Dzisiaj jest 28 marca 2024, 21:15


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 220 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 11, 12, 13, 14, 15  Następna
Autor Wiadomość
Post: 19 sierpnia 2016, 18:58 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
zluzuj płytę od mocowania sprężyny do wahaczy
i wszystko wejdzie. najwyżej nieco ściskiem pomóż

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 sierpnia 2016, 19:10 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 czerwca 2015, 23:30
Posty: 647
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd: Żuk A07J 2.4TD
Zluzowałem płytę :)
Pytanie czy ma być tam ścisk czy luz między tymi gumkami?
Mogę spróbować ściskiem i zrobić tak, aby było ściśnięte, a mogę i tak samo, ale z luzem...
Jak jest poprawnie?

Książka podaje 56 mm +/- 2,5mm
Ja mierząc miarką mam teraz około 59 mm (jutro suwmiarką pomierzę)...



A co z drugim pytaniem?

Kolejna sprawa to łączniki stabilizatora, jak mocno je dokręcać? Są jakieś wytyczne?

_________________
Żuk Kazik:
http://www.forum.polskiedostawczaki.pl/ ... =16&t=2875
https://www.facebook.com/Zuk.Kazik


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 sierpnia 2016, 20:54 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Gumki powinny zasłaniać tam cały gwint; mogą być ścisniete.

AudioBas pisze:
Kolejna sprawa to łączniki stabilizatora, jak mocno je dokręcać? Są jakieś wytyczne?

Na tyle, aż da sie przełożyć zawleczki.

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 sierpnia 2016, 21:03 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 01 września 2015, 12:00
Posty: 609
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Pojazd: Żuk A07B 1994
Gumki raczej dwie jak na rysunku, chociaż nie pamiętam na 100%. Żeby toto poskręcać trzeba troche cierpliwości - wszystko na gwintach i przestawienie kontowo elementów może pomóc coś załapać. Bardzo ważne, żeby dolne wahacze pasowały idealnie w otwory miski sprężyny- ja to skręcałem bez miski, po kolei elementy od dołu belki wszystko po kilka razy mierząc.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 20 sierpnia 2016, 19:21 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
no właśnie. skęć tak,zeby płytę można było dokręcić

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 05 maja 2017, 09:24 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 22 listopada 2015, 20:38
Posty: 16
Lokalizacja: Wrocław
W trakcie naprawy zwrotnic zacząłem przyglądać się nowemu sworzniowi i ku memu zdziwieniu okazało się, że nie ma kanału smarowego pomiędzy dolną a górną częścią. Stary sworzeń był zgodny z rysunkiem technicznym - był drążony w środku. Myślałem, że kupiony zestaw naprawczy zwrotnic - wykonany przez rzemiosło - jest wybrakowany. Zakupiłem więc następny zestaw "DAewoo Genuine Parts" - i co?? - to samo, brak drążenia, a na końcach zaślepki, które zaślepiają nie wiadomo co, skoro sworzeń jest pełny w środku i ma tylko poprzeczne małe otworki. Zamontowanie tego sworznia spowoduje, że zwrotnica będzie miała smarowanie tylko w górnej części. Czy ktoś spotkał się już z taką sytuacją?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 09 maja 2017, 11:12 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 22 listopada 2015, 20:38
Posty: 16
Lokalizacja: Wrocław
Może te sworznie w tych zestawach dają takie jak do Lublina I, w którego zwrotnicach smarowniczki są w dolnym i górnym strzemieniu zwrotnicy. Zastanawiam się nad zainstalowaniem drugiej kalamitki w zwrotnicy Żuka, tylko mam obawy, że może to ją osłabić i spowodować pęknięcie. W zwrotnicach Lublina I są nadlewy, w których są zamontowane smarownicznki, a w Żuku tego nie ma (na dole). Macie jakiś pomysł?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 09 maja 2017, 16:22 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
musze zejść na skład i zobaczyc te sworznie Daewoo

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 12 maja 2017, 08:57 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 22 listopada 2015, 20:38
Posty: 16
Lokalizacja: Wrocław
Kilka sworzni w sklepie oglądałem i wszystkie były takie same. Te które kupiłem chciałem zareklamować, ale sprzedawca mówił że od dawna są tylko takie, a innych niet i nie budiet.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 29 czerwca 2018, 18:47 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 06 października 2015, 11:00
Posty: 25
Pojazd: Polonez Truck 1995 Żuk 1985
Muszę wymienić sworznie w wahaczu górnym. Diagnosta stwierdził luzy. Czy jak to po prostu odkręcę to będzie OK, czy muszę mieć jakiś bardziej specjalistyczny sprzęt, np: ściski do sprężyn, jakieś ściągacze lub prasę.
Czy będę musiał robić po wymianie zbieżność?
Może macie namiar gdzie kupić komplet naprawczy.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 lipca 2018, 11:33 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 07 marca 2015, 21:11
Posty: 68
Nie dałoby się tego badziewia zastąpić przez tuleje metalowo-gumowe?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 lipca 2018, 16:01 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
1. Wymiana tulei górnego wahacza powinna być możliwa bez żadnych specjalistycznych narzędzi poza kluczem nasadowym bodaj 27, o ile nie będziesz podnosić auta na podnośniku i jeśli będziesz wymieniał po kolei, a nie wszystkie na raz. W innym razie potrzeba zdemontować sprężynę. I tak ze zdemontowaną sprężyną będzie 1000 razy łatwiej, a jej demontaż jest prosty, wystarczy mieć szpilki i nakrętki. Było to już tu opisywane :) Nie potrzeba specjalnych ściągaczy
2. Po wymianie powinieneś zrobić zbieżność.

3.Skąd jesteś?

@OLO - wszystko się da, tylko nie wszystko się opłaca :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 lipca 2018, 20:06 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
dolne wahacze podpiera się na kobyłkach, opuszcza na nie auto i można po jednej wymianiać. albo wykręcić dolny sworzeń i mimośród na górze, odkręcić amorek na górze i wyjąć dzwon, wtedy prawinnie można wymienic obie naraz i śruby na które się te tulejki wkręca

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 04 lipca 2018, 21:23 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 06 października 2015, 11:00
Posty: 25
Pojazd: Polonez Truck 1995 Żuk 1985
Odpowiedź na pytanie 3: jestem z Zabrza
Ale mam jeszcze jedno pytanie i kwestia ta nie daje mi spać po nocach :mrgreen:
Diagnosta powiedział, że mam wymienić sworznie i tuleje ale tak naprawdę chodzi o to, aby skasować luzy.
I teraz nie pamiętam już dobrze ale tam chyba można skasować luz dokręcając tą śrubę.
Czyli odkręcam (luzuję) tą małą śrubę następnie skręcam mocniej tą na klucz 27 i skręcam tą małą jako zabezpieczenie.
Czy coś mi się pomieszało? :D


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 04 lipca 2018, 21:45 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Nie, na osiach wahaczy nie ma możliwości skasowania luzu innego niż wymiana kompletu tulei i osi.

Jeśli potrzebujesz na jedną stronę to powinienem coś znaleźć, na całość może też, ale muszę pogrzebać - natomiast moim zdaniem jak się brać za przednie zawieszenie to tylko kompleksowo, bez sensu zrobić górny wahacz a dolny zostawić jak jest. Złożyć wszystko na nowych tulejach i osiach + smar MoS2 i będzie hulać, tylko pamiętać o smarowaniu co 2500km.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 220 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 11, 12, 13, 14, 15  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net