Dzisiaj jest 28 kwietnia 2024, 18:40


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: 22 stycznia 2016, 14:37 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 stycznia 2016, 14:35
Posty: 47
Lokalizacja: Częstochowa
Pojazd: Żuk A07 '96
Kupiłem ostatnio stary most z przełożeniem 10/41. Miał być super nówka, ale na wszelki wypadek rozkręciłem, wyczyściłem itd. Niepokoi mnie regulacja wałka atakującego, a mianowicie:
- Nakrętka od strony wału napędowego była "dokręcona palcami". Gdyby nie zawleczka, pewnie by się dawno odkręciła. W książce jest podane że trzeba dokręcić 117 Nm więc dość mocno. Gdy ja to dokręciłem to łożysko stanęło. Między częściami łożyska wewnętrznego jest gruby pierścień i kilka podkładek regulacyjnych. Wydaje mi się, że jest ich za mało, skoro naciąg łożyska jest regulowany nakrętką.
- Całe łożysko wystaje z obudowy mostu na tyle, że było założone kilka uszczelek pod ten dekiel z simmeringiem, żeby nie było szpary.
- Przekładnia zazębia się tak, że początek zęba koła talerzowego wypada jakieś 2 mm od początku zęba ataku (atak jest wysunięty).
- Jest jakieś 2-2,5 mm luzu licząc po obwodzie osłony simmeringu.
Wygląda na to, że chyba ktoś się nie przyłożył do regulacji mostu. I teraz pytanie:
- Czy jest to wszystko bardzo źle?
- Czy jest sens próbować regulować ten most skoro zębatki dotarły się w tej pozycji (podobno most ma 82 tys. przebiegu)?
- Czy po prostu złożyć jak było, zalać dobrym olejem przekładniowym i o tym nie myśleć?
Przyznam się, że trochę boję się coś spieprzyć jeszcze bardziej, a zestaw 10/40 kosztuje majątek. Nie za bardzo czuję się też na siłach w takich stricte mechanicznych sprawach.

Będę wdzięczny za opinie.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 22 stycznia 2016, 15:35 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2049
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
olej minerał-Elf tranself EP gl4 80W/90(ok 20zł/litr)
olej syntetyk-Mannol 75W90 Extra:
http://mannol.de/pl/?action=accessory_c ... l%2075W-90
bardzo dobry, wycisza żukomost elegancko.
do niedawna lałem Totala transmission FE, wcześniej Valvoline Durablend, ale ten Mannol pobił wszystko. i kosztuje 25zł/litr
Specem od mostów jest tu Marian.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 22 stycznia 2016, 15:51 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Niestety nie. W kwestii skrzyń biegów mogę coś poradzić. W przypadku przekładni kątowej w moście - niestety nie mam na tyle doświadczenia, by coś sugerować. Jedyne, co mi przychodzi do głowy to spróbować wyregulować, jak to ma być i sprawdzić przyleganie zębów. Jeśli jest dobre wg książki, to tak zostawić, jeśli jest za słabe, np zazębia się tylko małym fragmentem - wtedy lepiej wrócić do poprzeniego ustawienia. Ogólnie najlepiej i tak posprawdzać przyleganie. Tyle mogę powiedzieć z teorii ;)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 22 stycznia 2016, 16:52 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2049
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
A myślałem, ze to Twój ten forumowy tutorial o moście:(

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 22 stycznia 2016, 19:12 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Nie, to Sebastiana ;)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 25 stycznia 2016, 10:32 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 stycznia 2016, 14:35
Posty: 47
Lokalizacja: Częstochowa
Pojazd: Żuk A07 '96
W takim razie, jedyne co zamierzam zrobić to włożę dodatkowe podkładki w to podwójne łożysko (na czuja) i faktycznie zainwestuję w olej.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 52 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net