jaka powinna być temp Andorii? Mam 4CT90 i w trasie oscyluje w granicach 90-100 c . Termostat zmieniony czyżby pompa siadała?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 11 kwietnia 2018, 05:30 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 listopada 2015, 09:31
Posty: 307
Pojazd: DMP Lublin 3324 Groszek
A skąd tak dokładny pomiar? Założyłeś dodatkowy termometr? Skalibrowałeś go porządnie?
Ustalmy wiarygodność pomiaru temperatury a potem będziemy dyskutować na temat jej zbyt wysokiej lub zbyt niskiej wysokości ;)

_________________
pozdrrrawiam! :)
zbYszek http://www.zbychewka.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 11 kwietnia 2018, 07:27 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 14 listopada 2017, 20:17
Posty: 10
Lokalizacja: Siechnice
Pojazd: Lublin II
Tak mam założony dodatkowy wskazówkowy pomiar temperatury. Na desce rozdzielczej wskaźnik dochodzi pod koniec zielonego pola natomiast na dodatkowym wskazuje nawet 100c


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 11 kwietnia 2018, 15:02 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 4727
Lokalizacja: Jelenia Góra/Wrocław
Pojazd: Nysa 522T 1990
Nie wiem jak Andoria, ale wiele silników jest normalnie przystosowanych do pracy w temperaturze 90-100stopni. Współczesne motory nawet sporo więcej. W S-21 temperatura wyższa niż 90stopni ma kiepski wpływ na głowicę, jeśli chodzi o Andorię, to niech się dieslowcy wypowiedzą :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 135 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net