Dzisiaj jest 23 maja 2024, 15:06


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: filtr paliwa...
Post: 24 października 2008, 19:18 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 listopada 2007, 17:46
Posty: 490
Lokalizacja: Kraków
Siemanko, dawno nie pisałem , no ale mam problem to zwracam się do was.

Widząc że cały czas pomykam nyskami na gazie , to benzyna jest lana sporadycznie , i tak się stało że ostatnio zapchała mi się dysza w gaźniku bo jakiś syf pociągnęło .
Zdecydowałem zatem iż zamontuje filtry paliwa , te plastikowe .
Dziś mechanik zamontował je , pomiędzy elektrozaworem ( tym który odcina paliwo jak się przełącza na gaz ) a gaźnikiem.
Na benzynie autka hulają dobrze , natomiast jest problem na gazie... są słabe i się coś przytykają... czemu tak się dzieje?

_________________
FSD Nysa 522 Mikrobus r.'87
FSD Nysa 522 Mikrobus r.'91
Polski Fiat 126p 650E FL Bielsko Biała '92
Romet Ogar 205 r.'91
Jawa 210 r.'80


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 24 października 2008, 20:06 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5080
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Sam sobie odpowiedziałeś na pytanie, czemu większośc posiadaczy zabytkowych samochodów nie preferuje gazu. Gaz to syf. Strasznie syfi silnik(a w szczególności urządzenia, przez które przepływa-m.in. gaźnik) i obniża dośc znacząco jego moc :/ Poza tym samochód gazu pali kilka litrow wiecej niż benzyny, wiec myslę, ze z tym gazem to nawet nie jest wielka oszczednośc.
Kiedys ktos wymyslil, ze bedzie sie jezdic na benzynie, bo tak jest dobrze. Do dzis tak jest :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 24 października 2008, 20:17 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 listopada 2007, 17:46
Posty: 490
Lokalizacja: Kraków
Oj mariano mariano...moje nysy na gazie zrobily ok 20000 km i wszystko zawsze grało. Był delikatny spadek mocy i tyle. Jaja się zaczeły dzisiaj po zamontowaniu filtrów benzyny. Moje nysy palą 16 gazu na mieście i 12 w trasie. Benzyny 14 i 10. Litr benzyny 4,20 , litr gazu 2,29. Ile zaoszczędziłem na jednej nysce na 20000? A na dwóch? Oblicz. :)

_________________
FSD Nysa 522 Mikrobus r.'87
FSD Nysa 522 Mikrobus r.'91
Polski Fiat 126p 650E FL Bielsko Biała '92
Romet Ogar 205 r.'91
Jawa 210 r.'80


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 25 października 2008, 17:45 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5080
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Ale silnik nie zaoszczędził, tylko stracił :) Pytanie więc, czy chcesz oszczędzac Nysę, czy pieniądze :) Rozuimiem, że jak jeździsz po mieście to dużo pali, więc gaz jest bardziej ekonomiczny :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 25 października 2008, 18:56 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 listopada 2007, 17:46
Posty: 490
Lokalizacja: Kraków
Marian15 pisze:
Ale silnik nie zaoszczędził, tylko stracił :) Pytanie więc, czy chcesz oszczędzac Nysę, czy pieniądze :) Rozuimiem, że jak jeździsz po mieście to dużo pali, więc gaz jest bardziej ekonomiczny :)
wiesz... nie do końca , zależy jak się użytkuje auto na gazie.
Ja np. rano jak odpalam to na benzynie , jak się zagrzeje to dopiero wrzucam gaz , a na koniec dnia gaszę na benzynie.
Zamontowane mam specjalne świece do gazu , chłodniejsze.
Także myślę że akurat w przypadku moich nys nic się złego nie dzieje :)

_________________
FSD Nysa 522 Mikrobus r.'87
FSD Nysa 522 Mikrobus r.'91
Polski Fiat 126p 650E FL Bielsko Biała '92
Romet Ogar 205 r.'91
Jawa 210 r.'80


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 25 października 2008, 19:07 
teraz jeszcze tani ten gaz , ale sa podwyzki w gazie informuja otym i to dosyc spore, wiec niedlugo niebedzie roznicy paliwo / gaz , tu w niemczech obserwowac mozna bylo to bardzo dobrze jak litr benzyny super kosztowal 1,50 euro to byla taka skakanka ceny od 1,50 do 1,58 za litr , warsztaty wywieszaly informacje ze tutaj montujemy inst.gazowe , teraz jak litr kosztuje 1,25 to i te reklamy z warsztatow znikly :D ja wiem jedno ze silnik S21 na benzynie jest taki wystarczajacy dla nysy to znaczy no niejest za mocny , a gaz jeszcze bardziej oslabia moc tego silnika :? ale tak jak w twoim przypadku ze duzo kilosow robisz to jest praktyczniejszy napewno na dzien dzisiejszy.

twoj problem polega w tym ze zbiornik paliwa niejest zawsze do pelna zatankowany , jak dlugo nieuzywasz paliwa to zatankuj go do pelna w ten sposob unikniesz wody kondensujacej i rdzy , jak masz ochote jechac na benzynie , po jezdzie niezapomnij zatankowac znowu do pelna :wink:


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 25 października 2008, 19:13 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 listopada 2007, 17:46
Posty: 490
Lokalizacja: Kraków
po euro 25 jest gaz u Ciebie?? cholera, niesamowite.
W każdym razie wiesz co, jeżeli , a napewno prędzej czy później , wprowadzą w Polsce zakaz wjazdu do miast aut bez katalizatorów euro 2,3,4 itd , to gaz jako że uznawany jako paliwo ekologiczne uratuje mi 4 litery 8) .
Co do mocy to faktycznie na gazie jest jej trochę mniej , ale jak jedzie się z turystami to i tak do 50 km/h i nie odczuwam tego.
A na benzynce lubię sobie czasem pośmigać jak popada... :twisted: na 2 i 3 nyska świetnie daje rade na rondach :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

_________________
FSD Nysa 522 Mikrobus r.'87
FSD Nysa 522 Mikrobus r.'91
Polski Fiat 126p 650E FL Bielsko Biała '92
Romet Ogar 205 r.'91
Jawa 210 r.'80


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 25 października 2008, 19:20 
jak po euro 25 ? gaz tutaj kosztuje 0,70 centa , tylko poczekac troche jak ten gaz dorowna ceny paliwa :wink: tak jak dla ciebie jest to interesujace bo w duzym miescie jezdzisz z tymi naklejkami na szybie , i nysa "ekologiczna" :)


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 25 października 2008, 19:26 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 listopada 2007, 17:46
Posty: 490
Lokalizacja: Kraków
jak bym jej używał sporadycznie dla hobby to napewno bym nie gazował bo nie byłoby sensu.
8)

_________________
FSD Nysa 522 Mikrobus r.'87
FSD Nysa 522 Mikrobus r.'91
Polski Fiat 126p 650E FL Bielsko Biała '92
Romet Ogar 205 r.'91
Jawa 210 r.'80


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 28 października 2008, 10:40 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 lipca 2007, 13:03
Posty: 2604
Lokalizacja: Kołobrzeg
Pojazd: Nysa 522W, 522S,Autosan H6 ZK
ja tam na gazie też mam i nie narzekam. Spadek mocy jest, czuje się to ale coś za coś-taniej ale wolniej. Zresztą to nie auta na wyścigi.

_________________
nysomani wszystkich krajów-łączcie się!!!!!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 28 października 2008, 12:48 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 listopada 2007, 17:46
Posty: 490
Lokalizacja: Kraków
Robo pisze:
ja tam na gazie też mam i nie narzekam. Spadek mocy jest, czuje się to ale coś za coś-taniej ale wolniej. Zresztą to nie auta na wyścigi.
ale odboii nie masz :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

_________________
FSD Nysa 522 Mikrobus r.'87
FSD Nysa 522 Mikrobus r.'91
Polski Fiat 126p 650E FL Bielsko Biała '92
Romet Ogar 205 r.'91
Jawa 210 r.'80


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 03 listopada 2008, 08:56 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 lipca 2007, 13:03
Posty: 2604
Lokalizacja: Kołobrzeg
Pojazd: Nysa 522W, 522S,Autosan H6 ZK
mam :cheers:

_________________
nysomani wszystkich krajów-łączcie się!!!!!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 10 listopada 2008, 14:53 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 sierpnia 2007, 17:15
Posty: 22
Lokalizacja: wroclaw
Fajna dyskusja na temat gazu. Ja wiekszosc moich samochodow mialem/mam na gaz, wiec sie przylacze. Nie znam jeszcze silnika nysy, jego mocy, charakterystyki i bolaczek, ale na przykladzie np. silnikow fso moge powiedziec o gazie, ze az tak zly nie jest. po pierwsze nigdy nie zauwazylem wielkiego spadku mocy, ale zawsze gaz zakladany byl na dobry-niewytluczony silnik (kazdy dobry mechanik co zaklada gaz- nie podejmie sie tego w silniku, co juz umiera). Gaz ma szybsza detonacje, mozna przyspieszyc nieco zaplon- to sie czuje naprawde. Ma tez wieksza temp spalania, wiec silnik sie grzeje bardziej, warto miec chlodzenie sprawne 100%. ale tez silnik sie szybciej nagrzewa,w zimie to wazne i przyjemne dla skostnialych rak i nog :D Poza tym widze, ze silnik pracuje kulturalniej, przy stykowym zaplonie, w polaczeniu z modulem zaplonowym- mruczy wybornie. Kolejna wada jest jego suchosc. Dlatego tez gasze i zapalam na benzynie, robie tez przejazdzki czesto na 95 z dodatkiem. wysusza gaznik, wszystkie elementy, ktore powinny miec kontakt z wmiare tlusta benzynka, np zaworologie. ale mozna do gazu wkrecic inny gaznik, oryginalny trzymac zakonserwowany, by kiedys powrocic do benzyny ;) mnie sie to marzy oczywiscie. ale jak sie nie ma sporo pieniedzy na codzienna jazde, robi sie duze przebiegi i nie lubi sie diesla-> gaz jest ok :] straszne opinie o gazie powstaly na jego starcie, lata 90 w polsce, zabite polonezy taksowki, przykrecony doplyw gazu maksymalnie, zeby malo palilo, silnik nie mial mocy, nie mial paliwa by produkowac jakas tam moc. przy ustawieniu gazu nigdy go nie przykrecam za bardzo, spalam ok. 2 litrow wiecej i spokojnie wyprzedzam kogo tylko sie da :D tak wiec, dobrze zalozona, do dobrego silnika instalacja nie jest wcale taka zla. pamietam w nysie, dawno temu, z ojcem zalozylismy gaz-> nie bylo zadnych problemow, nawet w ostrych, gorskich warunkach, gdzie nyska pracowala. ale silnik byl miodzio :)
niech miksol i gaz bedzie z Wami :))

_________________
Obrazek
to tu, to tam ...


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 13 stycznia 2009, 20:07 
Gość Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2009, 12:27
Posty: 5
Lokalizacja: Krakoof miasto królów Polskich :)
Ja tu apropos gazu powiem pare slow, bo mialem kilka aut na gazie i wiem cos niecos. Jak na moj gust do nysy przydalo by sie zalozyc blosa bo rzadko sie zdarza zeby auto przy tak duzym silniku mialo mikser, pozatym gaz to wcale nie takie zlo jak by sie wydawalo, mianowicie moj polonez przejechal 300 000 km na gazie i zdejmowalem glowice z niego po tym przebiegu i zadnych nalotow, wypalonych gniazd zaworowych tudziez innych historii nie bylo. Tak jak napisalem wyzej, ja bym poprostu do nyski dal dobry reduktor(parownik) np jakies BRC do 100 KM i do tego BLOS i powinno smigac bajecznie, nie czuc spadku mocy auta, wrecz odwrotnie bo jest to urzadzenie podajace taka ilosc gazu jaka jest w danej chwili potrzebna.

_________________
"Gdyby Bóg popierał przedni napęd, to chodzilibyśmy na rękach..."
Skoda 105S '77 r. ---> still running :D
Obrazek


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 14 stycznia 2009, 08:07 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 lipca 2007, 13:03
Posty: 2604
Lokalizacja: Kołobrzeg
Pojazd: Nysa 522W, 522S,Autosan H6 ZK
w nysie trzeba ograniczać ilośc paliwa jaka jest potrzebna bo przeciwnie ilość ta będzie nieograniczona :wink:

_________________
nysomani wszystkich krajów-łączcie się!!!!!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net