Dzisiaj jest 05 maja 2024, 05:17


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 75 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna
Autor Wiadomość
Post: 19 lutego 2017, 12:28 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Powiedz prawu Pascala aby działo w strudze cieczy. :)
Co innego statyczne ciśnienie, które wszędzie jest jednakowe a co innego strumień oleju, który ma wysokie ciśnienie tuż za pompą a potem struga przechodzi przez filtr i już ma ciśnienie niższe o tłumienie filtra (im bardziej zapchany filtr tym większy spadek ciśnienia - ta zależność jest wykorzystywana np w lokomotywach do analizy stanu filtra). Dalej ciśnienie spada tym bardziej im więcej oporu przepływu spotyka... aż w końcu na samych dyszach, punktach smarnych itd... ma wartość ZERO.

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 lutego 2017, 19:10 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2050
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
a owszem. jak spotkam Pascala, to mu podpowiem;)

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 lutego 2017, 22:51 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Tak dla sklarowania dla reszty gawiedzi:

Układ hamulcowy: Prawo Pascala => jednakowe ciśnienia, niewielka dynamika przepływu
Układ olejenia silnika: Prawo ciągłości strugi => ciśnienie ma wartość maks. tuż za pompą olejową, a dalej maleje (nieliniowo) do zera ze względu na duży wydatek strumienia.

To tak w dużym uproszczeniu :)

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 lutego 2017, 20:38 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 03 lutego 2017, 12:43
Posty: 35
Pojazd: Żuk A-06 '92
uuu... ależ wszcząłem wymianę zdań :P
słuchajcie... nadal nie mam głowicy bo goście z warsztatu nie mają uszczelniaczy zaworowych - podobno zamówili i czekają ale mniejsza o to...
Mam kolejne pytanie - jak już założę głowicę po regeneracji to mogę od razu jeździć na LPG?
Mam instalację tylko panowie od głowicy powiedzieli żeby pierwsze ileś tam kilometrów jeździć tylko i wyłącznie na Pb. Nie bardzo wiem czemu to tak... i czy faktycznie?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 lutego 2017, 20:51 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Oczywiście, lepiej dotrzeć zawory na benzynie. I w ogóle od czasu do czasu warto przepalać samochód na benzynie. Lepiej się wstrzymaj z LPG na początku. Nie wiem, jak po remoncie samej głowicy, ale po reomoncie silnika praktycznie 4 tys km zrobiliśmy tylko na benzynie, żeby dotrzeć prawidłowo silnik..

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 lutego 2017, 21:33 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2050
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
3kkm na benzynie z dodatkiem potasowym,gniazda utwardzą się na amen

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 lutego 2017, 21:56 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
corno27 pisze:
uuu... ależ wszcząłem wymianę zdań :P

W końcu po to jest forum, abyśmy się od siebie uczyli... lub się czasem posprzeczali :)

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 28 lutego 2017, 11:49 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 03 lutego 2017, 12:43
Posty: 35
Pojazd: Żuk A-06 '92
I znowu mam pytanie...
W końcu (po 2 tygodniach) odebrałem głowicę z regeneracji - założyłem, zmontowałem rozrząd, ustawiłem luzy zaworowe, poskładałem co mogłem, nalałem oleju i...
i tu jest pytanie...
Jak kręcę rozrusznikiem to z rurki doprowadzającej olej do głowicy pulsacyjnie "tinta" olej - z częstotliwością równą obrotom wału. "Tintnięcia" są słabiutkie...
i tu jest pytanie...
Czy to tak jest ok? Czy moja logika jest właściwa - po odpaleniu silnika pojawi się większe ciśnienie i oleju będzie więcej?
Mam jeszcze jedno pytanie nie związane a tym akurat tematem.
Jak szybko i tanio dorobić światło cofania jeśli skrzynia nie ma miejsca na czujnik?
Jestem przed przeglądem i wolałbym mieć światło cofania żeby przegląd przeszedł.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 28 lutego 2017, 12:54 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Jeśli skrzynia nie ma miejsca na czujnik to kiepsko... Jeszcze przy skrzyni z wodzikami i biegami pod kierą, można wrzucić mechaniczny włącznik od wodzików, jak w Warszawie, ale tak to kiepsko.
Chyba jedyna opcja to zwalić skrzynię i nawiercić otwór pod czujnik, albo założyć inną skrzynię.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 28 lutego 2017, 12:59 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2839
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
"Guziczek" na dźwigni, uruchamiany kciukiem :lol:
:wink:

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 28 lutego 2017, 16:12 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 03 lutego 2017, 12:43
Posty: 35
Pojazd: Żuk A-06 '92
ok.. muszę pokombinować z tym czujnikiem... coś wymyślę.
ale co z tym moim ciśnieniem oleju?
Czy kręcąc rozrusznikiem może być takie słabe "tintanie"?
Mogę go spokojnie odpalać?
Generalnie podaje olej tylko czy nie za słabo?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 28 lutego 2017, 17:48 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2050
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
tam jest słabe ciśnienie, jak kręcisz korbą, to juz ledwie leci, pojedyńcze minikropelki z dźwigienek idą

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 marca 2017, 17:21 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 03 lutego 2017, 12:43
Posty: 35
Pojazd: Żuk A-06 '92
no i nareszcie opanowane!
poskładałem wszystko - wyregulowałem
Olej dociera do dźwigienek zaworowych więc jest ok.
Miałem troszkę problemów z regulacją gaźnika - jak ustawiałem poziom paliwa w komorze pływakowej to ciągle miał objawy zbyt ubogiej mieszanki.
Ustawiłem "po swojemu" i jest ok.
przy okazji wymieniłem przerywacz kierunków i awaryjnych na jeden elektroniczny i nareszcie wszystko działa jak trzeba.
w zasadzie to przed przeglądem zostało mi jedynie to światło cofania - z tym łatwo to nie będzie

Dzięki Wam wszystkim za pomoc
!!!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 marca 2017, 17:48 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 grudnia 2014, 20:22
Posty: 267
Lokalizacja: Warszawa
Ale oryginalnie (rocznikowo) tam było światło cofania? Jak nie było to chyba nie musi być..

_________________
A156 1984
A18 LUX 1990
A07 1990
A18 1993
A075 1995


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 marca 2017, 17:51 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2050
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
poziom ustawiasz na wiertło 5,5 mm od płaszczyzny pokrywy do pływaka z obu stron(ale nie w miejscu lutowania), przy pokrywie w pionie i nie wcisnietej kulce zaworka. Dolne połozenie pływaka 13,5, istotne jesli masz lpg. jak masz objawy za ubogiej sprawdz rurki emulsyjne czy nie zamienione- f35 z dyszą 225 powinna być w 2 przelocie, f27 z dysza 250 w pierwszym

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 75 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net