Dzisiaj jest 27 kwietnia 2024, 17:34


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Post: 11 lipca 2016, 09:42 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 22 listopada 2015, 20:38
Posty: 16
Lokalizacja: Wrocław
Jakiś czas temu stałem się posiadaczem Żuka A15 z 1989 r.
Pojazd nie jest w stanie osiągnąć prędkości większej niż 60 km/h. Silnik nie robi wrażenia słabego, wkręca się na obroty, auto rozpędza się dość żwawo i przy 60km/h S-21 ma ochotę już wyskoczyć z ramy. Myślałem, że może to wina przełożenia w moście, ale wskazanie prędkościomierza są niestety raczej adekwatne do rzeczywistości. Wydaje mi się, że gdyby był założony jakiś wolny most, to licznik by zawyżał - wskazywałby np 90 a rzeczywista prędkość byłaby 70. Po ściągnięciu wału napędowego i wbiciu trójki (skrzynia biegów typ 16) licznik ledwo dobił do 70. Zrobiłem to przy okazji, bo chcę wymienić krzyżaki. Czy jest taka możliwość, że trzeci bieg w skrzyni nie ma przełożenia 1,0 ? Silnik się nie grzeje, ciśnienie na wolnych obrotach między 0,2 i 0,5. Auto po zakupie zrobiło prawie 300 km. ale jazda z prędkością przelotową 45-50 km/h jest mało komfortowa. Dodam jeszcze, że żuk stoi na standardowych oponach.
Gdzie należałoby szukać przyczyn tej żukowej ślamazarności?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 11 lipca 2016, 09:54 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 19 sierpnia 2015, 20:15
Posty: 192
Pojazd: Tarpan 237
raczej w silniku a konkretnie jego osprzecie- gaznik, ukl zaplonowy, to tam jest problem a zadnych odstepstw nie moglo byc...bo i po co, nawet warszawa z dolniakiem i krotkim mostem spokojnie buja sie do 90


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 11 lipca 2016, 10:44 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 22 listopada 2015, 20:38
Posty: 16
Lokalizacja: Wrocław
Luzy zaworowe ustawiałem wg. instrukcji, dysze gaźnika przeczyściłem, pompa paliwa ma nową membranę i zaworki, nowe świece, nowe kable, nowy palec rozdzielacza, przerywacz przeczyszczony.
Też myślę o silniku, ale odpala bez większych trudności, po nagrzaniu nie kopci, mam wrażenie, że ma moc, obroty są wysokie ale nie przekłada się to na prędkość.
Od czego zacząć poszukiwania?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 11 lipca 2016, 10:55 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Sprawdzić na 100% most - tak, żeby na pewno go wykluczyć. Jesteś w stanie dowiedzieć się / sprawdzić, czy na pewno jest oryginalny? Wrzuć Żuka na kobyłki i sprawdź, jakie jest przełożenie (ilość obrotu walu napędowego do pełnego obrotu koła). Zmierzam do tego, że taką przykrą niespodziankę może robić most od Tarpana z silnikiem 1500 ("fiatowskim").

Jeśli zaś most okaże się / jest właściwy, to pozostaje tylko "wokół silnika" szukać - zapłon i gaźnik - sprawdź na początek dysze - czy aby ktoś nie przesadził z "oszczędnością" - w sensie czy nie są za małe?

Łożyska w kołach rozumiem, że są dobre? Hamulce nie blokują czasami...?

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 11 lipca 2016, 15:00 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 22 listopada 2015, 20:38
Posty: 16
Lokalizacja: Wrocław
Hamulce nie blokują, łożyska mają lekkie luzy ale nie buczą i nie grzeją się. Zresztą, po ściągnięciu wału - czyli bez żadnego obciążenia - licznik na III i tak nie wychylił się poza 70, czyli mechanicznie raczej nic nie blokuje. Zbadam oznaczenia na moście, ale niepokoi mnie to, że gdyby był wsadzony nieoryginalny most, to licznik wskazywałby prędkość wyższą niż w rzeczywistości, a tak nie jest.
Złe ustawienie zapłonu dawałoby chyba jeszcze jakieś dodatkowe atrakcje: strzały w gaźnik, wydech, słaby rozruch.
Jak nic nie wymyślę, to zabiorę się za gaźnik.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 11 lipca 2016, 15:08 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
90% ja bym stawiał na zablokowany pedał gazu. Lub pedał chodzi w pełnym zakresie, ale już cięgna do gaźnika nie mają pełnego zakresu.
Albo kwestia samego pedału, albo jeszcze może być zapieczony bolec odpowietrzający w kolektorze ssącym. Częsty przypadek.
W każdym razie szukałbym przyczyny w czymś, co uniemożliwia otwarcie do końca przepustnicy.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 11 lipca 2016, 20:16 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 06 lipca 2016, 18:58
Posty: 27
Pojazd: Gaz691971
Bolec odpowietrzający? Co to takiego? Mogę prosić o wyjaśnienie dokładniejsze?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 11 lipca 2016, 21:50 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2049
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
albo żle ustawione cięgła gazu

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 11 lipca 2016, 22:09 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Patrząc od kabiny za gaźnikiem, pod komorą pływakową jest bolec w kolektorze ssącym - jest on uruchamiany blachą w formie krzywki, sprzężoną z osią przepustnicy - otwiera bolec przy dodaniu gazu, a co za tym idzie - jeśli jest zapieczony to nie możesz w pełni otworzyć przepustnicy.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 12 lipca 2016, 06:18 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 06 lipca 2016, 18:58
Posty: 27
Pojazd: Gaz691971
No dobra tak właśnie myślałem że to może o to chodzić.
Zmieniłem silnik i stało się nieszczęście i zgubiłem ten bolec że sprężyną. Nie mogłem w książce znaleźć żadnego info na ten temat więc zaślepiłem otwór a podciśnienie sobie ciągnie z obudowy filtra.
Czy powinienem szukać bolca i to zamontować? Co o tym sądzicie? Potrzebne do jest?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 12 lipca 2016, 07:27 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 22 listopada 2015, 20:38
Posty: 16
Lokalizacja: Wrocław
Ten pstryczek, o którym mówimy u mnie nie jest zablokowany, mam wrażenie, że ma tendencje do nieodbijania - chowa się, ale wyskakuje z opóźnieniem.
Na moście znalazłem oznaczenia: 18_1512200 - czyli typ 18.
Podniosłem jedno koło, kręciłem nim i liczyłem obroty wału. Wyniki wyglądają tak:
9 obrotów koła - 23 równe obroty wałem
18 obrotów koła - 45 równych obrotów wałem.
Jak z tego teraz obliczyć przełożenie mostu?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 12 lipca 2016, 08:28 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Jeśli masz gaźnik Webera - sprawdź, czy na pewno druga przepustnica otwiera się do końca przy pełnym nacisku na pedał gazu.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 12 lipca 2016, 12:40 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
To most można wykluczyć. Wychodzi przełożenie około 4 (przy tej (nie)dokładności pomiaru ;) ) - czyli najszybszy most, jaki ewentualnie mógł występować w Żukach.

Liczy się prosto - ilość obrotów koła / ilość obrotów wału (przy czym wynik jest tym dokładniejszy, im więcej obrotów zliczyliśmy).

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 12 lipca 2016, 23:03 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 16 stycznia 2016, 22:33
Posty: 147
Lokalizacja: Żabia Wola - Bartoszówka
Pojazd: Żuk A15 1969
Mi się nie otwierał 2 gardziel a i tak do 100 dokręcił. Teraz po przełożeniu sprężynki czuć że lekko sie rozpędza :)
A na Twoim miejscu zmierzyłbym mu sprężanie, kompresje znaczy.
A pracuje na wszystkich cylindrach? I czy nie ssie fałszywego powietrza. I czy zapłon nie przestawiony dużo... Zawory czy ustawione?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 lipca 2016, 17:33 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 01 września 2015, 12:00
Posty: 609
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Pojazd: Żuk A07B 1994
... a może po prostu zapnij 4 bieg ? ;)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 53 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net