Dzisiaj jest 28 marca 2024, 19:07


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 132 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 5, 6, 7, 8, 9
Autor Wiadomość
Post: 03 stycznia 2018, 23:04 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Ja się też zastanawiam nad zmianą przełożenia... męczy mnie widok obrotomierza i odgłos silnika przy prędkości 100 km/h w lekkim Lublinku. Wszak nie mam zamiaru wozić balastu, praktycznie to mógłbym na normalnym przełożeniu ruszać z 2... a jeślibym "przedłużył" na moście, to bym miał spokój...

Widząc powyższą dyskusję, chyba odgrzeję mojego Excela z obliczeniami trakcyjnymi i zrobię parę symulacji, do których nie chciało mi się zabierać. Swoją drogą to przy "serii" 2-3 kompletów cena potrafi znacznie się różnić względem jednego.

BTW... a czy pytałeś w firmie LUKA Ciechanów?
http://www.lukagroup.pl/

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 stycznia 2018, 23:35 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 sierpnia 2016, 22:04
Posty: 259
Pojazd: Lublin 3Mi
Ja też bym chętnie przyśpieszył swoje lublinki, ale chyba nie ma na to taniej możliwości. Taka przelotowa 120 na pusto to było by coś. W tej chwili to jest maks 90-100.

_________________
Pozdrawiam, Tomek
Daewoo Lublin 3 3524 2000r, Andoria 4cT90-1MEA 90KM
Intrall Lublin 3Mi 3524 2006r, Andoria 4cTi90-1BE 102KM


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 04 stycznia 2018, 00:00 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Sama para zębata to pewnie będzie gdzieś w okolicy 2 tysi... do tego warto zauważyć, że nie ma sensu zmieniać kół zębatych bez pełnego remontu mostu... czyli pewnie z 1,5 tysia za części i robotę...
W sumie pewnie z 3,5-4 tysie trzeba będzie włożyć.

Oczywiście, jeśli nas będzie więcej to będzie łatwiej znaleźć wykonawcę tematu w lepszej cenie przy jednoczesnym zachowaniu wyższej kultury wykonania (ze względu na powtarzalność)

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 04 stycznia 2018, 08:03 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 listopada 2015, 09:31
Posty: 317
Pojazd: DMP Lublin 3324 Groszek
Panowie! Warto się zastanowić nad innymi rozwiązaniami - to znaczy warto się dowiedzieć ile taka nowa przekładnia główna będzie kosztować ale też trzeba poszukać innych rozwiązań.
Ja wiem, że wymiana "główki" byłaby najmniej inwazyjna. Ale też niesie ze sobą zmianę przełożenia całkowitego. Wiem, wiem... Przecież taki mamy cel. :) Ale! W "górnych rejestrach"! A co z ruszaniem pod górkę albo ogólnie prędkościami pełzającymi na jedynce? Więc wtedy trzebaby dołożyć reduktor.
To może pójść w drugą stronę?
I poszukać multiplikatora? Hę? Musi występować w przyrodzie, tylko nie wiem, jak znaleźć coś pasującego i dającego się przeszczepić.
Szukałem już po "overdrive" i są tylko skrzynie do Jaguarów. A mnie się marzy jakaś odwrotność reduktora od powiedzmy Nivy (wiem, nie nadaje się ale chodzi mi o gabaryty) - do wpięcia pomiędzy wały zamiast podpory wału... Słaby jestem w języku lingłidż więc słabo mi szło...

_________________
pozdrrrawiam! :)
zbYszek http://www.zbychewka.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 04 stycznia 2018, 10:08 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 07 kwietnia 2017, 10:57
Posty: 52
Lokalizacja: Łowicz
Pojazd: Żuk
Dzwoniłem do tej firmy z Ciechanowa i są w stanie dorobić takie przełożenie , cena przy jednej sztuce to około 3000 zl netto , ale już przy 3 kompletatach około 1800 zl , oczywiście im więcej tym cena jeszcze spadnie .
Kolego " zbiegusek " pomysł zacny , wart głębszego zapoznania się z tematem. Widzę ze bede miał czytelniczy weekend :)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 04 stycznia 2018, 22:56 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Zbiguskowy tok rozumowania nie jest zły, ale też ma pewne wady.
1 - każda przekładnia to strata (jakieś 2-3% mocy na każdym zazębieniu idzie w ciepło)
2 - po co przyspieszać wał bardziej by go późnij redukować na głównej?

I właśnie dlatego zacząłem się zastanawiać nad zmianą przełożenia w moście plus ew. zmiana skrzyni KIA na Tczew ze względu na jednak trochę większą rozpiętość (mocniejsza jedynka)

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 05 stycznia 2018, 00:48 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Most 9/41 + skrzynia tczew + koła 16". Najtańszy i najszybszy sposób, bo wszystkie wymienione elementy są dostępne.Jeśli chodzi o żuka, czy nysę, to problem jedynie mają ludzie posiadający S-21, bo tego się tak hop siup nie sparuje ze skrzynią tczew (nawiasem mówiąc, ktoś, kto opatentował by odpowiednie tajle do konwersji,mógłby parę groszy zarobić) natomiast znów w lublinie, chyba trochę śmiesznie wyglądały by koła od żuka, bo lublinowskie szesnachy, są troszkę niższe jednak.A myśląc o reduktorze, to szkoda, że nie można zastosować drugiej skrzyni tczew, za tą pierwszą, bo wtedy, to i reduktor i "multplikator" (czy jak tam to nazwaliście) mielibyśmy w jednym. :mrgreen: Ciekawe, jak to by się zachowywało.Przybyło by przełożeń, gdyby zacząć wajchować w obu skrzyniach.Nadbieg zrobił by się jeszcze większy, a jedynka i dwójka, były by iście terenowe.Dobrze myślę? No bo przecież w takiej konfiguracji, druga skrzynia zmniejszała by , lub zwiększała, prędkość obrotową na wyjściu z pierwszej skrzyni.Już widzę oczami wyobraźni taki patent. Ciekawe, co by na to powiedzieli na przeglądzie.Panie, coś pan tu odpier*olił? :shock:


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 05 stycznia 2018, 10:57 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Układ dwu skrzyni równolegle (ale zazwyczaj w jednej obudowie) nazywa się spliterem lub riderem.

Spliter to mała 2 lub 3 biegowa skrzynka przed skrzynią główną i jej zadanie to dzielić (ang. split) biegi, czyli dawać półbiegi... de facto jest to sposób na stosowanie 2 (lub 3) przełożeń między wałkiem sprzęgłowym i pośrednim by uzyskać dolną i górną jedynkę, dolną i górną dójkę... itd.

Zmiana biegów w takim to w zależności czy jedziesz na pusto czy załadowany to albo przełączasz ciągle góra dół na spliterze, albo po prostu jedziesz na górnych.

Rider to skrzynka za skrzynią biegów... czyli taki dodatkowy nadbieg lub multiplikator do jazdy na trasie.

No ale może nie róbmy z Żuka/Lublina/Nysy Kamaza czy innego ciężkiego sprzętu :)

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 07 stycznia 2018, 13:25 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
1800 to trochę dużo, nie taniej wstawić pożądany most od zupełnie czegoś innego i tylko flansze dostosować?

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 stycznia 2018, 20:41 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 07 kwietnia 2017, 10:57
Posty: 52
Lokalizacja: Łowicz
Pojazd: Żuk
co do Overdrive to problematyczna sprawa , występuje w Jaguarach ,Volvo, jakichś Japończykach i sporo w amerykańskich autach ale na ogół skręcone ze skrzynią , można by dorabiać flansze ale to już dużo zabawy.
Są wersje w kompletnej niezależnej obudowie ale bardzo ciężko dostępne .

Co do mojej Andorii mam dobre i złe wieści . Dobre są takie że ta rdza na głowicy to woda która dostała się chyba przez kolektor jak padało ( auto było zalane płynem) , silnik postał z tydzień w ramie już bez osprzętu pod chmurką . Tuleje ok, uszczelka ok.
Zła to że mam 3 małe pęknięcia głowicy między zaworami ( i to akurat nie tu gdzie na tłoku była rdza) .
Podobno jeżeli nie leci to można z tym jeździć ( tak powiedzieli w Andorii) ale dla spokoju ducha wymienię głowice .


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 25 stycznia 2018, 14:59 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 07 kwietnia 2017, 10:57
Posty: 52
Lokalizacja: Łowicz
Pojazd: Żuk
:!: Nowe auto w stadzie :!:
Żuk z 1996r diesel , wersja checzbek , 5 lat bez odpalania po podgrzaniu świec załapał od pierwszego i ... zgasł . Prawie sam wjechał na lawetę , prawie bo zblokowało hamulec w lewym tylnym kole i wciągarka musiała pokonać opór :) .
Słyszałem o autach z pod kołdry ale na tym były 3 dywany :shock: . Miał nawet immobilizer ale wziął i się zepsuł skubany . Fotele tzw. lotnicze .
Brudny jak święta ziemia choć teraz przynajmniej po deszczu widać z całą pewnością jaki ma dokładnie kolor .


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 25 stycznia 2018, 19:47 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 listopada 2015, 09:31
Posty: 317
Pojazd: DMP Lublin 3324 Groszek
Noo... Ładny! :)

_________________
pozdrrrawiam! :)
zbYszek http://www.zbychewka.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 132 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 5, 6, 7, 8, 9
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net