Dzisiaj jest 27 kwietnia 2024, 18:59


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
Post: 13 lipca 2016, 21:30 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 lutego 2015, 21:39
Posty: 291
Lokalizacja: Kraków
Pojazd: Żuk A07
Hehe dobre z tym 4 biegiem, druga przepustnica się otwiera?

_________________
https://www.facebook.com/zukolak/


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 lipca 2016, 12:11 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 22 listopada 2015, 20:38
Posty: 16
Lokalizacja: Wrocław
Faktycznie!

Wrzuciłem czwórkę, z oporem ale weszła. Później piątkę i szóstkę, a po chwili w lusterku wstecznym ujrzałem oddalający się układ słoneczny...

Przy najbliższej okazji obadamy gaźnik i okolice.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 lipca 2016, 09:18 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 19 sierpnia 2015, 20:15
Posty: 192
Pojazd: Tarpan 237
druga gardziel nie ma nic do rzeczy, padera warszawa tez nie ma drugiej gardzieli bo linka zle naciagnieta, a mimo to leci 100

sam gaznik mozesz przejrzec, dysze glowna i plywak, moze ktos zrobil wersje eko


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 lipca 2016, 11:27 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Bo ślizgające się sprzęgło to byłoby już raczej czuć?

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 sierpnia 2016, 21:27 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 22 listopada 2015, 20:38
Posty: 16
Lokalizacja: Wrocław
Nie, sprzęgło raczej się nie ślizga. Póki co pomierzyłem ciśnienia sprężania. Wyniki na wszystkich cylindrach wynoszą ok. 9,5. Podziałka na manometrze ma skalę co 0,5 kPa, więc trudniej zmierzyć dokładniej. Po wlaniu do każdego z cylindrów po 5 ml oleju silnikowego wartości podskoczyły do 10 kPa. Dodam jeszcze, że w czasie prób silnik był rozgrzany do 80-90 stopni, wszystkie świece wykręcone, przepustnica otwarta.
Wiem, że te wartości są nieco niższe od nominalnych. Auto ma na liczniku ok. 25 tys. km, czy te wartości ciśnienia kwalifikują silnik do remontu? Póki co, nie zauważyłem, żeby silnik spalał olej.
A propos przepustnicy, druga gardziel się otwiera.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 07 sierpnia 2016, 09:30 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2049
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
zdrowy motor. może licznik z k=1000masz?
ustaw zawory,zapłon. zdejm tłumik i zrób próbę, może zapchany w środku-zardzewiały, albo coś tam wlazło. miałem takie przypadki.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 listopada 2016, 08:43 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 22 listopada 2015, 20:38
Posty: 16
Lokalizacja: Wrocław
Po kilkudziesięciu kilometrach jazdy wykręciłem świece i zauważyłem, że na drugim cylindrze świeca jest czarna i mokra (zaolejona). Mam wrażenie, że momentami nie pali na ten cylinder. Iskra jest. Ponownie sprawdziłem sprężanie - jest OK. Mam podejrzenie, że może to uszczelniacz zaworu ssącego puszcza olej do cylindra. Czy da się to sprawdzić i naprawić bez ściągania głowicy?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 listopada 2016, 18:17 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2049
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
te silniki nie mają uszczelniaczy zaworów, sa kapturki, ale zasadniczo jak puszcza olej to prowadnica wywalona. z tym że najczęściej wszystki razem lecą.
Popychacze są ok, może sie rozłaczył, albo laska wypadła? zawory na tym garku normalnie sie otwierają, pełen skok?

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 listopada 2016, 18:22 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2049
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
sprawdz też uszczelke kolektorów.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 22 listopada 2016, 09:01 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 22 listopada 2015, 20:38
Posty: 16
Lokalizacja: Wrocław
Po ściągnięciu pokrywy wszystko wygląda OK. Luzy wyregulowane, przedmuchów nie widać. Mam wrażenie, że olej śmierdzi benzyną.
Za pomocą substytutu lampy stroboskopowej, który jest do nabycia na Alledrogo za ok 25PLN ustawiłem zapłon na 8 stopni. Trochę to pomogło podnieść prędkość (8-10 km/h) ale teraz pod górę idzie słabiej. Sprawdzę jeszcze zapłon za pomocą klasycznej metody (żaróweczka) i zobaczymy, czy wyniki się pokryją.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 22 listopada 2016, 09:37 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Weź pod uwagę,że te 8 stopni to było zalecane dla benzyny 86 oktan. Zapłon trzeba ustawić na słuch i pod to, jak samochód się zbiera.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 22 listopada 2016, 16:28 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 22 listopada 2015, 20:38
Posty: 16
Lokalizacja: Wrocław
Tak, to prawda, te 8 stopni jest podane dla paliwa o mniejszej LO, niż tankowane dziś 95 oktanów. To przełożenie (LO/opóźnienie/wyprzedzenie zapłonu) ma większe znaczenie gdyby chcieć stosować paliwo o LO mniejszej, niż te 85 oktanów.
Ustawianie na słuch jest rzeczywiście chyba najbardziej sensowne, ale to wymaga praktyki, której ja jeszcze nie nabyłem.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 54 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net