Dzisiaj jest 27 kwietnia 2024, 18:43


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3
Autor Wiadomość
Post: 07 lipca 2016, 19:53 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 27 kwietnia 2016, 19:21
Posty: 32
Pojazd: Lublin 3, 2.2 B
Nareszcie znalazłem chwilę aby dalej szukać przyczyny.

Ustawiłem wałek w takiej pozycji, aby zawory pierwszego cylindra były zamknięte. Przez otwór świecy dmuchnąłem powietrzem z kompresora. Z rury wydechowej było słychać szum i wyraźnie na ręce wydostające się powietrze. A więc zawór otwarty.
Od razu wziąłem się za ściągnięcie czapki. I co? Na pierwszy rzut oka wszystko ok. Zawory i gniazda ok. A więc skręciłem głowice razem z wałkiem, ponownie ustawiłem na pierwszym baniaku zawory zamknięte. Zalałem naftą komorę spalania... i kurcze szczelnie :/.

Ostatnie co przychodzi mi do głowy to samoregulatory.
Czy jest możliwość aby działały nieprawidłowo podczas pracy silnika (oraz zostawały w nie prawidłowej pozycji przez jakiś czas po zgaszeniu), mimo tego, że nie stukają/nie cykają? Macie pomysł jak to wszystko wytłumaczyć?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 07 lipca 2016, 22:39 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
No w takim razie to muszą być samoregulatory lub wałek. Nie ma zbyt wielu innych opcji.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 lipca 2016, 19:28 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2049
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
chyba,że się zespawały-będą podpierać zawór-ale w zyciu nie widziałem takiej opcji.
wałek pomierz i zobaczysz czy zapewnia właściwy sok zaworu.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 lipca 2016, 09:42 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 27 kwietnia 2016, 19:21
Posty: 32
Pojazd: Lublin 3, 2.2 B
Nie mam już siły do tego silnika.
Zawory dotarte mimo tego, że trzymały szczelność (głowica była skręcona z wałkiem). Wleciał też komplet nowych popychaczy.
Wszystko składane bez pośpiechu, na nowych uszczelkach.

Nadal nim telepie :/. Jeden gar nie chodzi.

Wtryskiwacze wszystkie pracują, iskra jest na każdym cylindrze - każda świeca wypalona, sucha.

Nie wiem co jeszcze mogłoby być przyczyną.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 lipca 2016, 16:53 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2049
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
cewkę moze jeszcze podmień. może ma mikropękniecia i będzie telepać

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 lipca 2016, 17:47 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 listopada 2015, 09:31
Posty: 317
Pojazd: DMP Lublin 3324 Groszek
Slawek325 pisze:
Nie mam już siły do tego silnika. [...]
Nadal nim telepie :/. Jeden gar nie chodzi.
Wtryskiwacze wszystkie pracują, iskra jest na każdym cylindrze - każda świeca wypalona, sucha.
Nie wiem co jeszcze mogłoby być przyczyną.


Sprawdzałeś drożność kanałów? Skoro wszystko inne zrobione, to IMO trzeba skupić się na przepływie ładunku w cylindrze i wszystkim, co na niego wpływa.

_________________
pozdrrrawiam! :)
zbYszek http://www.zbychewka.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 lipca 2016, 20:38 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 27 kwietnia 2016, 19:21
Posty: 32
Pojazd: Lublin 3, 2.2 B
Strucelsw pisze:
cewkę moze jeszcze podmień. może ma mikropękniecia i będzie telepać


Przed ściągnięciem głowicy podmieniałem cewkę i praca silnika się nie poprawiła. Ale jutro zrobię to jeszcze raz...


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 lipca 2016, 20:40 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 27 kwietnia 2016, 19:21
Posty: 32
Pojazd: Lublin 3, 2.2 B
zbiegusek pisze:
Slawek325 pisze:
Nie mam już siły do tego silnika. [...]
Nadal nim telepie :/. Jeden gar nie chodzi.
Wtryskiwacze wszystkie pracują, iskra jest na każdym cylindrze - każda świeca wypalona, sucha.
Nie wiem co jeszcze mogłoby być przyczyną.


Sprawdzałeś drożność kanałów? Skoro wszystko inne zrobione, to IMO trzeba skupić się na przepływie ładunku w cylindrze i wszystkim, co na niego wpływa.


Tak, sprawdzałem. Nawiercałem otwory na dysze od LPG i przy okazji oglądałem/czyściłem kolektor. Jest ok.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 lipca 2016, 20:41 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2049
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
pytanie czy jest odpowiednia-z tego silnika.podmień listwę wtryskową. może któryś sie wiesza. albo problem z wiazka wtrysków-zimne luty np, częste akcje przy podpietym gazie

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 lipca 2016, 21:11 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 27 kwietnia 2016, 19:21
Posty: 32
Pojazd: Lublin 3, 2.2 B
Mam drugiego Lublina z identycznym silnikiem - sprawnym. Pracuje bardzo ładnie, rozpędza się do 160km/h. Z niego podmieniam wszystko co się da.

Listwy nie podmieniałem akurat jeszcze... ale zamieniłem wtryskiwacz z cylindra nie sprawnego z tym na którym jest ok. Zero różnicy podczas odpinania przewodów z poszczególnych baniaków.

Może ta wiązka. Z tym, że ogólnie wyjąłem listwę wraz ze wtryskami, kręciłem rozrusznikiem i z każdego leciała benzyna, ale może właśnie w nie do końca właściwy sposób, bo na oko ciężko to ocenić.
A ogólnie gaz tam był zwykły, na śrubę. Sekwencja to już moja sprawka, z tym, że wiązka lpg nie podłączona jeszcze, a więc wiązka wtrysków nie ruszana.

Dodam jeszcze, że czy na benzynie, czy to na gazie jak był jeszcze podłączony, silnik pracował tak samo źle - nie równo i bez mocy.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 lipca 2016, 11:48 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 27 kwietnia 2016, 19:21
Posty: 32
Pojazd: Lublin 3, 2.2 B
Dziś z ojcem chyba wykluczyliśmy mechaniczną usterkę.

Podczas pracy, po odłączeniu przewodu z 1 gara silnik cały czas reagował najmniej. A dziś z kolei najbardziej silnik to odczuł w stosunku do innych cylindrów.
W między czasie obrotomierz po lekkim przegazowaniu, około 1500obr pokazywał 5000obr, więc wychodzi na to, że elektryka siedzi. Mam w wiązce sporo taśmy izolacyjnej i sztukowanych kabli. Chyba tu jest pies pogrzebany.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 lipca 2016, 13:58 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2049
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
zdecydowanie

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 lipca 2016, 15:57 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 lipca 2014, 23:07
Posty: 96
Pisałem 11 maja sprawdź wiązkę silnika międzyczasie w twoim temacie pojawił sie problem chek engine.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 57 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net