Dzisiaj jest 28 marca 2024, 12:46


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: 01 sierpnia 2017, 15:47 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
W minioną niedzielę znów przegoniłem trochę Lublinka po trasie i moja Dorotka stwierdziła, że trzeba go wyciszyć bo jest głośny... o tym, że mamy nieszczelność w układzie wydechowym powiedziałem jej dopiero po paru minutach :D

Zaś u celu okazało się, że połączenie rury od kolektora z pierwszym (środkowym) tłumikiem jest jedynie wspomnieniem i tym samym tłumików w układzie jest zero.

Jest decyzja - robię cały układ od turbo aż po tylny zderzak... i tu dramat bo w katalogach mnogo rozwiązań i nie mam pewności co mam wybrać. Zwłaszcza, że nawet producent (Polmostrów) nie podaje zagadnienia kompleksowo.

Np. dla Lublina III 2,4 TD proponuje jedynie tył w postaci:
Obrazek
http://www.polmostrow.pl/katalog-osobow ... u=fromMenu

zaś przód trzeba dobierać z Lublin II 2,4 TD
Obrazek
http://www.polmostrow.pl/katalog-osobow ... u=fromMenu

A może z jeszcze innej wersji? np.:
Obrazek

Kolejna sprawa, że pojawiają się jeszcze na innych stronach różne niuanse jak np:
Obrazek
http://pamaku.pl/produkt-tlumiki-daewoo ... ,8527.html
versus
Obrazek
http://pamaku.pl/produkt-tlumiki-daewoo ... 12069.html

I teraz pytanie co z Waszego doświadczenia najlepiej wybrać?

Czy do Lublina 3Mi w wersji długiego furgonu, układ 37.10 + 37.05 + 37.06 będzie pasować?

... tu rozważam jeszcze czy w pierwszą rurę nie wspawać złącza elastycznego... robił ktoś takie próby?

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 01 sierpnia 2017, 19:49 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 sierpnia 2016, 22:04
Posty: 259
Pojazd: Lublin 3Mi
W moich lublinkach mam dwa różne układy wydechowe, pomimo, że silnik przecież niemal identyczny. W 3-ce z 2000r jest jeden "środkowy" tłumik, a potem do tyłu idzie tylko prosta rura. Natomiast w 3MI z 2006r mam już faktyczny tłumik środkowy i końcowy. Przy czym w tym pierwszym wykonaniu, ten tłumik na środku jest ogromny. W tym drugim są dwa mniejsze. Przyznam Ci szczerze, że ja nie bardzo odczuwam różnice w głośności tych wersji. Całość rozbija się raczej o wygłuszenie od strony silnika. Tutaj w 3MI jest nieco lepiej niż w 3-ce. Tym niemniej nadal przy prędkości w okolicy 90km/h rozmawiać się w środku nie da :)

_________________
Pozdrawiam, Tomek
Daewoo Lublin 3 3524 2000r, Andoria 4cT90-1MEA 90KM
Intrall Lublin 3Mi 3524 2006r, Andoria 4cTi90-1BE 102KM


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 01 sierpnia 2017, 21:11 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
U mnie poległo na łączeniu pierwszej rury z tłumikiem "środkowym" którego nazwa wywodzi się z tego, że wedle tego po prześledziłem bywał u układach 3 tłumików.

Tak czy inaczej dla mnie największą zagadką jest czy brać 37.10 czy 37.11?
Oraz czym się różni 37.06 czy 37.21

Gdybym znał wymiary czy było by gdzieś rzetelnie opisane która wersja (np. jakie turbo, jaka zabudowa...) wymaga jakiej konfiguracji, to było bajecznie. Stąd też ten temat, bo ja to sobie jakoś wykombinuję lecz kolejni pewnie będą mieli wcześniej czy później podobną rozkminę.

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 01 sierpnia 2017, 23:47 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 sierpnia 2016, 22:04
Posty: 259
Pojazd: Lublin 3Mi
phinek pisze:
Tak czy inaczej dla mnie największą zagadką jest czy brać 37.10 czy 37.11?
Oraz czym się różni 37.06 czy 37.21


37.21 jest dla wersji długiej, natomiast 37.10 i 37.11 dla mnie wyglądają identycznie.

_________________
Pozdrawiam, Tomek
Daewoo Lublin 3 3524 2000r, Andoria 4cT90-1MEA 90KM
Intrall Lublin 3Mi 3524 2006r, Andoria 4cTi90-1BE 102KM


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 07 sierpnia 2017, 11:21 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 05 lutego 2017, 22:03
Posty: 36
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, 2004, furgon.
Hmm... tak to jest z tymi Lublinami, ja bazuje głównie na tym katalogu

https://chmura.il.pw.edu.pl/index.php/s/Dc6HHTygcWP54Pd

Choć tez różnie bywa. Na Krynoliny był dobry sklep, ale niestety się zlikwidował... Przychodzę kiedyś po rurę od wlewu paliwa do baku... ale jaką z kołnierzem czy bez... Poproszę szczotki do rozrusznika, ale jakiego polskiego, boscha czy bodajże czeskiego... poproszę rurę od filtra powietrza... ale jaką tą czy tą... w katalagu jest taka, ale taką też montowali :P hehe Tak więc w Lublinach w jednym roczniku były montowane różne rozwiązania. Myślę, że w Twoim przypadku najłatwiej będzie podjechać do Auto-Zakrętu na Szaserów, podniosą, obejrzą i stwierdzą co jest co można :) Nie ma co mierzyć, dzielić i dodawać a potem się okaże, że coś jednak nie pasuje, odsyłać rury, tłumiki, oddawać i zamieniać. Może w dobrej cenie sami zrobią i po temacie albo chociaż powiedzą co tu będzie pasować :) maja też trochę gratów, więc może będą mieli i to. Jakiś czas temu jak gadałem z gościem to miał nówkę fabryczną skrzynię z Tczewa :) ale o cenę nie pytałem :P


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 07 sierpnia 2017, 11:35 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Korzystam z tego samego katalogu... i bądź teraz sprytny i znajdź opis części numer [17] wskazanej na obrazku po lewej w tabelce po prawej dla strony 100 czyli układ wydechowy :)
A druga sprawa, że te numery katalogowe to znane są tylko w tym katalogu i w starych przetargach Policji... sklepy używają numerów producentów, które są mocno odmienne.

Prawdę mówiąc patrząc na ceny rurek to nie jest to lot w kosmos i mogę zaryzykować utopienie tych 200 pln w rurki zbędne, które później wystawię na forum - może komuś podpasują gdy będziemy znali rzeczywiste różnice między np. 37.10 i 37.11

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 16 sierpnia 2017, 14:04 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 sierpnia 2016, 22:04
Posty: 259
Pojazd: Lublin 3Mi
phinek pisze:
Korzystam z tego samego katalogu... i bądź teraz sprytny i znajdź opis części numer [17] wskazanej na obrazku po lewej w tabelce po prawej dla strony 100 czyli układ wydechowy :)


Panowie, problem polega ma tym, że to jest katalog od 3Mi, a między nim a starszymi wersjami występują jednak dość znaczne różnice. Mam katalogi części (papierowe) od lublina II i lublina 3,5T (nie mylić z Lublinem 3). W razie czego mogę spróbować poszukać czegoś ręcznie.

_________________
Pozdrawiam, Tomek
Daewoo Lublin 3 3524 2000r, Andoria 4cT90-1MEA 90KM
Intrall Lublin 3Mi 3524 2006r, Andoria 4cTi90-1BE 102KM


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 16 sierpnia 2017, 21:11 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
tstiller pisze:
... problem polega ma tym, że to jest katalog od 3Mi, a między nim a starszymi wersjami występują jednak dość znaczne różnice....


Problemy są dwa:

1 - katalog do 3Mi nie jest w pełni dopracowany

2 - jak to celnie ujął sprzedawca od którego zamówiłem rurki: "jeżeli chodzi o Lubliny to nie jest to w ogóle skatalogowane poprawnie i często montowali co mieli pod ręka a nie to co wychodzi po katalogu"

Jutro przymierzam zestaw:
3711 + 3705 + 3721
Wyniki obserwacji opiszę.

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 sierpnia 2017, 18:50 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
I jak jeździ?

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 18 sierpnia 2017, 00:32 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Dzięki wizycie u Strucla udało się ogarnąć temat.

przy okazji... uważajcie 3711 jest do krótkiego Lublina, więc trzeba brać chyba 3710. Mi zabrakło jakieś 30 cm co udało się uratować poprzez wstawienie złącza elastycznego (polecam 150 mm fi 55) oraz dosztukowanie rurki ze Struclowych zapasów.

Tu miały nastąpić zdjęcia... lecz mój telefon odmawia współpracy z kablem USB i zdjęcia będą później.

Stąd finalnie:
3710 + 3705 + 3721 powinno być poprawne do długiego furgona.

Gdzie 3705 wymaga małego tuningu - Andrzej zerknął czujnie tu i tam i kilkoma uderzeniami poprawił przepływ tłumika.
Efekt jest taki, że wszystko gra dużo ciszej... śmigałem 100 bez bólu gdzie wcześniej od 85 było mało fajnie.

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net