Forum Miłośników Polskich Dostawczaków http://forum.polskiedostawczaki.pl/ |
|
Przednie zawieszenie - diagnoza, regeneracja http://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=6&t=383 |
Strona 1 z 15 |
Autor: | AdministratorNysaVan [ 07 stycznia 2009, 11:43 ] |
Tytuł: | Ściągacz do sprężyn ( mejd in hołm ) |
Dziwny Mag pisze: No to zaczynamy - jak założyć sprężyny zawieszenia bez specjalnego ściągacza. 4 odcinki pręta gwintowanego 8', po ok 23cm długości, z jednej strony 2 nakrętki na kontrę, z drugiej normalna do kręcenia.
WAŻNE!!! Koniecznie dokręcać stopniowo, wszystkie 4 śruby naraz. Gdy miseczka zejdzie się z wahaczem, wymieniamy te długaśne pręty na właściwe śruby. Text zmieniony Post przerobiony na temat |
Autor: | nysoman [ 04 lutego 2009, 23:24 ] |
Tytuł: | |
Mozna to zrobic inaczej.W celu montazu sprezyny,montujemy wachacz dolny,z podstawa do sprezyny,wachacz gorny.Pojazd musi byc wczesniej podniesiony z przodu do gory na tyle,aby bylo miejsce na odchylenie dolnego wachacza w dol, wkladamy sprezyne, lewarek pod wachacz dolny, i opuszczamy pojazd, sprezyna ulozy sie pod ciezarem zuka lub nysy z silnikiem, laczymy wachacz dolny z gornym zwrotnica,i gotowe. |
Autor: | Leśnowóz [ 16 lutego 2009, 11:22 ] |
Tytuł: | Przednie zawieszenie? |
Mam pytanie odnośnie mocowania piasty koła do czopa zwrotnicy: - czy nakrętki M24 po obu stronach mają prawe gwinty i przed odkręceniem zabezpiecza je jedynie zawleczka? Pytam bo w Garbusie gwinty miałem różne tak by obracanie się kół działało na "dokręcanie" nakrętek |
Autor: | nysanek [ 16 lutego 2009, 11:55 ] |
Tytuł: | |
zawleczkami sa zabezpieczone , odkrecisz te nakretki normalnie bardzo lekko tak ze bedziesz wiedzial czy prawy czy lewy gwint , przed odkreceniem nie zabezpiecza sie tylko wyjmuje zawleczke , po naprawie i wyregulowaniu zabezpiecza sie nowa zaleczka. tak ze niestresuj sie tym bo to male piwo |
Autor: | Dziwny Mag [ 16 lutego 2009, 16:14 ] |
Tytuł: | Re: Przednie zawieszenie? |
Leśnowóz pisze: czy nakrętki M24 po obu stronach mają prawe gwinty i przed odkręceniem zabezpiecza je jedynie zawleczka?
TAK, jak piszesz. Lewa i prawa zwrotnica są identyczne (nie symetryczne). |
Autor: | Leśnowóz [ 17 lutego 2009, 00:36 ] |
Tytuł: | |
Aha czyli obie prawe, nie mogłem się tego doczytać. Dzięki |
Autor: | Robert_S [ 22 lipca 2013, 18:30 ] |
Tytuł: | Amortyztory |
Mam pytanko odnośnie wymiany amorków - poprzedni właściciel dał mi 2 skrzynki nowych części i niejako postanowiłem powymieniać amortyzatory (i przód i tył) - o ile widzę, że z tyłem raczej nie będzie problemów to mam pytanie odnośnie przodu - czy wymaga to jakiejś "gimnastyki"? |
Autor: | Marian [ 22 lipca 2013, 18:38 ] |
Tytuł: | |
Żadnej. Odkręcasz śrubę u góry kielicha, potem dwie na dole i gotowe, wyciągasz amortyzator dołem, nowy montujesz w kolejności odwrotnej do demontażu |
Autor: | Robert_S [ 29 lipca 2013, 11:33 ] |
Tytuł: | |
tył wymieniony, niejako przy okazji, trochę biteksu poszło na spód, podczas oględzin przodu - końcówki drążków do wymiany, łączniki stabilizatora - strasznie zmurszałe elementy gumowe, z przodu regulacja hamulców. |
Autor: | Nysska [ 31 lipca 2013, 00:00 ] |
Tytuł: | |
no i pięknie jakieś zdjęcia z prac są? |
Autor: | Robert_S [ 31 lipca 2013, 22:29 ] |
Tytuł: | |
zanim powstały to już było po robocie i po kilku browarach EDIT: tutaj foty ze zmienionymi końcówkami i stabilizatorami - wymieniłem jeszcze sworznie - miały wytartą środkową cześć o ok 1,5 mm - luz na kole w pionie sięgał kilkunastu mm https://lh6.googleusercontent.com/-6MqP5Z4f3Wc/Uhina34W_gI/AAAAAAAACWs/y5uoioBgr5s/s640/Zdj%25C4%2599cie-0017.jpg EDIT: a tak wyglądały stare elementy (plus gumy z resoru - które dzisiaj wymieniłem): https://lh6.googleusercontent.com/-9qm5o8wVqTE/Uhum6vto_3I/AAAAAAAACXM/wrLqnfK8hE4/s1024/Zdj%25C4%2599cie-0021.jpg |
Autor: | morchun93 [ 20 września 2013, 12:19 ] |
Tytuł: | Zawieszenie Żuk diesel |
Witam, mam żuka z poczciwą andorią i mam pytanie... Czy mozna dopasowac do żuka bez wiekszyk przerobek jakies inne bardziej trwale zawieszenie przednie? Wiadomo ze ten silnik jest cieższy, kołyska pęka, a pozatym rozwiązanie konstrukcyjne tego zawieszenia jest według mnie do bani....mam na mysli gwinty ktore szybko sie wyciaraja i powstaja luzy itd... |
Autor: | bartekxx [ 20 września 2013, 14:06 ] |
Tytuł: | |
Zawieszenie stosowane w tarpanach na resorach, czasami tak ludzie przerabiają. |
Autor: | Marian [ 20 września 2013, 18:54 ] |
Tytuł: | |
Można jeszcze kombinować z belką z Lublina, ale nie wiem, czy nie za szeroka... No i nasuwa się pytanie o mocowanie resorów. W przypadku Tarpana tak samo. Musiałbyś dospawać mocowania resorów do ramy, a to dość precyzyjna robota i wymagająca doświadczenia |
Strona 1 z 15 | Strefa czasowa UTC+1godz. |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |