Dzisiaj jest 27 kwietnia 2024, 20:23


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 220 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 15  Następna
Autor Wiadomość
Post: 13 maja 2015, 19:13 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
Strucelsw pisze:
Pamietajcie,ze ten drażek ma regulację i przy regularnym smarowaniu jest niemal "wieczny"
wystarczy korki z obu stron skręcić do momentu aż luzu nie bedzie, no chyba ze już nie da rady, wtedy mozna go zregenerować. Broń Boże wyrzucać.



100% zgadzam sie z toba , mój drazek srodkowy byl zawsze smarowany ja go tez smaruje regularnie 0 luzu jak do tej pory :wink:

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 maja 2015, 19:31 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2049
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
Wszak nysa jest z epoki, kiedy auta się smarowało, regulowało, naprawiało i docierało, a nie wymieniało całe elementy i wyrzucało do śmietnika:)

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 maja 2015, 20:23 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
ale tez jak taki zuk czy nysa byla jezdzona przez jednego kierowce to miala dlugie zycie , oczywiscie takiego kierowce który smarowal :wink:

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 maja 2015, 07:04 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 stycznia 2012, 17:23
Posty: 99
Lokalizacja: Podkarpackie
Nie posmarujesz, nie pojedziesz! :)

_________________
-=Triumph Bonneville SE RED FRAME--Honda CB500 Four--Honda MTX 125R--Simson SUHL MOPED SR2--Mercedes W108 280SE--Nysa 522 TOWOS--Fiat 126p ST=-


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 maja 2015, 07:43 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Tak jest! Najpiękniejsze jest to, że da się ten drążek na części pierwsze. Wymyć i składać od nowa. -
U mnie był patent. W drazku środkowym - powinno być coś takiego?

Korek-> grzybek-> podkładka-> sprężyna -> miseczka itd.
Ta podkładka powinna tam być? Czy to manewr wydłużający życie drążka - przez zwiększenie docisku?

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 maja 2015, 16:25 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2049
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
może w innej tolerancji im się drążek wykonał. bywa

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 maja 2015, 13:40 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
W katalogu części nie występują żadne podkładki. Wygląda to tak: miska/kamień drążka -> sprężyna -> ogranicznik sprężyny -> korek drążka.

A ja mam inną sprawę:
Z racji tego, że jesteśmy na finiszu szykowania nowego zawieszenia przedniego do naszego Żuka i robimy je jak najlepiej, jak potrafimy, chcielibyśmy, aby zawieszenie nie tylko dłużej żyło, ale też lepiej pracowało. Nie ukrywajmy, że rzemieślnicze amortyzatory po kilku przejazdach mają chyba mniej niż 50% sprawności, a nawet oryginały, które kosztują po 150zl za sztukę też nie wytrzymają więcej niż sezon... Z racji tego, że traktuję amortyzator, jako część zupełnie wymienną, podobnie jak akumulator, płyn chłodniczy, czy świece - wydaje mi się, że wymiana ich na współczesne, lepsze odpowiedniki nie ujmie niczego oryginałowi, a polepszy prowadzenie pojazdu, szczególnie, jeśli się dużo jeździ, tak jak my naszym Żukiem.
Nie siedzę specjalnie w temacie amorów, więc pytanie moje jest, czy ktoś już ogarniał taki temat, jak adaptacja amortyzatorów "współczesnych" do Żuka/Nysy ? Chodzi zarówno o przednie, jak i tylne. Ale bardziej o przednie. Bo z tylnymi jest o tyle dobrze, że mocowania są w miarę popularne, a w przednich z tego co słyszałem - nie.
Ktoś coś kombinował? Jakieś doświadczenia?

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 maja 2015, 13:48 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
wez taki jeden amortyzator zukowy do sklepu jako wzór , i wedlug katalogu z wymiarami itd , dobrac mozna z innego auta lepszej jakosci :wink: powiedz facetowi jak niebedzie mial czasu wyszukiwac to sam wyszukasz z katalogu :wink:

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 maja 2015, 13:54 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Rzecz w tym, że ja się nie znam na parametrach amortyzatorów. Zwyczajnie nie wiem, po czym szukać. Bo wymiarami może się okazać, że pasuje jakiś z renault clio, ale masy tych samochodów i siły występujące w zawiechu są zupełnie inne i taki amor się nie nada.. Więc wolę się poradzić kogoś, kto ogarnia temat, albo już to przerobił :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 maja 2015, 17:39 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
oj marian , to patrz w katalog sam. dostawczych i od 2,5 t :wink:

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 20 maja 2015, 21:49 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Chopy... do amortyzacji drgań służą resory
To co potocznie jest nazywane "amortyzatorem" jest w rzeczywistości tłumikiem drgań i tu ważnę jest tylko jakie amplitudy tych drgań są i tłumik dobiera się pod:
- gabaryty zabudowy
- amplitudę drgań
- charakterystykę tłumienia

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 20 maja 2015, 22:39 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Ale w katalogu nie znajdziesz części o nazwie tłumik drgań. Ewentualnie shock absorber, ale to z angielska.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 maja 2015, 03:13 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
W żadnej instrukcji ani katalogu nie znajdziesz też prawidłowych wartości przełożeń skrzyni biegów III.
Mimo tego rzeczywiste wartości są inne niż katalogowo - podobnie jest z "amortyzatorami", które najprawdopodobniej trafiły do naszego języka z bardzo nietechnicznego języka jakim jest język francuski (amortisseur) zaś po angielsku też rozpowszechniła się mylna nazwa (shock absorber), która jednak jest poprawnie skomentowana na Wiki:
"A shock absorber (in reality, a shock "damper")" patrz (https://en.wikipedia.org/wiki/Shock_absorber)

Ciekawe jest natomiast opis tego podzespołu po niemiecku:
https://de.wikipedia.org/wiki/Sto%C3%9Fd%C3%A4mpfer
Gdzie możemy wyczytać, że "tłumik wstrząsów" winien być właściwie nazywany "Schwingungsdämpfer" czyli "tłumik wibracji".

Natomiast a propos katalogów.. to akurat w katalogach części pojazdów kolejowych jak i w instrukcjach czy publikacjach technicznych dotyczących pojazdów kolejowych znajdziemy właśnie "tłumiki drgań" :)

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 grudnia 2015, 18:02 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 22 lutego 2014, 10:15
Posty: 349
Ostatnio pojawił się temat poduszek silnika, tuleje na tył są dostępne, ale czy ktoś robił/widział elementy z PU do przedniego zawieszenia?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 grudnia 2015, 19:54 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2049
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
odboje i elementy stabilizatora też trzeba zamawiac wg wzoru, chyba na stronie brak

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 220 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 15  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 49 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net