Dzisiaj jest 28 marca 2024, 11:59


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 220 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15  Następna
Autor Wiadomość
Post: 15 maja 2016, 11:34 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
A macie jakieś oznaczenie tych od W123? Ktoś miał je zamontowane przy załadowanym Żuku? Jak toto się zachowuje w praktyce? Wszak W123 to jednak osobówka...

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 maja 2016, 11:40 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 19 lutego 2016, 14:50
Posty: 45
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd: Żuk A075 S21 '97
Wczoraj podczas składania zawieszenia - przód, natknąłem się na mały problem, mianowicie podczas skręcania dolnego wahacza zauważyłem niezgodność gumy zamocowanej w żuku z zestawem naprawczym:
Obrazek
Obrazek
Przy mocowaniu wahacza (do belki) była gumka widoczna na zdjęciu na górze po lewej, a w zestawie jest tylko gumka z plastikiem widoczna po prawej, i teraz do was pytanie czy ta guma z plastikiem służy do mocowania wahacza (jak tak to w jaki sposób).

_________________
https://www.facebook.com/Rudy-Z%C5%82om ... 3772261299


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 maja 2016, 12:14 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 22 listopada 2015, 20:38
Posty: 16
Lokalizacja: Wrocław
Dzień dobry.
Ja wrócę do wątku zwrotnic. Czy do ich wymontowania (w celu regeneracji) konieczny jest demontaż łącznika wahaczy, odpięcie wahaczy górnych i dolnych, ściągnięcie sprężyn itd.?
Jeżeli ktoś mógłby opublikować łopatologiczny opis krok po kroku jak zrobić to poprawnie będę wdzięczny.
PZDR


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 maja 2016, 12:19 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 01 września 2015, 12:00
Posty: 609
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Pojazd: Żuk A07B 1994
guma z plastikiem to wkładka wsporników drążka środkowego. Ładnie wszystko widać w katalogu części zamiennych. przy dolnym wahaczu idą te wyglądające jak gumowa podkładka od strony zwrotnicy i te kielichowe od strony belki.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 maja 2016, 12:26 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 19 lutego 2016, 14:50
Posty: 45
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd: Żuk A075 S21 '97
Raczej nie dasz redy wybić sworznia na zmontowanym zestawie, ja się męczyłem na zdemontowanym całe popołudnie. Do demontażu musisz zdjąć sprężyny (patrz piewszy post w temacie), i późneij odkręcasz łącznik od górnego wahacza, z jednej strony śruba na klucz 27 z drugiej tulejka zabezpieczona śrubą (najpierw wykręcasz śrubę od góry (chyba na 13), a później tą dużą na 27) i wykręcasz śrubę środkową na której trzyma się łącznik. Dół odkręcasz z jednej strony nakrętkę, i wykręcasz długą śrubę i w tym momencie łącznik wraz ze zwrotnicą powinien być już dać się ściągnąć.

_________________
https://www.facebook.com/Rudy-Z%C5%82om ... 3772261299


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 maja 2016, 12:28 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 01 września 2015, 12:00
Posty: 609
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Pojazd: Żuk A07B 1994
Da radę bez - odkręć nakrętkę zabezpieczenia sworznia, wybij zabezpieczenie, wybij sworznie i zwrotnice masz uwolnioną. Ze zwrotnicy wybijasz stare tulejki - np kluczem nasadowym o średnicy trochę mniej niż 25mm (u mnie pasowała nasadka 18). Jak wybijesz tuleje to trzeba wprasować nowe, jak nie masz prasy to długa śruba 10 i bardzo szerokie podkładki i powoli ściągasz. Po obsadzeniu nowych tulejek trzeba je rozwiercić rozwiertakiem 25mm - po zabiegu sworzeń powinien wchodzić z bardzo delikatnym oporem. Dalej chyba oczywiste.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 maja 2016, 12:49 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 19 lutego 2016, 14:50
Posty: 45
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd: Żuk A075 S21 '97
kubamytab pisze:
guma z plastikiem to wkładka wsporników drążka środkowego. Ładnie wszystko widać w katalogu części zamiennych. przy dolnym wahaczu idą te wyglądające jak gumowa podkładka od strony zwrotnicy i te kielichowe od strony belki.

Czyli mam rozmieć, że zestaw nie zawiera tych gum? W takim przypadku trzeba będzie polegać na starych, jeszcze w miarę się trzymają i ich szukać nowych, tak na szybko patrząc nic nie znalazłem nic na internecie.

_________________
https://www.facebook.com/Rudy-Z%C5%82om ... 3772261299


Ostatnio zmieniony 15 maja 2016, 12:56 przez ShadoVv, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 maja 2016, 12:53 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 19 lutego 2016, 14:50
Posty: 45
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd: Żuk A075 S21 '97
Ok, znalazłem: http://www.moto-trans.koszalin.pl/produ ... Y/?id=4766

Będę robił druga stronę zawieszenia to może wrzucę jakiś parę zdjęć z opisem, dla potomnych.

_________________
https://www.facebook.com/Rudy-Z%C5%82om ... 3772261299


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 maja 2016, 12:58 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Nowe gumy są nic nie warte. Pękają najdalej po miesiącu od założenia. Przynajmniej wszystkie, na które trafiłem. Jak stare są dobre, to zakładaj stare. Nie wiem, jak, ale ta stara guma była jakaś lepsza. Te dzisiejsze wyroby to badziew.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 maja 2016, 13:09 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 01 września 2015, 12:00
Posty: 609
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Pojazd: Żuk A07B 1994
ta uszczelka z linku idzie od belki, od strony zwrotnicy idą te
http://www.moto-trans.koszalin.pl/produ ... A/?id=4765

Z badziewnych części trafiły mi się jeszcze tulejki gówniane z których podczas smarowania wystrzeliły blaszki w których obsadzone są kalamitki


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 maja 2016, 13:25 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 19 lutego 2016, 14:50
Posty: 45
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd: Żuk A075 S21 '97
kubamytab pisze:
ta uszczelka z linku idzie od belki, od strony zwrotnicy idą te
http://www.moto-trans.koszalin.pl/produ ... A/?id=4765

Ja potrzebuje właśnie te przy belce :)

kubamytab pisze:
Z badziewnych części trafiły mi się jeszcze tulejki gówniane z których podczas smarowania wystrzeliły blaszki w których obsadzone są kalamitki

Zawsze można lekko chwycić migomatem :)

_________________
https://www.facebook.com/Rudy-Z%C5%82om ... 3772261299


Ostatnio zmieniony 15 maja 2016, 13:38 przez ShadoVv, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 maja 2016, 13:28 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
Marian pisze:
Nowe gumy są nic nie warte. Pękają najdalej po miesiącu od założenia. Przynajmniej wszystkie, na które trafiłem. Jak stare są dobre, to zakładaj stare. Nie wiem, jak, ale ta stara guma była jakaś lepsza. Te dzisiejsze wyroby to badziew.



nato mam sposób , czesto smarowac przednie zawieszenie , smar który sie wyciska na boki robi za uszczelnienie / ochrone :wink:

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 maja 2016, 13:54 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Z jednej strony tak, a z drugiej strony, jak taki smar z błotem i piachem do niego przyklejonym nie daj Boże wejdzie między powierzchnie trące to fajna pasta ścierna się z tego zrobi...

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 maja 2016, 14:50 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
to dlatego smaruje sie, wtedy wypycha ten syf swiezy smar.

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 maja 2016, 15:59 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Marian pisze:
A macie jakieś oznaczenie tych od W123? Ktoś miał je zamontowane przy załadowanym Żuku? Jak toto się zachowuje w praktyce? Wszak W123 to jednak osobówka...


Zdaniem starszego pana, który zaopatruje mnie w części do żuka itd.
Amortyzator pasuje. Nie dawałem temu wiary. Przeczytałem to co napisał Strucel i faktycznie się nad tym zastanawiam.

Mercedes w 123 jest tak samo ciężki jak Żuk a07 - różnica w masie to zaledwie 50 kg - z danych zaczerpniętych z dowodu rej.

Jednak to kompletnie inny układ zawieszenia, inne przeciążenia.

Sprężyny z tego auta też wydają się być łudzono podobne.

Jeśli tylko mój brat rozbierze swoje 1.2.3 na części pierwszę sprawdzę. Chyba żę ktoś pierwszy wyjaśni zagadkę tych amortyzatorów.

Warto kombinować? Nie wiem. Niby lepsza jakość.

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 220 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net