Forum Miłośników Polskich Dostawczaków
http://forum.polskiedostawczaki.pl/

Przednie zawieszenie - diagnoza, regeneracja
http://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=6&t=383
Strona 1 z 15

Autor:  AdministratorNysaVan [ 07 stycznia 2009, 11:43 ]
Tytuł:  Ściągacz do sprężyn ( mejd in hołm )

Dziwny Mag pisze:
No to zaczynamy - jak założyć sprężyny zawieszenia bez specjalnego ściągacza. 4 odcinki pręta gwintowanego 8', po ok 23cm długości, z jednej strony 2 nakrętki na kontrę, z drugiej normalna do kręcenia.
WAŻNE!!!
Koniecznie dokręcać stopniowo, wszystkie 4 śruby naraz. Gdy miseczka zejdzie się z wahaczem, wymieniamy te długaśne pręty na właściwe śruby.
Obrazek
Obrazek


Text zmieniony
Post przerobiony na temat

Autor:  nysoman [ 04 lutego 2009, 23:24 ]
Tytuł: 

Mozna to zrobic inaczej.W celu montazu sprezyny,montujemy wachacz dolny,z podstawa do sprezyny,wachacz gorny.Pojazd musi byc wczesniej podniesiony z przodu do gory na tyle,aby bylo miejsce na odchylenie dolnego wachacza w dol, wkladamy sprezyne, lewarek pod wachacz dolny, i opuszczamy pojazd, sprezyna ulozy sie pod ciezarem zuka lub nysy z silnikiem, laczymy wachacz dolny z gornym zwrotnica,i gotowe.

Autor:  Leśnowóz [ 16 lutego 2009, 11:22 ]
Tytuł:  Przednie zawieszenie?

Mam pytanie odnośnie mocowania piasty koła do czopa zwrotnicy:
- czy nakrętki M24 po obu stronach mają prawe gwinty i przed odkręceniem zabezpiecza je jedynie zawleczka?

Pytam bo w Garbusie gwinty miałem różne tak by obracanie się kół działało na "dokręcanie" nakrętek

Autor:  nysanek [ 16 lutego 2009, 11:55 ]
Tytuł: 

zawleczkami sa zabezpieczone , odkrecisz te nakretki normalnie bardzo lekko tak ze bedziesz wiedzial czy prawy czy lewy gwint , przed odkreceniem nie zabezpiecza sie tylko wyjmuje zawleczke :) , po naprawie i wyregulowaniu zabezpiecza sie nowa zaleczka.
tak ze niestresuj sie tym bo to male piwo :wink:

Autor:  Dziwny Mag [ 16 lutego 2009, 16:14 ]
Tytuł:  Re: Przednie zawieszenie?

Leśnowóz pisze:
czy nakrętki M24 po obu stronach mają prawe gwinty i przed odkręceniem zabezpiecza je jedynie zawleczka?

TAK, jak piszesz. Lewa i prawa zwrotnica są identyczne (nie symetryczne).

Autor:  Leśnowóz [ 17 lutego 2009, 00:36 ]
Tytuł: 

Aha czyli obie prawe, nie mogłem się tego doczytać.
Dzięki :)

Autor:  nysanek [ 11 stycznia 2010, 17:40 ]
Tytuł:  Sciagacz do sprezyn przedniego zawieszenia

2 plaskowniki o dlugosci 20 cm , grubosc materialu 8 mm , szerokosc 5 cm , w srodku tych plaskownikow wywiercic dziure 16 mm , pret gwintowany M16 o dlugosci 35 cm , 3 nakretki M16 , 1 z nakretek przyspawac do preta.

1 plaskownik wsonac miedzy zwojenie sprezyny jak najwyzej , nakretke przecisnac przez szczeline miedzy zwojenem , nasadzic ja na plaskowniku i malym srubokretem przesonac pod otwor 16 mm ,nakrecic nakretke na pret , zalozyc 2 plaskownik i pretem od dolu zalapac gorna nakretke ( gwint musi przejsc przez gorna nakretke to wazne) , dolna nakretke ktora jest przyspawana do preta trzymac kluczem 24 lub grzechotka i 24 nasadka , a ta nakretke srodkowa 24 kluczem obracajac w prawo sciska sie sprezyne, jak dosyc scisnieta odkrecic gniazdo sprezyny od wachacza dolnego i wyjac calosc , montaz nalezy przeprowadzic razem z gniazdem sprezyny ze najpierw sciskamy , potem gniazdo przykrecamy do wachacza dolnego i powoli popusza sie nakretke srodkowa az sprezyna wejdzie do gornej czesci belki zawieszenia :wink:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Autor:  Robert_S [ 22 lipca 2013, 18:30 ]
Tytuł:  Amortyztory

Mam pytanko odnośnie wymiany amorków - poprzedni właściciel dał mi 2 skrzynki nowych części i niejako postanowiłem powymieniać amortyzatory (i przód i tył) - o ile widzę, że z tyłem raczej nie będzie problemów to mam pytanie odnośnie przodu - czy wymaga to jakiejś "gimnastyki"?

Autor:  Marian [ 22 lipca 2013, 18:38 ]
Tytuł: 

Żadnej. Odkręcasz śrubę u góry kielicha, potem dwie na dole i gotowe, wyciągasz amortyzator dołem, nowy montujesz w kolejności odwrotnej do demontażu :D

Autor:  Robert_S [ 29 lipca 2013, 11:33 ]
Tytuł: 

tył wymieniony, niejako przy okazji, trochę biteksu poszło na spód, podczas oględzin przodu - końcówki drążków do wymiany, łączniki stabilizatora - strasznie zmurszałe elementy gumowe, z przodu regulacja hamulców.

Autor:  Nysska [ 31 lipca 2013, 00:00 ]
Tytuł: 

no i pięknie :) jakieś zdjęcia z prac są?

Autor:  Robert_S [ 31 lipca 2013, 22:29 ]
Tytuł: 

zanim powstały to już było po robocie i po kilku browarach :)

EDIT:

tutaj foty ze zmienionymi końcówkami i stabilizatorami - wymieniłem jeszcze sworznie - miały wytartą środkową cześć o ok 1,5 mm - luz na kole w pionie sięgał kilkunastu mm

https://lh6.googleusercontent.com/-6MqP5Z4f3Wc/Uhina34W_gI/AAAAAAAACWs/y5uoioBgr5s/s640/Zdj%25C4%2599cie-0017.jpg

EDIT:
a tak wyglądały stare elementy (plus gumy z resoru - które dzisiaj wymieniłem):
https://lh6.googleusercontent.com/-9qm5o8wVqTE/Uhum6vto_3I/AAAAAAAACXM/wrLqnfK8hE4/s1024/Zdj%25C4%2599cie-0021.jpg

Autor:  morchun93 [ 20 września 2013, 12:19 ]
Tytuł:  Zawieszenie Żuk diesel

Witam, mam żuka z poczciwą andorią i mam pytanie... Czy mozna dopasowac do żuka bez wiekszyk przerobek jakies inne bardziej trwale zawieszenie przednie? Wiadomo ze ten silnik jest cieższy, kołyska pęka, a pozatym rozwiązanie konstrukcyjne tego zawieszenia jest według mnie do bani....mam na mysli gwinty ktore szybko sie wyciaraja i powstaja luzy itd...

Autor:  bartekxx [ 20 września 2013, 14:06 ]
Tytuł: 

Zawieszenie stosowane w tarpanach na resorach, czasami tak ludzie przerabiają.

Autor:  Marian [ 20 września 2013, 18:54 ]
Tytuł: 

Można jeszcze kombinować z belką z Lublina, ale nie wiem, czy nie za szeroka... No i nasuwa się pytanie o mocowanie resorów. W przypadku Tarpana tak samo. Musiałbyś dospawać mocowania resorów do ramy, a to dość precyzyjna robota i wymagająca doświadczenia :)

Strona 1 z 15 Strefa czasowa UTC+1godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/