Dzisiaj jest 29 marca 2024, 13:45


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
Post: 09 marca 2021, 21:03 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
wyłacznie denso WF20TT
na iskrach chodzi, ale śmierdzi, strasznie bogatej mieszanki na wolnych wymaga.
sprawdzone na róznych żukach, z róznymi gaznikami, z gazem i bez, z zapłonem zwykłym i elektronicznym. wymiana co 15kkm

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 09 marca 2021, 23:59 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2016, 20:23
Posty: 593
Pojazd: tarpan239
ja mam iskry i bardzo ładnie jeździ :-) ale zbliża się termin wymiany świec ( wymieniam co 10 tys ) to tym razem spróbuję wsadzić denso, może rzeczywiście będzie jeszcze lepiej ?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 10 marca 2021, 09:03 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 grudnia 2013, 09:31
Posty: 779
Lokalizacja: Zator
Pojazd: Żuk A15 1970
a ja zamówiłem w poniedziałek wieczorem komplet Iskry... chyba jeszcze nie wysłane to anuluję zakup i lecę szukać Denso.

_________________
http://drewniany.wixsite.com/prl-auto-moto-mania


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 10 marca 2021, 17:27 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
w intercarsie,polcarze i inter teamie dostępne bez kłopotu. jak juz muszą być iskry to te do gazu chyba f55ps gas, na nich zdecydowanie lepiej nawet czysto benzynowe zuczki jeżdzą. ale cena ta sama co denso.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 marca 2021, 13:15 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 grudnia 2013, 09:31
Posty: 779
Lokalizacja: Zator
Pojazd: Żuk A15 1970
Nowe świece Denso wczoraj założone,niestety bez wpływu na problem, ale silnik faktycznie nieco płynniej pracuje. Za sugestią regeneratora gaźnika doregulowałem poziom paliwa - był za niski (plastikowy pływak wystaje ponad lustro paliwa ponad 5mm) i tyle brakowało do książkowych 14,15-16,5mm. Jakby nieco wyżej da się silnik wkręcić - na ssaniu już faktycznie słychać, że się wkręca na obroty (ale też nie do pełnego otwarcia przepustnicy), ale nadal po rozgrzaniu bez ssania dusi się w niecałej połowie otwarcia przepustnicy.
Nic to - czekam na gaźnik, który był oryginalnie w tym silniku i na którym przed remontem dawało się jeździć - też poszedł do oczyszczenia. Przyjdzie mam nadzieje do przyszłego weekendu to będzie ciąg dalszy dochodzenia.

_________________
http://drewniany.wixsite.com/prl-auto-moto-mania


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 marca 2021, 19:00 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
jaka masz dysze głowną? powinna być 155

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Ostatnio zmieniony 15 marca 2021, 19:03 przez Strucelsw, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 marca 2021, 19:02 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 grudnia 2013, 09:31
Posty: 779
Lokalizacja: Zator
Pojazd: Żuk A15 1970
Nie umiałem się dokładnie doczytać ale coś w rodzaju 140 lub 150 był na niej napisane.

_________________
http://drewniany.wixsite.com/prl-auto-moto-mania


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 16 marca 2021, 13:06 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2019, 08:34
Posty: 149
Lokalizacja: Mysłowice
Pojazd: Junak M10 1963
Bym sugerował jechać od początku.
Kompresja
Luz zaworowy
Szczelność dolotu tzn kolektor ssący gaźnika
Przerywacz świece kable palec kopòłka
Jeszcze spotkałem się z wytartymi krzywkami na wałku rozrządu
Zawory zbyt mało się otwierały.
Ale to ewenement
Powodzenia


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 16 marca 2021, 15:08 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 grudnia 2013, 09:31
Posty: 779
Lokalizacja: Zator
Pojazd: Żuk A15 1970
Nie mierzyłem kompresji, a pozostałe rzeczy są ogarnięte i wydają się OK. Przed remontem i jakieś 2 lata temu Żuczek był jezdny. Poczekam na ten oryginalny gaźnik i wtedy mam nadzieje, że temat się rozwiąże.

_________________
http://drewniany.wixsite.com/prl-auto-moto-mania


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 marca 2021, 19:11 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
jak masz 150 lub mniej to bedzie się dusił, jesli do tego dojdzie niesprawność oszczędzacza i słaba sprężyna przerywacza, lub roznitowane styki to strzały gotowe. kondensator nie przebity, sprawdzałeś pojemność miernikiem? kabelek przy aparacie i kabelki przy cewce nie postrzępione przy oczkach i nie luźne?

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 marca 2021, 23:36 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 grudnia 2013, 09:31
Posty: 779
Lokalizacja: Zator
Pojazd: Żuk A15 1970
Przed weekendem nie dam rady przy Żuku przysiąść. Mam nadzieję że gaźnik oryginalny dostane z powrotem jutro to będę się znowu doktoryzował w sobotę.

_________________
http://drewniany.wixsite.com/prl-auto-moto-mania


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 maja 2021, 21:02 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 grudnia 2013, 09:31
Posty: 779
Lokalizacja: Zator
Pojazd: Żuk A15 1970
Trochę czasu zeszło zanim dostałem pierwotny gaźnik z powrotem po regeneracji. Na tym gaźniku nie ma już problemów z wejściem na wyższe obroty. Nie mogę jednak powiedzieć, żeby jednak Smutek chodził idealnie - potrafi co paręnaście sekund strzelić ogniem w dolot. Wygląda to nawet dość klimatycznie ;) ale wolałbym się tego zjawiska pozbyć. Zakładam, że będzie to kwestia wyprzedzenia zapłonu, ale tu się muszę podszkolić - jest jakieś uniwersalne położenie startowe - np. na środku pomiędzy znacznikami? Czy to zawsze kwestia indywidualna danego egzemplarza?

I ostatnia kwestia - dość znacznie kopci mi na czarno, raczej suche spaliny. Niepokoić się, czy zwalić to na skutek 4 lat postoju?

_________________
http://drewniany.wixsite.com/prl-auto-moto-mania


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 maja 2021, 21:53 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2016, 20:23
Posty: 593
Pojazd: tarpan239
myślę, że warto doregulować gaźnik - czarny dym to zbyt bogata mieszanka ( można spróbować jak wygląda sytuacja przy pracy silnika bez filtra powietrza. Jak się poprawi to wskazuje to np. na brudny filtr ) Albo jest coś ze ssaniem które np. nie zamyka się do końca lub nie jest szczelne itp.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 maja 2021, 22:27 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Zdecydowanie za bogata mieszanka, od tego trzeba zacząć. Nizszy poziom pływaka w komorze, lekka regulacja wkretem składu mieszanki. W kwestii zapłonu nie ma uniwersalnego położenia. Kat wyprzedzenia zaplonu możesz sprawdzić obracając recznie wałem i patrząc na koło zamachowe przez wziernik i styki przerywacza (można do tego użyć lampki kontrolnej jak w książce serwisowej). Ogólnie książka zaleca bodajze 7° wyprzedzenia zaplonu, ale na współczesnej benzynie to wyprzedzenie zazwyczaj musi być większe, to już należy dobrać eksperymentalnie.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 04 maja 2021, 18:46 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
czarny dym to najczęściej przelewanie gaznika, oryginalne zaworki iglicowe w jikovach to gwarantują. trzeba wkrecic zaworek z golfa HP 100 701 i ustawic poziom. te strzały niestety moga być spowodowane niesprawnoscią pompki przyspieszenia, bo nawet przy elektronicznym zapłonie na jikovie się zdarzają. ale sprawdz, czy spreżyna przerywacza jest twarda, styki nie roznitowane i czy kondensator ma pojemność. kabelki przy aparacie i cewce nie mogą być luźne/postrzępione

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net