Dzisiaj jest 28 kwietnia 2024, 06:32


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 220 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 15  Następna
Autor Wiadomość
Post: 28 kwietnia 2015, 07:25 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Pytanko. Czy zawieszenie w żuku - przód. istniało w dwóch wariantach? Ktoś mi mówił, że wahacze są inaczej i sam trawers wygląda inaczej - jak to jest ?

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 28 kwietnia 2015, 14:06 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Hmmm, i tak, i nie.

Tzn wchodząc w szczegóły - trawers może być z nieco inaczej wykrawanych kształtów blachy pozawijany, różne w rónym okresie produkcji były ucha do holowania (tłoczone, wykładane drugą warstwa wywijanego metalu / trójkątne z kutego pręta / tłoczone jednoczęsciowe) - ale ogólnie jako element to zawsze wyglądał "tak samo".
Chyba, że wlasnie o ten kształt wykrojów chodzi - do diesla nazywało się, że jest "wzmacniany" - i to chyba będzie właśnie o to chodziło...

Aaaaa! Juz wiem :D Pewnie ktos jeszcze zapamiętał amortyzatory ramieniowe z przodu :D "Prehistoria", w trakcie 1960 roku weszło zawieszenie na teleskopach.
Zawieszenie Warszawy i pochodnych do 1960 wyglądało wówczas tak (górny "kielich" wahacza był korpusem amortyzatora; trawers nie miał otworu na teleskop, i dwie śruby przechodizły w innych miejscach):

Obrazek

Obrazek

Reszta zdjęć jako linki:

http://i95.photobucket.com/albums/l152/ ... ct0034.jpg

http://i95.photobucket.com/albums/l152/ ... IT0026.jpg

http://i95.photobucket.com/albums/l152/ ... ct0034.jpg

http://i95.photobucket.com/albums/l152/ ... /pik11.jpg

http://i95.photobucket.com/albums/l152/ ... /pik02.jpg

http://i95.photobucket.com/albums/l152/ ... /pik03.jpg

(i, jakby ktoś chciał, cały album :arrow: http://s95.photobucket.com/user/emo1966 ... 0fpm/story ).

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 28 kwietnia 2015, 18:46 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Dziękuję za bardzo wyczerpującą odpowiedź. Tak, rzeczywiście miałeś rację. Dlaczego prehistoria?

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 28 kwietnia 2015, 23:25 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Bo jak Przemek napisał - w 1960 zmieniło się to, a Żuki i Nysy produkowane są ~od 1959roku, więc zaledwie początek produkcji mógł mieć stary typ zawieszenia. Generalnie na pewno będziesz miał w swoim Żuku amortyzatory teleskopowe nie sprzężone z górnymi wahaczami. Tzn z jednej strony opierają się o kielich górnego wahacza, a z drugiej o miskę sprężyny.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 11 maja 2015, 17:30 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 11 maja 2015, 17:28
Posty: 9
Pojazd: Nysa
To prawda że drążek środkowy jest nieosiągalny?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 11 maja 2015, 17:58 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
To nieprawda.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 11 maja 2015, 18:23 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 11 maja 2015, 17:28
Posty: 9
Pojazd: Nysa
To ładnie a ja już przygarnąłem taki nowy drążek jak się trafiła okazja ale może się przyda kiedyś.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 11 maja 2015, 18:51 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
czesci zawsze potrzebne :wink:

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 11 maja 2015, 19:18 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Kolega kaczka dysponuje nowym drążkiem - szukałem swojego czasu nowego drążka, ale w między czasie naprawiłem stary. - Zestawem naprawczym. - Wyszło lepiej niż fabryka.

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 11 maja 2015, 19:39 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Uprasza się z takimi dyskusjami do innego tematu. Ten temat nie dotyczy kupowania części na zapas i ich regenerowania :D

Zły Admin :evil:

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 11 maja 2015, 19:42 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 11 maja 2015, 17:28
Posty: 9
Pojazd: Nysa
Sorki ale chodziło mi o tą kwestie z programu "że wyprodukowali więcej Nys niż drążków" :)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 11 maja 2015, 19:45 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Totalna bzdura.

EOT.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 11 maja 2015, 19:50 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
pewnie ze glupota :!: to sa czesci które byly tak samo dla zuków przeznaczone do tego tarpan , warszawa

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 11 maja 2015, 23:07 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
No pewnie, to taki żarcik. W sumie dużo jest zestawów naprawczych. Warto wydawać przeszło 250 zł na rzemieślniczy cud? Kupić zestaw naprawczy (z metalowymi miseczkami) zmontować przy kawie i cieszyć się solidnie wykonanym zestawikiem, no chyba że kaczka ma inne cudeńka.

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 maja 2015, 17:24 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2049
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
Pamietajcie,ze ten drażek ma regulację i przy regularnym smarowaniu jest niemal "wieczny"
wystarczy korki z obu stron skręcić do momentu aż luzu nie bedzie, no chyba ze już nie da rady, wtedy mozna go zregenerować. Broń Boże wyrzucać.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 220 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 15  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 47 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net