Dzisiaj jest 27 kwietnia 2024, 17:00


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: 19 kwietnia 2016, 10:15 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 grudnia 2014, 20:22
Posty: 267
Lokalizacja: Warszawa
Cześć,
słyszałem od kilku osób, ale bez konkretów, że ciśnienie oleju można podbić czyszcząc/regulując jakiś zaworek (zwrotny?) ze sprężynką. Bardzo proszę o instrukcję jak to samemu zrobić, albo wyprowadzenie z błędu :)

Objawy: ciśnienie oleju jest tak na prawdę stałe, minimalnie zależne od obrotów. Trzyma w okolicy 0,2, jak się rozgrzeje to spada niżej, ale nie dochodzi do czerwonego pola. Czujnik wymieniłem, kabelki sprawdzone i oczyszczone. Olej zmieniony. Wskazówka nigdy, nawet na zimnym, nie podbija mi do 0,5

Mam ten objaw w dwóch Żukach.

pozdrawiam serdecznie!
Marcin

_________________
A156 1984
A18 LUX 1990
A07 1990
A18 1993
A075 1995


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 kwietnia 2016, 17:04 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2049
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
0.5 musiałby być motor mega zdrów. zaworek możesz przeczyścić, ale sprężyny nie rozginaj. raczej sprawdz, czy pokrywa pompy nie porysowana i czy luzu nie ma między nia a trybami.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 kwietnia 2016, 17:19 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 grudnia 2014, 20:22
Posty: 267
Lokalizacja: Warszawa
Dzięki, tylko ja nie wiem nawet gdzie ten zaworek jest. Proszę o dokładną instrukcję i dziękuję za cierpliwość :)

_________________
A156 1984
A18 LUX 1990
A07 1990
A18 1993
A075 1995


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 kwietnia 2016, 19:08 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2049
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
zaworek jest na pompie oleju patrząc od przodu auta. trrzeba odkręcić i umyc, przedmuchać.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 27 kwietnia 2016, 05:47 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 16 stycznia 2016, 22:33
Posty: 147
Lokalizacja: Żabia Wola - Bartoszówka
Pojazd: Żuk A15 1969
U mnie pomógł zestaw naprawczy pompy oleju czyli nowe tryby za 35zł z alle... Próbowałem czyścić zaworek, podkładka i mycie nie pomogły bo tryby były wytarte. Od razu ciśnienie dochodzi do 5 i jak ugrzany spada do 2...


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 27 kwietnia 2016, 16:08 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2049
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
słaby olej jak aż tyle spada

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 28 kwietnia 2016, 06:12 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 16 stycznia 2016, 22:33
Posty: 147
Lokalizacja: Żabia Wola - Bartoszówka
Pojazd: Żuk A15 1969
Ha, może i racja. Wziąłem najtańszy bo jeszcze chciałem przepłukać - przy zmianie teraz przeczytam co Forum podpowiada. Dzieki. Bogdan


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 28 kwietnia 2016, 07:56 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 grudnia 2014, 20:22
Posty: 267
Lokalizacja: Warszawa
Zabrałem się za temat, wyciągnąłem pompę i.. dowiedziałem się po fakcie, że ten wpust co mi blokuje włożenie pompy do końca to jest od aparatu zapłonowego :D Tak więc już nie włożyłem pompy odpowiednio (nie wchodziła w każdej kombinacji), a do tego odkryłem że aparat zapłonowy się przyspawał do bloku i ni ch*ja nie mogę go wyjąć, nawet ruszyć. Tak więc dzisiaj hol do warsztatu.

Jeszcze bym uratował sytuację, gdybym nie zakręcił silnikiem bez pompy (jeden-dwa obroty) myśląc, że to może mi ułoży ten wpust odpowiednio. Tak więc zapłon tez do ustawienia.

No ale tak właśnie zdobywamy bezcenne doświadczenie, hm? :)

Sprężynka była wyraźnie słabsza a tłoczek bardziej starty, niż w pompie zapasowej, którą wygrzebałem z zapasów.

_________________
A156 1984
A18 LUX 1990
A07 1990
A18 1993
A075 1995


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 28 kwietnia 2016, 14:56 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 grudnia 2014, 20:22
Posty: 267
Lokalizacja: Warszawa
Sprawa odratowana:) Niestety aparat zapłonowy przyrósł do bloku - będę go podlewał wd-40, może odpuści po jakimś czasie.

Podłożenie podkładki 3mm pod sprężynkę ładnie podbiło ciśnienie oleju, teraz jest prawie w normie.

_________________
A156 1984
A18 LUX 1990
A07 1990
A18 1993
A075 1995


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 49 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net