Forum Miłośników Polskich Dostawczaków
http://forum.polskiedostawczaki.pl/

Silnik S-21 Remont i Tuning
http://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=6&t=3357
Strona 3 z 3

Autor:  nysanek [ 19 lipca 2016, 21:54 ]
Tytuł:  Re: Silnik S-21 Remont i Tuning

z blacha bedzie lepiej pod gaznikiem , to wynalazek Opla w latach 60/70 , a ten dodatek zamiennik olowiowy to Ci potrzebny , niemasz twardych zaworów i gniazd do paliwa bez-olowiowego ?

Autor:  zbyszek99 [ 20 lipca 2016, 19:39 ]
Tytuł:  Re: Silnik S-21 Remont i Tuning

Mam akurat dużo wolnego czasu i czytam różne fora n.t. lubryfikatora . Wszędzie czytam że tam gdzie był stosowany , gniazda i zawory są w zdecydowanie lepszej kondycji , i dotyczy to nowych silników już z utwardzonymi gniazdami . Jakie gniazda są u mnie ?? - nie wiem . jakie zawory ?? - od firmy AMP Paradowscy ze Szczecina - firma zapewnia że :

.... Utwardzanie końca trzonka przez hartowanie indukcyjne oraz napawanie stelitem
Zgrzewanie tarciowe
Utwardzanie trzonków poprzez dogniatanie lub impulsowe azotowanie plazmow
e

o samych grzybkach nic nie piszą .
Jeżeli przyjąć , że dozownik kosztuje 70 zł , a litr płynu 110 zł i starcza na 10 000 km , to nic nie ryzykuję .
Byłem niedawno na przeglądzie i diagnosta wspomniał , że od poprzedniego przeglądu przejechałem prawie 8 000 km .

Autor:  Strucelsw [ 21 lipca 2016, 17:04 ]
Tytuł:  Re: Silnik S-21 Remont i Tuning

zawory amp są ze stali stopowej i nie wypalą się. nieodpowiednio traktowane żeliwne gniazda mogą być problemem. wrogiem są temperatura i brak luzów zaworowych oraz brak uformowania na pseudoetylinie.

A palce maczałem i to dosłownie-przy polerce np. kanałów na mokro:)

Autor:  Strucelsw [ 21 lipca 2016, 17:14 ]
Tytuł:  Re: Silnik S-21 Remont i Tuning

zaworek w kolektorze-egr jest potrzebny-inaczej bardzo szybko podsycony olejem zostanie wkład filtra powietrza, i gażnik o ile nie całkiem zapluty.
izolacja gaźnika na gazie też ma znaczenie- aby zwiększyc napełnianie ciężarowe. gaz z powietrzem też ogrzewa się od ciepłego gaźnika i później są straty mocy.
a zamiast ceramizera-lepiej Ceratec Liqui Moly, przynajmniej działa dobrze i produkt poważnej firmy

magnes może być na filtrze oleju, albo wciśniety w korek, też działa, żeliwne opiłki nie wbijaja się w panewki.

uszczelniacze zaworów wystarczy dać silikonowe-i będa działać długo. takie są w tym silniku.

Autor:  Klamot [ 03 grudnia 2016, 15:42 ]
Tytuł:  Re: Silnik S-21 Remont i Tuning

Od czego konkretnie są pasujące uszczelniacze zaworowe? Od jakiego auta zastosowałeś?

Autor:  Strucelsw [ 03 grudnia 2016, 19:18 ]
Tytuł:  Re: Silnik S-21 Remont i Tuning

wziąłem gotowe silikony od żuka. miał je gość na Popularnej w Warszawie, sklep "Adach", może znów je ma.

Autor:  atom1 [ 04 grudnia 2016, 00:19 ]
Tytuł:  Re: Silnik S-21 Remont i Tuning

w lublinie na mełgiewskiej był swego czasu dobrze wyposażony sklep do żuka i pochodnych :-) na necie byl kontakt

Autor:  Melesjo [ 20 listopada 2017, 20:03 ]
Tytuł:  Re: Silnik S-21 Remont i Tuning

Ciekawe jak przebiegają testy. Zaraz będzie rok od ostatniego wpisu a temat arcyciekawy jest.

Autor:  Strucelsw [ 20 listopada 2017, 20:14 ]
Tytuł:  Re: Silnik S-21 Remont i Tuning

Historyk chyba kupił ten silnik. Zbyszek zmarł i nie uruchomił silnika, jedynie umiejscowił go w stanowisku do docierania. za to inne silniki chodzą i mają się dobrze, u Żukostrażaka jeden ma prawie 2 a drugi ponad 6kkm, jednak tam były tylko mody głowicy (bez większych zaworów) i gaźników, bez rowków w tłokach, 3 pierścieni. Moja nysa zrobiła 3,5kkm. licznikowo ok. 125km/h osiąga bez większego wysiłku
Silikonowych uszczelniaczy od tamtej pory już nie było na Popularnej...

Strona 3 z 3 Strefa czasowa UTC+1godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/