Dzisiaj jest 27 kwietnia 2024, 14:41


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: 24 kwietnia 2016, 10:29 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 19 lutego 2016, 03:39
Posty: 10
Pojazd: żuk 1964
Witam. Mam pytanie. Uruchomiłem silnik po remoncie i mi go "stępluje" zastanawiam się czy dobrze ustawiłem zawory...... tzn..... proszę mi powiedzieć czy według książki bo nie jest to sprecyzowane 4 cylinder to jest ten od kabiny czy według zapłonu przed ostatni od kabiny. Bo prawdopodobnie źle ustawiłem zawory i dlatego się tak dzieje.
mam je ustawić 1-2-4-3 czy 1-2-3-4

w tej chwili regulowałem tak:
ustawiłem tłok pierwszy ten bliżej chłodnicy w ZZ kropka w zierniku pokryła się z bolcem, palec aparatu zapłonowego skierowana w pierwszy cylinder. znaki rozrządu pokryte. wyregulowałem ssący 0.20 i wydechowy 0.30 oraz w tym samym położeniu wyregulowałem zawór ssący 3 cylindra oraz wydechowy 2 cylindra. Potem obróciłem wał o 360 stopni ustawiłem zawory 4 cylindra ssacy 0.20 oraz wydechowy 0.30 oraz ssący 2 cylindra i wydechowy III taka regulacja według mnie jest najbardziej rzetelna gdyż wiemy że wał jest w punkcie z tyłu. Obracając o 180 stopni zawsze mamy delikatne przesunięcie. Tylko że ja przyjąłem regulację 1-2-3-4 czy przyjąć według zapłonu
1-2-4-3????


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 kwietnia 2016, 11:22 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 01 września 2015, 12:00
Posty: 609
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Pojazd: Żuk A07B 1994
Robisz 1 jak pisałeś, krecisz 180 i robisz 2 nastepne 180 - 4 , 180 i 3. Wystarczy, że sprawdzisz ułożenie palca - ja podpiąłem brzeczyk z miernika, zeby slyszec kiedy przestac krecic - jak walek rozrządu jest ok to nie ma sie co przejmować, że te 180 nie trafisz idealnie.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 kwietnia 2016, 15:29 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2049
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
patrzysz które zawory stoją a które się mijają przy kręceniu. jak na 4 się mijają, to ustawiasz na 1 jak na 3-robisz drugi i na odwrót. krzywki mają stały profil przez kilkadziesiąt stopni, więc nie rzutuje, czy masz 10stopni w tą czy w tamtą.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 kwietnia 2016, 16:33 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lipca 2014, 00:00
Posty: 106
Lokalizacja: Kraków
Też wczoraj regulowałem i mi wyszło metodą co 180stopni 1-2-4-3


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 kwietnia 2016, 23:22 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 19 lutego 2016, 03:39
Posty: 10
Pojazd: żuk 1964
ok jutro to poprawie mam nadzieję że się nic nie stało że ustawiłem to odwrotnie.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 29 kwietnia 2016, 22:41 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 19 lutego 2016, 03:39
Posty: 10
Pojazd: żuk 1964
zawory ustawione dzięki zamykamy temat


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 maja 2016, 21:19 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 września 2013, 10:59
Posty: 75
Lokalizacja: Podkarpacie
chwilunia, nie zamykajcie drzwi...
właśnie mi coś nie idzie temat. Zamiast brzeczyka jak podpiąć żaróweczke? kiedys ustawialem tak zapłon ale zapomniałem

_________________
Ze spółdzielczym pozdrowieniem!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 maja 2016, 21:27 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 01 września 2015, 12:00
Posty: 609
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Pojazd: Żuk A07B 1994
Masę żarówki podaj przez styki na kopułce - cewki i cylindra, który ustawiasz.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 04 maja 2016, 07:30 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
A po co żarówkę do ustawiania zaworów? Przecież wystarczy patrzeć we wziernik obudowy sprzęgła na koło zamachowe, aż znak pokryje się z "wskaźnikiem" i ściągnąć kopułkę, by widzieć, kiedy palec jest ustawiony "na konkretny cylinder"... Chyba zrobię do tego kiedyś tutorial.. :P

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 04 maja 2016, 15:24 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 01 września 2015, 12:00
Posty: 609
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Pojazd: Żuk A07B 1994
Marian... a spróbuj kręcić kołem i zaglądać jednocześnie w te dziurę. Jak się robi samemu to czasami trzeba kombinować. Dlatego brzęczyk to moje ulubione narzędzie ;)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 04 maja 2016, 18:16 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Da się, da się :) wiele razy robiłem to samemu, a z brzęczykiem właśnie nigdy nie chce mi się bawić :) Ale co kto woli ;)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 07 maja 2016, 11:00 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 września 2013, 10:59
Posty: 75
Lokalizacja: Podkarpacie
Tutoriale mile widziane, szczególnie przez takich lamusów jak ja :D Dzieki za przypomnienie. Obawiam sie jedynie ze te moje wszystkie regulacje pojdą na marne bo sprężynki w aparacie zpł. prawie wcale nie sprężynują

_________________
Ze spółdzielczym pozdrowieniem!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 07 maja 2016, 16:02 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2049
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
lużnymi sprężynkami w aparacie można panewki wykończyć.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 60 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net