Dzisiaj jest 28 marca 2024, 18:17


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 220 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 11, 12, 13, 14, 15
Autor Wiadomość
Post: 04 lipca 2018, 22:17 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 06 października 2015, 11:00
Posty: 25
Pojazd: Polonez Truck 1995 Żuk 1985
Masz Marianie 100% racji, ze trzeba kompleksowo.
W przypadku mojego Żuka 2500 km zrobię za około 50 lat pod warunkiem, że dożyję bo przeciętnie mało kto przekracza setkę. W ciągu dwóch ostatnich lat przejechałem tym autem 80 km.
Oryginalny jego przebieg to 17493 km przez 33 lata. Np: Żuk ma oryginalne opony Stomil Olsztyn z 1982 r.
Wszystko w nim jest z tamtych lat od nowości.
Jak wymieniałem teraz płyn hamulcowy to wydaje mi się, że od nowości był ten stary.
Widzisz więc, że na razie nie ma co kompleksowo wszystkiego robić.
Niestety pracuję jako kierowca na tzw. międzynarodówce i nie mam czasu zabrać się za Żuka kompleksowo. Musi poczekać, aż przejdę na emeryturę. Na razie robię tak aby uczciwie przechodził przegląd. Gromadzę też części zapasowe z epoki, żeby mógł kiedyś zostać zabytkiem.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 lipca 2018, 23:48 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Jak nie co 2500 km to raz na rok... góra dwa, bo smar też się starzeje.

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 12 września 2018, 20:56 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 06 października 2015, 11:00
Posty: 25
Pojazd: Polonez Truck 1995 Żuk 1985
Zmieniło się co nieco w moim życiu zawodowym i znajdę teraz więcej czasu dla Żuka. Skasowałem luzy odkręcając śrubę zabezpieczającą na klucz 14, następnie dokręciłem w sumie około 1 obrót śruby na klucz 27 i dokręciłem śrubę na klucz 14.
Dzisiaj Żuk przeszedł przegląd bez problemu.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 09 marca 2021, 17:07 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 07 grudnia 2018, 21:06
Posty: 81
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Pojazd: Tarpan F233RS
Warto ocynkować (galwanicznie) tulejki do przedniego zawieszenia? Kupiłem zestaw naprawczy a że zaraz będę zawoził do ocynku wszystkie oryginalne śruby itp to może by i to dorzucić. Tylko czy może być ocynk uwzględniając charakter pracy tych tulejek? Czy nie będzie się np łuszczył i zacierał połączenia?

_________________
Isuzu Trooper 3.1LTD 1994r
https://www.youtube.com/channel/UC42YMf ... subscriber


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 09 marca 2021, 19:07 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2019, 08:34
Posty: 149
Lokalizacja: Mysłowice
Pojazd: Junak M10 1963
Taki moje subiektywne odczucie to bym nie cynkował.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 09 marca 2021, 20:30 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Będzie się ścierał, na pewno. Ja bym nie cynkował.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 09 marca 2021, 21:11 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 07 grudnia 2018, 21:06
Posty: 81
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Pojazd: Tarpan F233RS
Ok, dzięki. Zaniecham.

_________________
Isuzu Trooper 3.1LTD 1994r
https://www.youtube.com/channel/UC42YMf ... subscriber


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 09 marca 2021, 21:20 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
po to są oksydowane fabrycznie, zeby nie cynkować:)

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 10 sierpnia 2021, 01:38 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 05 grudnia 2017, 22:55
Posty: 34
Lokalizacja: Toruń
Pojazd: Żuk A07J, 4C90, `96
Witam, będę chciał w najbliższym dokonać wymiany łączników stabilizatora w moim Żuku, jednak standardowo zanim sie za cos wezme, wolę nieco podpytać, zwłaszcza że tę czynność będę wykonywał po raz pierwszy w tym samochodzie. Przede wszystkim, czy trzeba nieco unieść samochód, żeby móc wyjąć te części, czy wystarczy zwykle najechanie na kanałek? I czy poza tym występują jakies trudnosci podczas demontazu i montazu? Z gory dzieki za odpowiedzi. Pozdrawiam.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 lipca 2022, 09:49 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 03 lutego 2021, 22:07
Posty: 16
Lokalizacja: Polkowice/Kamienna góra
Pojazd: Żuk A07J
Pany i panewki-szybkie pytanko.
Rozebrałem zawieszenie, końcówki drążków oczywiście mam do wymiany, ale.

Wszystkie 3 szt. mam z prawym gwintem.
To normalne? Czy ktoś to składał w fabryce w piątek na 2giej zmianie przed urlopem?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 220 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 11, 12, 13, 14, 15
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net