Forum Miłośników Polskich Dostawczaków http://forum.polskiedostawczaki.pl/ |
|
Przednie zawieszenie - diagnoza, regeneracja http://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=6&t=383 |
Strona 14 z 15 |
Autor: | Strucelsw [ 19 sierpnia 2016, 18:58 ] |
Tytuł: | Re: Przednie zawieszenie - diagnoza, regeneracja |
zluzuj płytę od mocowania sprężyny do wahaczy i wszystko wejdzie. najwyżej nieco ściskiem pomóż |
Autor: | AudioBas [ 19 sierpnia 2016, 19:10 ] |
Tytuł: | Re: Przednie zawieszenie - diagnoza, regeneracja |
Zluzowałem płytę Pytanie czy ma być tam ścisk czy luz między tymi gumkami? Mogę spróbować ściskiem i zrobić tak, aby było ściśnięte, a mogę i tak samo, ale z luzem... Jak jest poprawnie? Książka podaje 56 mm +/- 2,5mm Ja mierząc miarką mam teraz około 59 mm (jutro suwmiarką pomierzę)... A co z drugim pytaniem? Kolejna sprawa to łączniki stabilizatora, jak mocno je dokręcać? Są jakieś wytyczne? |
Autor: | Dziwny Mag [ 19 sierpnia 2016, 20:54 ] |
Tytuł: | Re: Przednie zawieszenie - diagnoza, regeneracja |
Gumki powinny zasłaniać tam cały gwint; mogą być ścisniete. AudioBas pisze: Kolejna sprawa to łączniki stabilizatora, jak mocno je dokręcać? Są jakieś wytyczne? Na tyle, aż da sie przełożyć zawleczki. |
Autor: | kubamytab [ 19 sierpnia 2016, 21:03 ] |
Tytuł: | Re: Przednie zawieszenie - diagnoza, regeneracja |
Gumki raczej dwie jak na rysunku, chociaż nie pamiętam na 100%. Żeby toto poskręcać trzeba troche cierpliwości - wszystko na gwintach i przestawienie kontowo elementów może pomóc coś załapać. Bardzo ważne, żeby dolne wahacze pasowały idealnie w otwory miski sprężyny- ja to skręcałem bez miski, po kolei elementy od dołu belki wszystko po kilka razy mierząc. |
Autor: | Strucelsw [ 20 sierpnia 2016, 19:21 ] |
Tytuł: | Re: Przednie zawieszenie - diagnoza, regeneracja |
no właśnie. skęć tak,zeby płytę można było dokręcić |
Autor: | adamko11 [ 05 maja 2017, 09:24 ] |
Tytuł: | Re: Przednie zawieszenie - diagnoza, regeneracja |
W trakcie naprawy zwrotnic zacząłem przyglądać się nowemu sworzniowi i ku memu zdziwieniu okazało się, że nie ma kanału smarowego pomiędzy dolną a górną częścią. Stary sworzeń był zgodny z rysunkiem technicznym - był drążony w środku. Myślałem, że kupiony zestaw naprawczy zwrotnic - wykonany przez rzemiosło - jest wybrakowany. Zakupiłem więc następny zestaw "DAewoo Genuine Parts" - i co?? - to samo, brak drążenia, a na końcach zaślepki, które zaślepiają nie wiadomo co, skoro sworzeń jest pełny w środku i ma tylko poprzeczne małe otworki. Zamontowanie tego sworznia spowoduje, że zwrotnica będzie miała smarowanie tylko w górnej części. Czy ktoś spotkał się już z taką sytuacją? |
Autor: | adamko11 [ 09 maja 2017, 11:12 ] |
Tytuł: | Re: Przednie zawieszenie - diagnoza, regeneracja |
Może te sworznie w tych zestawach dają takie jak do Lublina I, w którego zwrotnicach smarowniczki są w dolnym i górnym strzemieniu zwrotnicy. Zastanawiam się nad zainstalowaniem drugiej kalamitki w zwrotnicy Żuka, tylko mam obawy, że może to ją osłabić i spowodować pęknięcie. W zwrotnicach Lublina I są nadlewy, w których są zamontowane smarownicznki, a w Żuku tego nie ma (na dole). Macie jakiś pomysł? |
Autor: | Strucelsw [ 09 maja 2017, 16:22 ] |
Tytuł: | Re: Przednie zawieszenie - diagnoza, regeneracja |
musze zejść na skład i zobaczyc te sworznie Daewoo |
Autor: | adamko11 [ 12 maja 2017, 08:57 ] |
Tytuł: | Re: Przednie zawieszenie - diagnoza, regeneracja |
Kilka sworzni w sklepie oglądałem i wszystkie były takie same. Te które kupiłem chciałem zareklamować, ale sprzedawca mówił że od dawna są tylko takie, a innych niet i nie budiet. |
Autor: | Tomcjusz [ 29 czerwca 2018, 18:47 ] |
Tytuł: | Re: Przednie zawieszenie - diagnoza, regeneracja |
Muszę wymienić sworznie w wahaczu górnym. Diagnosta stwierdził luzy. Czy jak to po prostu odkręcę to będzie OK, czy muszę mieć jakiś bardziej specjalistyczny sprzęt, np: ściski do sprężyn, jakieś ściągacze lub prasę. Czy będę musiał robić po wymianie zbieżność? Może macie namiar gdzie kupić komplet naprawczy. |
Autor: | OLO [ 02 lipca 2018, 11:33 ] |
Tytuł: | Re: Przednie zawieszenie - diagnoza, regeneracja |
Nie dałoby się tego badziewia zastąpić przez tuleje metalowo-gumowe? |
Autor: | Marian [ 02 lipca 2018, 16:01 ] |
Tytuł: | Re: Przednie zawieszenie - diagnoza, regeneracja |
1. Wymiana tulei górnego wahacza powinna być możliwa bez żadnych specjalistycznych narzędzi poza kluczem nasadowym bodaj 27, o ile nie będziesz podnosić auta na podnośniku i jeśli będziesz wymieniał po kolei, a nie wszystkie na raz. W innym razie potrzeba zdemontować sprężynę. I tak ze zdemontowaną sprężyną będzie 1000 razy łatwiej, a jej demontaż jest prosty, wystarczy mieć szpilki i nakrętki. Było to już tu opisywane Nie potrzeba specjalnych ściągaczy 2. Po wymianie powinieneś zrobić zbieżność. 3.Skąd jesteś? @OLO - wszystko się da, tylko nie wszystko się opłaca |
Autor: | Strucelsw [ 02 lipca 2018, 20:06 ] |
Tytuł: | Re: Przednie zawieszenie - diagnoza, regeneracja |
dolne wahacze podpiera się na kobyłkach, opuszcza na nie auto i można po jednej wymianiać. albo wykręcić dolny sworzeń i mimośród na górze, odkręcić amorek na górze i wyjąć dzwon, wtedy prawinnie można wymienic obie naraz i śruby na które się te tulejki wkręca |
Autor: | Tomcjusz [ 04 lipca 2018, 21:23 ] |
Tytuł: | Re: Przednie zawieszenie - diagnoza, regeneracja |
Odpowiedź na pytanie 3: jestem z Zabrza Ale mam jeszcze jedno pytanie i kwestia ta nie daje mi spać po nocach Diagnosta powiedział, że mam wymienić sworznie i tuleje ale tak naprawdę chodzi o to, aby skasować luzy. I teraz nie pamiętam już dobrze ale tam chyba można skasować luz dokręcając tą śrubę. Czyli odkręcam (luzuję) tą małą śrubę następnie skręcam mocniej tą na klucz 27 i skręcam tą małą jako zabezpieczenie. Czy coś mi się pomieszało? |
Autor: | Marian [ 04 lipca 2018, 21:45 ] |
Tytuł: | Re: Przednie zawieszenie - diagnoza, regeneracja |
Nie, na osiach wahaczy nie ma możliwości skasowania luzu innego niż wymiana kompletu tulei i osi. Jeśli potrzebujesz na jedną stronę to powinienem coś znaleźć, na całość może też, ale muszę pogrzebać - natomiast moim zdaniem jak się brać za przednie zawieszenie to tylko kompleksowo, bez sensu zrobić górny wahacz a dolny zostawić jak jest. Złożyć wszystko na nowych tulejach i osiach + smar MoS2 i będzie hulać, tylko pamiętać o smarowaniu co 2500km. |
Strona 14 z 15 | Strefa czasowa UTC+1godz. |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |