Forum Miłośników Polskich Dostawczaków http://forum.polskiedostawczaki.pl/ |
|
Żuk dalekiego zasięgu http://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=6&t=3664 |
Strona 8 z 9 |
Autor: | tomiwfs2 [ 30 grudnia 2017, 17:26 ] |
Tytuł: | Re: Żuk dalekiego zasięgu |
Nie było czym karmić , z blacharki dosłownie każdy element do roboty , ale do huty jak znalazł . No może szyby się nadawały ale nie chciało mi się wycinać . Wnętrze mam całe zdemontowane, jakby ktoś coś potrzebował to pisać . Dodatkowo most , resory i belka przednia jest . |
Autor: | phinek [ 30 grudnia 2017, 20:02 ] |
Tytuł: | Re: Żuk dalekiego zasięgu |
A mechanizmy opuszczania szyb i ramki szyb to pewnie też poszłyyyy... bo mam pewien szalony pomysł, tylko na początek potrzebuję właśnie trochę bebechów. |
Autor: | tomiwfs2 [ 31 grudnia 2017, 13:23 ] |
Tytuł: | Re: Żuk dalekiego zasięgu |
Te mechanizmy poszły z budą , chciałem oddać gołą budę żeby się na złomie nie pluli. Auto tanie ale i stan adekwatny do ceny. |
Autor: | kyzer [ 01 stycznia 2018, 13:47 ] |
Tytuł: | Re: Żuk dalekiego zasięgu |
Kibicuje, ciekawi mnie temat zmiany przełożenia mostu. |
Autor: | tomiwfs2 [ 02 stycznia 2018, 12:21 ] |
Tytuł: | Re: Żuk dalekiego zasięgu |
Ta zmiana przełożenia czyli wkład mostu 10/41 stanowi największy problem , szukam już tyle miesięcy i nic , znalazłem 3 zakłady gdzie to dorobią ale koszt są ogromne , w najgorszym razie zostanie mi przełożenie z lublina bodajże 9/41 . |
Autor: | sukiennik68 [ 02 stycznia 2018, 12:50 ] |
Tytuł: | Re: Żuk dalekiego zasięgu |
też zaczynam się rozglądać za takim przełożeniem , można wiedzieć jakie te zakłady podały kwoty, jeśli to nie tajemnica? |
Autor: | tomiwfs2 [ 02 stycznia 2018, 14:15 ] |
Tytuł: | Re: Żuk dalekiego zasięgu |
No to tak na początek Bef-mont z Bielska- Białej około 2200zł netto , teraz z grubej rury ZAKŁADY KÓŁ ZĘBATYCH TORUŃ - około 2800zł netto i na koniec na ostudzenie nerwów i (mijający szok ) mała firma ślusarska- tokarska z Łowicza ( ma jakąś zaprzyjaźniona firmę i ona może dorobi ) kosz około 1800zł . Tak czy tak kupi za to całego Żuka Nie każdy zakład chce i może dorobić taką cześć ze względu na hipo i jeszcze jakiś kont ( nie pamiętam dokładnie ale kobietka z Torunia dokładnie to wytłumaczyła) Jeszcze podzwonię po innych ale za małą kasę, jeden komplet nikt tego nie zrobi dobrze , także albo używka albo flaczki z Lublina. |
Autor: | Marian [ 02 stycznia 2018, 14:25 ] |
Tytuł: | Re: Żuk dalekiego zasięgu |
Po co tyle kombinować, 9/41 i skrzynia V i będzie dobrze Ferrari z tego nie zrobisz |
Autor: | tomiwfs2 [ 02 stycznia 2018, 14:51 ] |
Tytuł: | Re: Żuk dalekiego zasięgu |
Jak kupiłem Lublina to wracałem nim z Gdańska do Łowicza autostradą ( ma skrzynię piątkę KIA , most 9/41 ) czyli przełożenie które awaryjnie trafi do Żuczka i no mam niedosyt tej prędkości , niby idzie ponad 120 ale już wyje wniebogłosy .No tak mam że lubię mieć zapas mocy i prędkości . Przecież nie muszę grzać na maksa ale czasem są drogi gdzie można pocisnąć bez wycia motoru a na innych ścieżkach i lajtowo 80 - 90/h samym momentem pojedzie . Żuk ma duży ubytek masy w stosunku do Lublina 3,5 T i wyszło mi że da radę . Jak nie dostanę 10/41 to włożę 9/41 i już , pogodzę się z tym . Dopóki nie poskładam silnika i przeglądnę skrzynię to mam czas , następny w kolejce jest właśnie most... |
Autor: | Marian [ 02 stycznia 2018, 15:00 ] |
Tytuł: | Re: Żuk dalekiego zasięgu |
Ale jak zwiększysz przełożenie to moment na kołach się zmniejszy, więc prędkość max też będzie trudniej osiągnąć Osiągów silnika nie przeskoczysz |
Autor: | tomiwfs2 [ 02 stycznia 2018, 15:42 ] |
Tytuł: | Re: Żuk dalekiego zasięgu |
Wszystko się zgadza ale w tym pomoże mniejsza masa Żuka + silnik nie 90 KM a 102 KM można powiedzieć że po kapitalnym ze względu że składam go od nowa z regeneracją osprzętu, pierścienie, wał polerka , poza tym 9/41 a 10/41 nie zmieni przełożenia w sposób skrajny . Żuk nie będzie woził towarów także po wykończeniu zawsze będzie w masie netto + 2 ludziki do przewiezienia . Z dobre 2 miechy temu dzwoniłem po różnych sklepach , sprzedawcach i rozmawiałem z gościem który zna 2 takie Żuki właśnie w takiej konfiguracji ale na skrzyniach 5-biegowych TS , z tego co mi przekazał to na Azję się nie nadaje ale Bałkany i reszta Europy jak najbardziej dają radę . Ale nawet jak się okaże że nie daje rady na górkach czy coś przecież zawsze można zmienić przełożenie w zależności od kierunku wyprawy Podobne modyfikacje wprowadzałem w Kaczce 410 , silnik od W124 3.0 TD zamiast 2.9 D , szybszy most i kontener na bliźniakach z windą , większe koła i inna robota |
Autor: | tstiller [ 02 stycznia 2018, 17:53 ] |
Tytuł: | Re: Żuk dalekiego zasięgu |
Czy przez przypadek Lublinki 3,5T nie mają przełożenia głównego 9/43? Jakoś mi tak chodzi po głowie, trzeba sprawdzić.... |
Autor: | buźka [ 02 stycznia 2018, 19:43 ] |
Tytuł: | Re: Żuk dalekiego zasięgu |
A no mają, bo koła 16" Do 2.9T dawali 15" i most 9/41.Żuk na fabrycznych kołach i z mostem 9/41, dodatkowo na piątce skrzyni i tak już będzie szybszy.Wszystko i tak się rozbija o moc silnika i opory powietrza.Sprinterem i tak nie zostanie.jak komuś mało, to poszukać gdzieś ADCR i wtedy, na szybszym moście, powinien jechać zacnie. |
Autor: | tomiwfs2 [ 02 stycznia 2018, 20:18 ] |
Tytuł: | Re: Żuk dalekiego zasięgu |
W moim moście od Żuka hipo ma 9/43 , w Lublinie 3,5T byłem święcie przekonany że mam 9/41 - pobiegłem sprawdzić ale na obudowie nie mogę znaleźć . Może jutro ja znajdę czas rozbiorę i sprawdzę co tam siedzi. Jeżeli tam siedzi 9/43 to faktycznie będzie szybszy jak zmienię tylko na 9/41 . Nad ADCR -em przez chwilę myślałem , w końcu 115KM ale to już Common Rail i dałem sobie spokój , 4CTi90-1BE 102KM to to co ogarniam i wystarczy. A propos sprzęgła , znalazłem na forum namiar na SPRZĘGŁA S.C. REGENERACJA , http://www.sprzegla-regeneracja.pl/ , warto regenerować czy jeżeli chodzi o KIA kupić nowe? |
Autor: | kyzer [ 03 stycznia 2018, 12:28 ] |
Tytuł: | Re: Żuk dalekiego zasięgu |
Ja do kia kupowałem nowe, cena jakoś bardzo nie zabija wiec nie kombinowałem. Moje 4ct90 po remoncie bardzo ładnie się odpycha. Niestety taka sensowna jazda to 80 a tu przeszkadzają mi już tiry, teraz jeszcze wpadną koła 15, myślicie,że przełożenie 9:41 miało by sens? Dodam,że ja akurat dociążony, min 5 osób, bagaże, części. |
Strona 8 z 9 | Strefa czasowa UTC+1godz. |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |