Dzisiaj jest 19 kwietnia 2024, 06:44


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
Post: 17 lipca 2016, 14:28 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2049
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
no dziurki to producent tloków robił;) rowki zmniejszają tarcie i tworzą tzw. półki olejowe. robi się tak przy długich płaszczach tłoków lub przy tłokach skłonnych do zatarć- tłoki Kolbenschmidta w pierwszych 125p.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 18 lipca 2016, 21:37 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 03 maja 2009, 20:03
Posty: 153
Lokalizacja: Warszawa
Moja stara Nysa kampingowa gdzie stanie , tam lubi zostawić ślad pod nazwą " Tu byłam " . A moja żona nie lubi plam oleju na kostce położonej dwa lata temu . Trzeba było szukać kompromisu . Początkowo wystarczała płachta folii malarskiej zmieniana co 3 miesiące , ale gdy w garażu stoi słupek takiego samego silnika , to jest okazja spróbować . Znalazłem arkusz blachy cynkowanej , trochę kartonu na przymiarki i wyszło coś takiego , co po drobnych modyfikacjach bardzo ładnie pasuje do obecnego silnika Nysy , a mam cichą nadzieję , że nie będzie potrzebne po wymianie silnika na ten , o którym pisze . Mógłbym zrobić długą miskę , aż za skrzynię biegów , ale moja skrzynia i dyfer nie ciekną . Więc to wystarcza . Oczywiście wymiana oleju może być bardziej skomplikowana , ale ja i tak używam pompki do wymiany kupionej parę lat temu w sklepie Jula . Kto nie wie o co chodzi - to wkładam przewód zasysający w miejsce bagnetu , wylot z pompy do starej 5 litrowej bańki i podłączam 12 V . Po minucie cały olej jest odessany .
A dla tych , co zmieniają tradycyjnie mały PATENT : współczesne silniki i skrzynie biegów mają czasem w korku spustowym magnes zbierający opiłki stalowe . Do Nysy , która tego nie ma proponuję z zewnątrz , blisko korka spustowego przyczepić magnes neodymowy . Gdy spuszczamy olej to chwilę wcześniej wystarczy oderwać magnes , potem odkręcić korek i ewentualne opiłki spłyną . Nie ma obawy , dobry magnes nie oderwie się .
Jeżdżę z takim od kilku lat .


Załączniki:
Nyska i folia.jpg
Nyska i folia.jpg [ 479.19 KiB | Przeglądany 5304 razy ]
Miska 1.jpg.JPG
Miska 1.jpg.JPG [ 680 KiB | Przeglądany 5304 razy ]
Miska 2.jpg.JPG
Miska 2.jpg.JPG [ 641.59 KiB | Przeglądany 5304 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 18 lipca 2016, 21:49 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 03 maja 2009, 20:03
Posty: 153
Lokalizacja: Warszawa
Instrukcja naprawy silnika podaje , że luz osiowy wału korbowego ma wynosić od 0,09 do 0,25 mm .
W moim przypadku wynosił prawie 2 mm . Przyczynę widać na zdjęciu starej półpanewki . Ta od wnętrza silnika była niemal nowa , a zewnętrzna zdarta do gołej blachy , a nawet właściwa blacha . Być może , że przyczyną był niedrożny przewód smarujący koło rozrządu i właśnie tą panewkę .
Normą jest na forach nie podawać nazwy firm , ale tym razem zrobię wyjątek : szukając nowych panewek w internecie mogłem bez problemu kupić trochę taniej , ale tylko w firmie Bimex gdy zapytałem o komplet panewek do S-21 , to zaproponowano mi pełny komplet w którym były dołączone też półpanewki kasujące luz wału korbowego . Dali i półpanewki do nowszych silników i całą okrągłą panewkę do starszych modeli . Obecnie luz osiowy wału wynosi z trudem 0,1 mm. / szczelinomierz wchodzi z dużym oporem , a nie mam cieńszego /.


Załączniki:
Półpanewki 1.JPG
Półpanewki 1.JPG [ 690.48 KiB | Przeglądany 5300 razy ]
Półpanewka 2.JPG
Półpanewka 2.JPG [ 661.15 KiB | Przeglądany 5300 razy ]
Półpanewka 3.JPG
Półpanewka 3.JPG [ 562.74 KiB | Przeglądany 5300 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 18 lipca 2016, 22:00 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
tak naprawde ten silnik zyje swoim zyciem :D jeden kolega Pawel który zajmuje sie skladaniem S-21 od podstaw , powiedzial mi ze dopiero 1 czy 2 silniki udalo sie tak uszczelnic ze nieprzeciekaja , ale to niejest powiedziane ze niebedzie potem syfic , te uszczelniacze zaworów to ponoc pierwsze 500 km trzymaja szczelnosc , potem juz lekko przepuszczaja olej do komory spalania , jak to mój dziadek mówil : dziecko z gówna bata nieukrecisz :D

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 18 lipca 2016, 22:03 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 03 maja 2009, 20:03
Posty: 153
Lokalizacja: Warszawa
Przewietrzanie silnika albo prawie zawór EGR .

To nie żart . Jak przeanalizowałem do czego służy ten wichajster pod gaźnikiem to moge śmiało używać słowa " zawór EGR " . Tak w skrócie : trochę spalin z komory spalania wydostaje się pomiędzy pierścieniami tłokowymi i cylindrem , w misce olejowej miesza się z mgłą olejową i taki koktail jest zasysany z miski gumową rurką do filtra powietrza . A następnie inna rurka odprowadza ten koktail do kolektora ssącego , gdzie teoretycznie przy pełnym otwarciu przepustnicy wciskany jest ów zaworek i koktail dostaje się do komór spalania . Czyli EGR !
W moim przypadku rurka w kolektorze była tak zakorkowana nagarem , że dopiero pomogło wiertło 3 mm .
Jak widzicie na zdjęciu mam zainstalowany patent Nysanka p.n. blacha aluminiowa pod gaźnikiem . Miałem ją od kilku lat w też Nysie , może w czasie upałów trochę zapobiegała odparowaniu benzyny , ale ja raczej jeżdżę na LPG . Miałem też kupioną z kompletem podkładek do gaźnika taką grubą podkładkę chyba z jakiegoś plastyku o grubości 5 mm . Jeździłem tak kilka lat i nic . A teraz montując gaźnik na kolektorze zauważyłem , że gruba podkładka , niezależnie czy mam blachę , czy nie powoduje , że zawór po prostu nie działa . Dokładnie ten sam objaw mam w Nysie i w tym remontowanym silniku . Dopiero po wyjęciu 5 mm podkładki dmuchając w rurkę przewietrzania silnika można zauważyć , że przy otwartej przepustnicy zawór otworzył się i powietrze , przepływa do kolektora ssącego . Sprawdźcie jak jest w Waszych silnikach , bo na przeglądzie EURO-6 możecie nie zaliczyć .


Załączniki:
Komentarz: Otwarta przepustnica bez grubej podkładki .
ZAWÓR DZIAŁA

EGR 3.JPG
EGR 3.JPG [ 652.39 KiB | Przeglądany 5296 razy ]
Komentarz: Otwarta przepustnica z podkładką 5 mm.
ZAWÓR NIE OTWIERA SIĘ

EGR 2.JPG
EGR 2.JPG [ 650.66 KiB | Przeglądany 5296 razy ]
Komentarz: Z podkładką 5 mm i blachą 1,5 mm zawór niemal wypada z gniazda . Ja w obydwu silnikach wyrzucam tą podkładkę .
EGR 1.JPG
EGR 1.JPG [ 642.68 KiB | Przeglądany 5296 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 lipca 2016, 00:18 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
zbyszek99 pisze:
Normą jest na forach nie podawać nazwy firm (...)


Raczej nadmierną ostrożnością ;) W każdym bądź razie, jako admin forum, nie widzę powodów, dla których nie moglibyśmy wyrażać własnego zdania o firmach / warsztatach, z którymi mamy do czynienia. Zwłaszcza, kiedy może to pomóc pozostałym Forumowiczom :)

Wracajac do Twojego silnika - świetnie, że pokazujesz każdy etap i tak szczegółowo opisujesz - dobra robota!
Jak tylko opisałeś zakres modyfikacji, to brzmiało identycznie jak już czytałem w temacie takiej jednej zielonej Nysy ;) - więc poniekąd bylo wiadomo, że Strucel maczał w tym palce ;)

Pozdrawiam! :D

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 lipca 2016, 04:49 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
ten zawór niejest Ci potrzebny , mozesz go wymontowac z kolektora, umnie tego badziewia niema, chyba srube tam wsadzilem , musial bym zobaczyc.

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 lipca 2016, 07:25 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 22 grudnia 2014, 17:51
Posty: 434
Lokalizacja: gdynia
Oslona miski /odstojnik oleju petarda, na wynalazek nie ma praw autorskich ;) chetnie sobie zrobie taka

_________________
Fiat 126p 97”
Nissan Cherry 83”
Fiat 126p i 125p 82”
Fiat 126p 77”
Niewiadow n126 75”
Trabanta 601 72”
Wsk 125 58”


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 lipca 2016, 08:04 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 listopada 2015, 09:31
Posty: 317
Pojazd: DMP Lublin 3324 Groszek
Gruba plastykowa podkładka ma za zadanie ograniczać nagrzewanie gaźnika przez odizolowanie go od kolektora ssącego, który z kolei nagrzewa się od głowicy (drogą przewodnictwa cieplnego metalu a nie konwekcji ciepłego powietrza wokół silnika). Ale skoro jeździsz głównie na gazie, to pewnikiem nie będziesz widział różnicy :)

_________________
pozdrrrawiam! :)
zbYszek http://www.zbychewka.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 lipca 2016, 08:10 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 22 grudnia 2014, 17:51
Posty: 434
Lokalizacja: gdynia
Taka podkadke ma 126p dodatkowo doklada sie w celu ulepszenia mieszanki.

_________________
Fiat 126p 97”
Nissan Cherry 83”
Fiat 126p i 125p 82”
Fiat 126p 77”
Niewiadow n126 75”
Trabanta 601 72”
Wsk 125 58”


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 lipca 2016, 11:03 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Ta w 126p to polepsza mieszankę o ile jest według pomysłu prof. Rawskiego - tam jest wykonany kanalik służący do gazowania paliwa

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 lipca 2016, 17:29 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 03 maja 2009, 20:03
Posty: 153
Lokalizacja: Warszawa
"...ten zawór niejest Ci potrzebny , mozesz go wymontowac z kolektora, umnie tego badziewia niema, chyba srube tam wsadzilem , musial bym zobaczyc...."[quote="nysanek"]


Zawór jednak zostawię . Uszczelniłem , oczyściłem i uważam , że będzie wyciągał z gaźnika choć trochę syfu . Przez to dłużej będzie czysty filtr powietrza . A grubą uszczelkę pod gaźnikiem wywaliłem . Zobaczę po jakim czasie rurka znowu zaczopuje się nagarem .


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 lipca 2016, 17:51 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 03 maja 2009, 20:03
Posty: 153
Lokalizacja: Warszawa
Następny temat to " lubryfikator " .
A tak się złożyło , że jutro o 8 rano muszę stawić się w szpitalu , gdzie przez 3 dni będę sobie leżał z podłączona kroplówką . Na szczęście z tabletem na kolanach i słabym dostępem do internetu .
A lubryfikator to właśnie kroplówka dla mojego silnika . Urządzenie które kupiłem z tego dozownika ma wyprowadzoną tylko rurkę , a nie ma dyszy , ani instrukcji jak to zamontować . Byłem w zaprzyjaźnionym zakładzie instalacyjnym , ale za firmowy montaż życzą sobie 1400 zł . Montują dysze w kolektorze ssącym przed wtryskiwaczami . Pan monter ma 12 lat praktyki i jeszcze nie robił tego w silniku gaźnikowym . Zresztą kiedy ostatnio montował LPG pierwszej generacji to już nie pamięta .
Jedna moja prośba - nie dyskutujmy czy to jest potrzebne . W mojej Nysie choć jeżdżę na gazie , to co jakiś czas przełączam na benzynę , gdzie dolałem dodatek czteroetylku ołowiu aby chronić zawory . A lubryfikator dodaje się przy jeździe na gazie . Mój początkowy pomysł był , aby jako dyszę zastosować igłę lekarską i umieścić ją właśnie w tej grubej uszczelce pod gaźnikiem , ale uszczelkę właśnie wywaliłem .


Załączniki:
Lubryfikator.jpg
Lubryfikator.jpg [ 119.5 KiB | Przeglądany 5262 razy ]
dozownik.jpg
dozownik.jpg [ 709.31 KiB | Przeglądany 5262 razy ]
WP_20160719_17_00_55_Pro.jpg
WP_20160719_17_00_55_Pro.jpg [ 645.49 KiB | Przeglądany 5262 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 lipca 2016, 20:42 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Nie zapomnij,że podkłada izolacyjna pod gaźnikiem powinna być, tyle, że cieńsza. :) Piszę to, żeby nie wprowadzić w kogoś błąd stwierdzeniem "wywalam grubą uszczelkę" ;) Uszczelki uszczelkami, ale między gaźnikiem a kolektorem ssącym bakelitowa podkładka izolacyjna musi być.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 lipca 2016, 21:26 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 03 maja 2009, 20:03
Posty: 153
Lokalizacja: Warszawa
Właśnie przed chwilą zmierzyłem :
na kolektorze leżą 2 podkładki textolitowe po 0,55 mm
następne to blacha Alu 1,5 mm
i znowu 2 podkładki 0,55 mm
RAZEM :kolektor od gaźnika oddalony o 3,7 mm
blacha można uznać , że to radiator odprowadzający
ciepło .
A ponadto pamiętaj , że wszystko w fazie eksperymentu . Jeżeli będzie
źle , będą kolejne zmiany .
Silnik na moim " koziołku " ma przepracować co najmniej 40 litrów benzyny .
Po pierwszej wymianie oleju , do drugiego dodam Ceramizer .
Na razie czekam na elementu układu wydechowego . /przecież nie narobię hałasu pod domem /.


Załączniki:
Silnik.jpg
Silnik.jpg [ 480.05 KiB | Przeglądany 5250 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net