Forum Miłośników Polskich Dostawczaków
http://forum.polskiedostawczaki.pl/

Przednie zawieszenie - diagnoza, regeneracja
http://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=6&t=383
Strona 14 z 15

Autor:  Strucelsw [ 19 sierpnia 2016, 18:58 ]
Tytuł:  Re: Przednie zawieszenie - diagnoza, regeneracja

zluzuj płytę od mocowania sprężyny do wahaczy
i wszystko wejdzie. najwyżej nieco ściskiem pomóż

Autor:  AudioBas [ 19 sierpnia 2016, 19:10 ]
Tytuł:  Re: Przednie zawieszenie - diagnoza, regeneracja

Zluzowałem płytę :)
Pytanie czy ma być tam ścisk czy luz między tymi gumkami?
Mogę spróbować ściskiem i zrobić tak, aby było ściśnięte, a mogę i tak samo, ale z luzem...
Jak jest poprawnie?

Książka podaje 56 mm +/- 2,5mm
Ja mierząc miarką mam teraz około 59 mm (jutro suwmiarką pomierzę)...



A co z drugim pytaniem?

Kolejna sprawa to łączniki stabilizatora, jak mocno je dokręcać? Są jakieś wytyczne?

Autor:  Dziwny Mag [ 19 sierpnia 2016, 20:54 ]
Tytuł:  Re: Przednie zawieszenie - diagnoza, regeneracja

Gumki powinny zasłaniać tam cały gwint; mogą być ścisniete.

AudioBas pisze:
Kolejna sprawa to łączniki stabilizatora, jak mocno je dokręcać? Są jakieś wytyczne?

Na tyle, aż da sie przełożyć zawleczki.

Autor:  kubamytab [ 19 sierpnia 2016, 21:03 ]
Tytuł:  Re: Przednie zawieszenie - diagnoza, regeneracja

Gumki raczej dwie jak na rysunku, chociaż nie pamiętam na 100%. Żeby toto poskręcać trzeba troche cierpliwości - wszystko na gwintach i przestawienie kontowo elementów może pomóc coś załapać. Bardzo ważne, żeby dolne wahacze pasowały idealnie w otwory miski sprężyny- ja to skręcałem bez miski, po kolei elementy od dołu belki wszystko po kilka razy mierząc.

Autor:  Strucelsw [ 20 sierpnia 2016, 19:21 ]
Tytuł:  Re: Przednie zawieszenie - diagnoza, regeneracja

no właśnie. skęć tak,zeby płytę można było dokręcić

Autor:  adamko11 [ 05 maja 2017, 09:24 ]
Tytuł:  Re: Przednie zawieszenie - diagnoza, regeneracja

W trakcie naprawy zwrotnic zacząłem przyglądać się nowemu sworzniowi i ku memu zdziwieniu okazało się, że nie ma kanału smarowego pomiędzy dolną a górną częścią. Stary sworzeń był zgodny z rysunkiem technicznym - był drążony w środku. Myślałem, że kupiony zestaw naprawczy zwrotnic - wykonany przez rzemiosło - jest wybrakowany. Zakupiłem więc następny zestaw "DAewoo Genuine Parts" - i co?? - to samo, brak drążenia, a na końcach zaślepki, które zaślepiają nie wiadomo co, skoro sworzeń jest pełny w środku i ma tylko poprzeczne małe otworki. Zamontowanie tego sworznia spowoduje, że zwrotnica będzie miała smarowanie tylko w górnej części. Czy ktoś spotkał się już z taką sytuacją?

Autor:  adamko11 [ 09 maja 2017, 11:12 ]
Tytuł:  Re: Przednie zawieszenie - diagnoza, regeneracja

Może te sworznie w tych zestawach dają takie jak do Lublina I, w którego zwrotnicach smarowniczki są w dolnym i górnym strzemieniu zwrotnicy. Zastanawiam się nad zainstalowaniem drugiej kalamitki w zwrotnicy Żuka, tylko mam obawy, że może to ją osłabić i spowodować pęknięcie. W zwrotnicach Lublina I są nadlewy, w których są zamontowane smarownicznki, a w Żuku tego nie ma (na dole). Macie jakiś pomysł?

Autor:  Strucelsw [ 09 maja 2017, 16:22 ]
Tytuł:  Re: Przednie zawieszenie - diagnoza, regeneracja

musze zejść na skład i zobaczyc te sworznie Daewoo

Autor:  adamko11 [ 12 maja 2017, 08:57 ]
Tytuł:  Re: Przednie zawieszenie - diagnoza, regeneracja

Kilka sworzni w sklepie oglądałem i wszystkie były takie same. Te które kupiłem chciałem zareklamować, ale sprzedawca mówił że od dawna są tylko takie, a innych niet i nie budiet.

Autor:  Tomcjusz [ 29 czerwca 2018, 18:47 ]
Tytuł:  Re: Przednie zawieszenie - diagnoza, regeneracja

Muszę wymienić sworznie w wahaczu górnym. Diagnosta stwierdził luzy. Czy jak to po prostu odkręcę to będzie OK, czy muszę mieć jakiś bardziej specjalistyczny sprzęt, np: ściski do sprężyn, jakieś ściągacze lub prasę.
Czy będę musiał robić po wymianie zbieżność?
Może macie namiar gdzie kupić komplet naprawczy.

Autor:  OLO [ 02 lipca 2018, 11:33 ]
Tytuł:  Re: Przednie zawieszenie - diagnoza, regeneracja

Nie dałoby się tego badziewia zastąpić przez tuleje metalowo-gumowe?

Autor:  Marian [ 02 lipca 2018, 16:01 ]
Tytuł:  Re: Przednie zawieszenie - diagnoza, regeneracja

1. Wymiana tulei górnego wahacza powinna być możliwa bez żadnych specjalistycznych narzędzi poza kluczem nasadowym bodaj 27, o ile nie będziesz podnosić auta na podnośniku i jeśli będziesz wymieniał po kolei, a nie wszystkie na raz. W innym razie potrzeba zdemontować sprężynę. I tak ze zdemontowaną sprężyną będzie 1000 razy łatwiej, a jej demontaż jest prosty, wystarczy mieć szpilki i nakrętki. Było to już tu opisywane :) Nie potrzeba specjalnych ściągaczy
2. Po wymianie powinieneś zrobić zbieżność.

3.Skąd jesteś?

@OLO - wszystko się da, tylko nie wszystko się opłaca :)

Autor:  Strucelsw [ 02 lipca 2018, 20:06 ]
Tytuł:  Re: Przednie zawieszenie - diagnoza, regeneracja

dolne wahacze podpiera się na kobyłkach, opuszcza na nie auto i można po jednej wymianiać. albo wykręcić dolny sworzeń i mimośród na górze, odkręcić amorek na górze i wyjąć dzwon, wtedy prawinnie można wymienic obie naraz i śruby na które się te tulejki wkręca

Autor:  Tomcjusz [ 04 lipca 2018, 21:23 ]
Tytuł:  Re: Przednie zawieszenie - diagnoza, regeneracja

Odpowiedź na pytanie 3: jestem z Zabrza
Ale mam jeszcze jedno pytanie i kwestia ta nie daje mi spać po nocach :mrgreen:
Diagnosta powiedział, że mam wymienić sworznie i tuleje ale tak naprawdę chodzi o to, aby skasować luzy.
I teraz nie pamiętam już dobrze ale tam chyba można skasować luz dokręcając tą śrubę.
Czyli odkręcam (luzuję) tą małą śrubę następnie skręcam mocniej tą na klucz 27 i skręcam tą małą jako zabezpieczenie.
Czy coś mi się pomieszało? :D

Autor:  Marian [ 04 lipca 2018, 21:45 ]
Tytuł:  Re: Przednie zawieszenie - diagnoza, regeneracja

Nie, na osiach wahaczy nie ma możliwości skasowania luzu innego niż wymiana kompletu tulei i osi.

Jeśli potrzebujesz na jedną stronę to powinienem coś znaleźć, na całość może też, ale muszę pogrzebać - natomiast moim zdaniem jak się brać za przednie zawieszenie to tylko kompleksowo, bez sensu zrobić górny wahacz a dolny zostawić jak jest. Złożyć wszystko na nowych tulejach i osiach + smar MoS2 i będzie hulać, tylko pamiętać o smarowaniu co 2500km.

Strona 14 z 15 Strefa czasowa UTC+1godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/