Dzisiaj jest 19 kwietnia 2024, 16:12


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Post: 03 kwietnia 2017, 20:39 
Gość Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 kwietnia 2017, 17:57
Posty: 16
Cześć. Mam problem z silnikiem 4C90, a konkretnie z wyciekami oleju. Chcąc się ich pozbyć zacząłem od dokładnego umycia silnika. Po jeździe po myciu obejrzałem go w celu wykrycia miejsc, z których wycieka olej. Okazało się, że łatwiej będzie określić skąd nie cieknie :shock: . Uszczelniłem już pokrywę zaworów(użyłem nową uszczelkę posmarowaną pastą reinzosil), wymieniłem simeringi na rozrządzie. Jest poprawa. Sporo oleju jest nadal przy filtrze, na pasku rozrządu oraz przy uszczelce pod głowicą. Czy jest możliwe, żeby olej uciekał przez uszczelkę pod głowicą? Nie stwierdziłem oleju w płynie chłodniczym. Wolałbym uniknąć ściągania głowicy ponieważ silnik jest w bardzo dobrym stanie, nie kopci przesadnie, tylko pod dużym obciążeniem i przy dużej przegazówce, to raczej wina wtryskiwaczy,( będę wymieniać końcówki), może uszczelniacze zaworowe nie wyrabiają.
Liczę na wasze porady i patenty w kwestii uszczelnienia silnika.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 kwietnia 2017, 20:43 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Rzuć parę zdjęć Twojego pacjenta - będzie prościej

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 kwietnia 2017, 20:53 
Gość Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 kwietnia 2017, 17:57
Posty: 16
To raczej nic nie da, ale mogę wrzucić. Wszystko jest uwalone olejem, nawet maska (silnik jeździ w GAZ 69). Specjalnie nie założyłem osłony rozrządu, żeby nie zachlapać paska.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 kwietnia 2017, 20:56 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 grudnia 2013, 09:31
Posty: 779
Lokalizacja: Zator
Pojazd: Żuk A15 1970
Zerknij na uszczelnienie korka oleju. W Gazeli którą niedawno odświeżałem najwięcej lało się właśnie z góry przez sfatygowany korek oleju. Silnik był cały zażygany olejem. Po wymianie korka i wymyciu brudu silnik suchutki przez pare setek kilometrów. Nie wiem jak później (znalazł się klient na Gazelę), ale napewno było zdecydowanie czyściej.

_________________
http://drewniany.wixsite.com/prl-auto-moto-mania


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 kwietnia 2017, 21:02 
Gość Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 kwietnia 2017, 17:57
Posty: 16
Korek mam szczelny, najbardziej martwi mnie olej przy uszczelce pod głowicą. Ile kanałów olejowych idzie do głowicy i w których miejscach przebiegają?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 kwietnia 2017, 21:42 
Gość Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 kwietnia 2017, 17:57
Posty: 16
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 04 kwietnia 2017, 09:26 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 grudnia 2014, 20:22
Posty: 267
Lokalizacja: Warszawa
A nie zalał go ktoś syntetykiem/półsyntetykiem? Miałem taki objaw, jak mi ktoś wlał półsyntetyk, spenetrowało wszelakie połączenia.

_________________
A156 1984
A18 LUX 1990
A07 1990
A18 1993
A075 1995


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 04 kwietnia 2017, 14:59 
Gość Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 kwietnia 2017, 17:57
Posty: 16
Zalane mam go 15W40 minerał, nie wiem na czym jeździł wcześniej. Będę musiał chyba wymienić po kolei wszystkie uszczelki, mam nadzieję że obędzie się bez ściągania głowicy.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 04 kwietnia 2017, 16:45 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Jak patrzę na te zdjęcia to mam wrażenie, że lecie Tobie spod nasady głowicy - zerknij na spokojnie na to połączenie między żeliwną głowicą i aluminiową nasadą (ta z wałkiem rozrządu).

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 04 kwietnia 2017, 17:45 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2049
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
simmering pod kołem rozrządu i wałem z przodu, usczelka pokrywy zaworów. andoria moze mieć 10W/40. problem raczej, że silnik ma parę lat i uszczelnienia po prostu stwardniały, czasem od przegrzania albo niektórych(nawet mineralnych) olejów-lotos/orlen mają szczególny dar do przemiany gumy w plastik:)

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 maja 2017, 10:22 
Gość Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 kwietnia 2017, 17:57
Posty: 16
Mam jeszcze jedno pytanie, czy w 4C90 jest możliwość wymiany uszczelniaczy zaworowych bez zdejmowania głowicy?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 maja 2017, 20:43 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2049
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
pewno jest tylko sprzęt trzeba mieć

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 30 czerwca 2017, 13:00 
Gość Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 kwietnia 2017, 17:57
Posty: 16
Udało mi się zlokalizować źródło wycieku. Olej uciekał przez zaślepkę kanału olejowego w nasadzie głowicy, pod obudową simeringa wałka rozrządu. Olej kapał na koło pasowe i był rozchlapywany pod pokrywą silnika.
Wymiana uszczelniaczy bezproblemowa, dorobiłem sobie dźwignię do rozpinania zaworów. W GMP zawór opiera się o tłok i można spokojnie wycisnąć sprężyny.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 października 2022, 18:23 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 17 października 2022, 18:08
Posty: 2
Pojazd: Lublin3
Witam.
Podłączam się pod temat wycieków z 4ct90. Mam od niedawna Lubka, nalezy mu się nowy rozrząd, więc przy okazji uszczelniacze.
Pytanie: Czy ktoś z forumowiczów dysponuje katalogiem częsci lub pamięta oznaczenia uszczelniaczy (przód silnika i tył od str sprzegła, co tam siedzi)? Silnik z turbiną i na pompie boscha.
Szukam na alledrogo i co sprzedawca to inny wymiar uszczelniacza. Nie wiem co kupić.
Bedę widzięczny za podpowiedź.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 18 października 2022, 12:13 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 grudnia 2013, 09:31
Posty: 779
Lokalizacja: Zator
Pojazd: Żuk A15 1970
Zerknij na mój folder do wymiany - jest tam katolog do Lublina 3 z 4CT90:

https://drive.google.com/drive/folders/ ... 76xg_NGFoI

jakby nie fungowało to podeślij PW.

_________________
http://drewniany.wixsite.com/prl-auto-moto-mania


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net